Reistijden- & afstandentabel bussen Argentinië

Ja, ik werd getipt door een klant van ons die momenteel dat stuk aflegt en de tickets dus op Retiro had kunnen aanschaffen. Leek me handig om te communiceren. Ook goed om te weten dat je dus wél online de tickets voor dat traject kunt kopen, weet je via welke website(s)?

groet,

Jan

Gewoon via Plataforma10.com

wie zou mij kunnen helpen, ik ben op zoek naar een busrit vanuit Humahuance naar noord-Chili (San pedro) , weet iemand of die er is, of moet je dan terug naar salta ? :frowning:

Er is een opstappunt in Purmamarca, meestal tegenover Manantial del Silencio, maar soms verschilt het. Even informeren vooraf dus.

Waarschijnlijk bedoel je Humahuaca in Jujuy? Vandaar is het lastig naar Atacama te gaan vrees ik, in ieder geval lukt het via Salta en wellicht ook via San Salvador de Jujuy of Purmamarca…

Super handig deze topic en de pfd. Ik ga in november, heb er super veel zijn in. Daarvoor helpt dit goed in de voorbereiding

Thanks, kan ik goed gebruiken voor mijn volgende trip.
Groet Nathalia

Was vorige week op de busterminal van Salta, hier even een update over de mogelijkheden om te reizen vanaf dat busstation:

• Naar **Puerto Iguazú **vanaf Salta kan tegenwoordig met Tigre Iguazú, duurt 24 uur en is met 2 overstapmomenten in Resistencia en in Posadas. Deze bussen sluiten op elkaar aan. Service in “semi-cama” en “cama”. Voor zo´n lange rit is “cama” echt aan te raden. Vertrek 16 uur, aankomst volgende dag 16 uur.

• Naar San Pedro de Atacama (Chili) kan met Pullman Bus (3 keer per week, dinsdag - donderdag - zondag), duur 9 uur, rit is overdag en vertrekt om 7 uur ´s ochtend uit Salta. Opstappen kan ook in San Salvador de Jujuy en Purmamarca. Vanuit San Pedro de Atacama zijn er verbindingen met Calama, Antofagasta, Iquique (overstap in Calama) en Arica (eveens overstap in Calama). Service van Salta naar SP de Atacama is “semi-cama”.

• Een andere busmaatschappij die ook rijdt op San Pedro de Atacama vanaf Salta is Buses Andino Gemenis. Opstap in Salta, SS de Jujuy of Purmamarca. Vertrekt op maandag - donderdag - zaterdag.

• Tot slot: het is ook mogelijk vanaf Salta naar Bolivia te gaan, 2 keer per week rijdt er een bus van het bedrijf VOSA naar Tarija, op maandag en vrijdag, vertrek 22.30 Salta - aankomst 06.30 Tarija.

Groet,
Jan

Dag Chenque,

Prachtige informatie!
Mag ik nog één ding vragen: weet jij ook op welke dagen deze beide maatschappijen rijden in omgekeerde richting (San Pedro de Atacama - Salta)?

Mvg.,

Marc

Met Pullman Bus vertrek je op maa - woe - vrij om 09.30 uur vanuit SP de Atacama en ben je om 20.20 uur in Salta. Gemenis vertrekt op din - vrij - zon om 10.00 uur ´s ochtends richting Salta vanuit SP de Atacama, er wordt niet vermeld wat de aankomsttijd is, duurt vermoedelijk rond de 11 uur die rit.

Groet,
Jan

Nuttige informatie allemaal! Blonde vraag, maar klopt het dat de AR$ prijzen op de sites, ongeveer omrekenfactor hebben: 100 AR$ = 14 euro, oftewel gemiddelde prijs voor een enkeltje Buenos Aires - Mendoza 70 euro is?
Dank!

Ja, dat klopt zo ongeveer inderdaad. Net als alles zijn ook de nachtbussen flink in prijs gestegen de laatste jaren. Actuele prijzen kan je altijd opzoeken op bijvoorbeeld www.plataforma10.com (neem als datum een dag die maximaal 30 dagen vooruit ligt).

Eerder in dit topic (maar dat zijn reacties uit 2011) lees ik dat je online alleen bustickets kunt kopen met een Argentijnse creditcard of VISA. Is dat nog steeds het geval? Ik wil half september namelijk met de bus van BA naar Salta en een kleine week later weer terug.

Bij mijn weten is dat nog steeds het geval bij plataforma10.com. Als je rechtstreeks op sites van de busmaatschappijen boekt kan je vaak wél met buitenlandse creditcards betalen, in ieder geval bij www.andesmar.com en volgens mij ook bij www.viabariloche.com.ar

1 like

Dank je wel. Ik heb bustickets gekocht via de website andesmar.com en volgens mij is de betaling goed gegaan. Althans, ik heb de bevestiging via de e-mail binnen :stuck_out_tongue:

Goed bezig; thanks!

Beste,
Weet een van jullie toevallig misschien ook bus organisaties die van Ushuaia naar Puerto Natales rijden?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gr carlijn

Hallo Carlijn,

Check de website van Bus Sur, één van de maatschappijen die deze verbinding verzorgt. Bij de sectie “Internation Frequency” staat de lijn Puerto Natales - Ushuaia als 2e vermeld. Andere maatschappij is Tecni Austral.

Groet,

Jan

Jan,
Dank voor de snelle reactie, heel fijn!

gr carlijn

En wanneer ik ter plaatse in Argentinië mijn bussen boek, is het dan wel mogelijk om met een Nederlandse Mastercard te betalen?