15-daagse rondreis Gouden Zuiden (welke koffers)

Hallo beste mensen wij gaan in september de 15 daagse rondreis gouden zuiden maken en wil hier graag wat meer te weten komen ivm welke koffers/tassen.

Je mag geen harde koffer meenemen zeggen ze en wel een zachte of reistassen !!!

Wij hebben zelf harde koffers op wieltjes en daar hebben we al verschillende reizen mee gemaakt en nooit problemen mee gehad.

Kan mij iemand vertellen wat nu het beste is om mee te nemen ?

Alvast bedankt

dit is een soort standaard mededeling bij rondreizen, als je deze koffers meeneemt zal je ook gewoon mee mogen hoor, het is echter makkelijker om zachte koffers/reistassen te stappelen zeker als de ruimte waarin dit moet gebeuren wat kleiner is. daarom zetten ze deze mededeling bij bijna elke rondreis

Dus ik ga geen problemen krijgen met mijn harde koffers ?

Persoonlijk denk ik dat het voor rondreizen het beste is om te zorgen voor goede grote rugzakken ( 65-80 Ltr ongeveer )
Het is mijn ervaring dat dit een stuk makkelijker is om mee te nemen bij dit soort reizen. We hebben de onze gekocht voor onze rondreis door Vietnam, Cambodja en Thailand en gaan dit jaar naar een hotel in Turkije waar we kamers hebben geboekt met zeezicht, maar om deze te kunnen bereiken moet je nogal wat trappen op…ook hiervoor zijn deze ideaal dus :slight_smile:

Ik weet niet of je toevallig met Fox gaat gezien de titel van de reis, maar daar hebben ze nog nooit een probleem gemaakt van hardschalen koffers (uit mijn ervaringen bleek dat ongeveer helft van de mensen een hardschalen koffer meeneemt)

het zou bij mijn weten de eerste keer zijn dat er iemand wordt geweigerd bij een rondreis vanwege “harde” koffers. persoonlijk zou ik gewoon met de koffers die je hebt gaan. mocht je bij een hotel een aantal trappen opmoeten hoef je echt niet met je koffers te sjouwen, voor een fooitje staan ze zo op je kamer

Bedankt voor de reactie’s

We hebben met de andere rondreizen die wel al hebben gedaan ook nooit problemen gehad met de harde koffers…ze hebben al overal op of in gelegen !!!

wij een echtpaar van 56 en 58 reizen al jaren zelf door thailand met ieder een eigen klein hardschalen koffer door rug probemen kunnen wij echt niet met een rugzak of tas zeulen en vinden het prima zo en je spullen en eventuele breekbare souveniers gaan zijn zo ook goed beschermd wij hebben er nog nooit ergens problemen mee gehad in (lokale) bussen (long tail) boten tuk tuks en wat je al kan vervoeren in thailand doen dus
mieke

>>>>>>

>>>