Eenmaal aangekomen bij de betalingspagina zien wij dit staan:
‘Tarjeta: VISA’
Is het dan alleen mogelijk om met een VISA-creditcard te betalen of kun je ook de gegevens invullen van een Mastercard?
Eenmaal aangekomen bij de betalingspagina zien wij dit staan:
‘Tarjeta: VISA’
Is het dan alleen mogelijk om met een VISA-creditcard te betalen of kun je ook de gegevens invullen van een Mastercard?
Tipo de Envio - Entrega de Pasajes - Retira en Locales?
De manier waarop je de tickets wilt ontvangen. Je kan ze hopelijk gewoon printen hier?? Aangezien ze niet naar je NL adres kunnen sturen.
Welke optie kies ik dan bij: Tipo I.V.A:
K / No Responsable
C / Consumidor Final JUISTE KEUZE: als je als individueel reist deze kiezen)
N / Responsable No Inscripto
I / Responsable Inscripto
E / Exento
M / Responsable Monotributo
Wat wordt bedoeld met C.U.I.T.?
Niet invullen, dit is hetzelfde als een kamer van koophandel nummer in NL, als je voor een bedrijf reist en het op rekening wilt hebben is dit noodzakelijk
Succes!
Dan kun je waarschijnlijk alleen met VISA betalen, is wel vaker het geval…
Wij willen de bus nemen van Salta naar San Pedro de Atacama, in Noord-Chili, op zondag 1 of maandag 2 augustus vertrekken en terug op vrijdag 6 augustus.
De site van busmaatschappij ‘Pullman’ lijkt niet te werken.
Kunnen jullie ons hiermee helpen?
@ Leonie: mijn advies naar onze klanten is altijd om de tickets gewoon ter plaatste te kopen. Het is onze eigen ervaring dat er altijd plek is (of je moet precies op een feestdag reizen of zo, dat is wat lastiger), zeker voor de duurdere tickets, die ik altijd adviseer te kopen om zo comfortabel mogelijk te reizen. Een ander bijkomend voordeel is dat je tijdens de aanschaf op een busterminal nog wat kunt rondshoppen en zelfs van gedachten kunt veranderen omdat je een andere bus er beter vindt uitzien of een andere busmaatschappij een betere service vindt verlenen, etc.
Die tickets voor Atacama zou ik dus gewoon ter plaatse kopen. Op de busterminal van Salta zijn diverse aanbieders richting Atacama, dus je kunt zelf vergelijken.
Wat ook veel klanten doen is bij aan aankomst in Argentinië alle bustickets voor een rondreis in één keer kopen op Retiro in Buenos Aires. Voordeel daar is dat bijna alle busmaatschappijen counters hebben én dat je ook daadwerkelijk de bussen van alle maatschappijen kunt zien aankomen en vertrekken.
Suerte,
Jan
Wow, dit is wel handig voor mij als ik straks in Argentinie zit!
Thanx ![]()
Dag Allemaal,
Het plan is eind volgend jaar een dikke maand af te zakken naar Argentinie en Chili voor een backpacktripje. Is dit haalbaar met bus (lang in de bus zitten is geen probleem, maar we hopen wel de beide landen grotendeels te zien) en ander openbaar vervoer, of zijn tussenvluchten aangewezen?
Gr Cordelia
Hola Cordelia,
Als je in vijftal weken heel Argentinië en Chili wilt doen dan heb je toch écht een aantal binnenlandse vluchten nodig. Vooral in Patagonië is vliegen raadzaam, want bespaart veel tijd.
In het midden en noorden van Argentinië kun je veel met het busnetwerk doen. Ook in Chili kun je van het noorden tot Quellon (Chiloé) in het zuiden veel doen met bussen. Alles loopt hier over de Panamericana (ruta 5).
Suerte,
Jan
Hola Jan,
Je hebt ervaring, blijkbaar. ![]()
Ik ben aan het denken om te starten in Buenos Aires, naar het zuiden te gaan en dan terug richting het noorden via Chili, maar ongeveer tot Santiago. Of mis ik dan teveel schoons in het noorden van beide landen? Weet jij hoe het zit met de temperaturen in de periode december/januari in deze gebieden?
Greetz!
@ Cordelia: voorkeuren voor gebieden zijn erg persoonlijk natuurlijk, ik ben zelf een groot liefhebber van het noordwesten van Argentinië, maar ook andere streken zijn wonderschoon.
De temperaturen in dec/jan zijn in het midden en noorden van Argentinië zomers warm tot erg warm, in het zuiden kan het behoorlijk koud zijn midden in de zomer.
groet,
Jan
Koud in het zuiden? Ach, hier (Bariloche) lag er een laagje sneeuw op de auto eergisteren lol2
Altijd plek, dat weet ik niet. Andersom in ieder geval, dus vanaf San Pedro naar Salta is het mij overkomen dat er geen plek meer was en de volgende bus pas na 3 dagen weer ging. Niet lekker om vast te zitten in een woestijn met koorts, dus ik had graag eerder mn ticket gekocht!
Hoi,
ja, je kunt alleen met een argentijnse creditkaart betalen, of via Visa
dus niet met mastercard. koop het ticket als je hier in arg bent, of vraag iemand hier om het voor je te doen, ofwel bij een busstation, of met diens in argentinie geregistreerde creditkaart.
groet en prettige reis,
stef
Altijd plek, dat weet ik niet. Andersom in ieder geval, dus vanaf San Pedro naar Salta is het mij overkomen dat er geen plek meer was en de volgende bus pas na 3 dagen weer ging. Niet lekker om vast te zitten in een woestijn met koorts, dus ik had graag eerder mn ticket gekocht!
Lentekriebels,
Dat is echt vervelend om te horen. Wat mij verbaasd is het feit dat er inmiddels 4 busbedrijven een dagelijkse verbinding hebben tussen Salta en Atacama (althans dat begreep ik gisteren van “onze man” in Salta) en dat er dus blijkbaar geen manier was voor jou terug te keren met één van die verbindingen? Het is een overvolle route aan het worden zo te merken…
groet,
Jan
Is er iemand onder de forumleden die ervaringen heeft met boeken van bustickets via de site Omnileas? De site is in ieder geval in het Engels beschikbaar en zou een alternatief kunnen zijn voor Plataforma10. Ook zie ik dat je direct de “comfort class” kun invullen, wel zo handig (altijd cama suite of cama ejecutivo nemen is mijn advies). Nadeel is dat je alleen kan zoeken vanaf Buenos Aires zo te zien.
Zelf heb ik zo´n 2 jaar geleden wel eens contact met Omnilineas gehad om te testen of het werkt wat ze beloven (Engelstalig antwoord, offerte binnen twee dagen, etc.) en toen kwamen zij hun beloftes in ieder geval na…
gracias, groet,
Jan
Een update m.b.t. de reistijden- & afstandentabel voor bussen in Argentinië: de lijn Bariloche - Puerto Madryn wordt dagelijks uitgevoerd door het bedrijfje Mar y Valle (duur rit: 13 uur).
Als iemand nog andere toevoegingen/wijzigingen heeft dan hoor ik het graag!
Groet,
Jan
PS Ander alternatief voor het traject Bariloche - Puerto Madryn is de trein, el “Tren Patagónico”, echter met additioneel stuk busrit tussen San Antonio Oeste en Puerto Madryn.
Er is een voor mij nieuwe speler op de Argentijnse busticket markt verschenen: Voyenbus
De site is ook in het Engels beschikbaar. Mocht je via deze site boeken, deel je ervaringen met andere reizigers hier a.u.b.
groet,
Jan
Ter info: bustickets voor de rit Puerto Madryn - Bariloche (en vice versa) met Ejecutivo de Chubut zijn al in Buenos Aires op het busstation Retiro te koop bij het grotere busbedrijf Vía Bariloche. Online zijn de tickets helaas niet aan te schaffen.
Online zijn ze wel degelijk aan te schaffen
Je moet alleen weten dat het traject in twee stukken is geknipt: je koopt een ticket Puerto Madryn - Esquel en vervolgens een ticket Esquel - Bariloche. Let op dat je dezelfde maatschappij kiest. Je hoeft niet over te stappen en kan gewoon blijven zitten als je dezelfde stoelnummers kiest voor beide trajecten.
Wel vreemd dat de tickets bij ViaBariloche zijn te kopen? Die zitten voor zover ik weet niet met Ejecutivo de Chubut/Mar y Valle in eenzelfde programma… Maar handig om te weten!