reistas of harde koffer

Hallo ,
Voor volgend voorjaar heb ik een rondreis geboekt bij Sawadee naar Cuba.
Zij raden ons aan om een reistas / rugzak te gebruiken .
Ik heb echter steeds een harde koffer op wieltjes gebruikt .
Zo’n koffer is handig in te pakken en je kan hem eveneens veilig afsluiten .
Met een harde koffer krijg je je souvenir ook in één stuk thuis .
Maar bovenal ben ik niet gerust op het feit dat een ritssluiting heel eenvoudig te openen én te sluiten is zonder sporen na te laten.:tssk:

wie heeft er ervaring met harde koffers waar men een reistas aanraadt zoals bij Sawadee ?
Hoe beveilig je een reistas ?

dank bij voorbaat:dag:

Wij reizen al een heleboel jaren met een reistas (met wieltjes), zoals Sawadee aanraadt. Wij hebben wel slotjes op alle ritsen, slotjes, die door de luchthaven-politie geopend kunnen worden. Het voordeel van flexibele tassen is, dat die makkelijker te stouwen zijn tijdens het vervoer. Wij hebben nog nooit brokken gehad met souvenirs.

1 like

Wij reizen al jaren met harde koffers, ook mede om de reden die jezelf aangeeft.
Op alle reizen heb ik het nooit als nadelig ervaren. Zelfs niet tijdens onze recente rondreis in Nieuw Zeeland, waar we toch voornamelijk backpacker locaties aandeden.

1 like

Misschien is een travelpack iets? Vorig jaar door Thailand en Cambodja gereisd met een travelpack van Lowe Alpine. “Travel Trekker II”. Deze kan je inpakken als een koffer, omdat ie volledig open geritst kan worden en de heup- en schouderbanden kan je wegritsen zodat je 'm makkelijk kan inchecken. Ik had 'm alleen afgesloten met een TSA slot.

1 like

Als je in je eentje of met zijn tweeën reist, dan zijn harde koffers een goede keus.
Maar als je in een groep reist, bijvoorbeeld in een reis van Sawadee, dan moet je er rekening mee houden, dat alle koffers van alle reisgenoten mee moeten. En op het dak van een jeep of in het ruim van een bus is de ruimte vaak niet al te groot.
Ik schat, dat het ruimtebeslag van 1 harde koffer gelijk staat aan het beslag van anderhalve flexibele reistas.

1 like