heleboel vragen

Hallo hier mijn 1ste vraag
over een rondreis die we op eigen houtje aan het uizoeken zijn
wij nemen elk 1 koffer en 1 trolly mee (ik ben diabeet en heb veel pompmaterialen en medicijnen nodig , die niet in thailand verkrijgbaar zijn) Wij willen na ongeveer 4/5 d bangkok voor 5/6 d naar kanchanaburi met de bus van het nieuwe southern bus station , vorig jaar hebben wij de grote koffers in ons guesthouse in bangkok achter gelaten , en moesten we vanuit kanchanaburi weer eerst naar khao san road onze koffers ophalen voor we verder konden reizen
mijn vraag : is kun je op het nieuwe busstation je koffer in een depot opslaan of een soort kofferkluis huren zodat als we terug komen van kanchanaburi niet meer naar khao san road moeten , en van daar een taxi nemen naar pattaya ?
kun je van het southern busstation een bus nemen naar pattaya met ieder 1 grote en 1 kleine koffer? Of is een taxi ivm onze koffers een betere optie? En is die dan duurder dan een taxi vanaf khao san road
we willen in pattaya , na een paar dagen , onze koffers in ons guesthouse opslaan en naar koh chang gaan wie weet wat de beste manier van reizen naar koh chang en wat daar te doen
mijn vragen over de zuiderlijke eilanden komen er nog aan in een nieuwe topic
alvast bedankt aan ieder die reageert

:chin:Is het niet makkelijker als je wat minder Bagage mee neemt dan kan je gewoon makelijker verplaatsen in Thailand en hoef je niet steeds terug naar een plaats waar dat je weer wat hebt achter gelaten
slaap mogelijkheden genoeg in Thailand:THAILAND::cambodia:

Wat betreft het opslagen van bagage "southern bus station "dacht dat dit maar voor 1 dag is(kan abuis zijn)
Er vertrekken bussen om het half uur van de southern bus station naar Pattaya!prijs ticket rond de 120bath.
Je kan ook via Ekamai of Mo Chit busterminals naar Pattaya reizen.
Andere opties:1x per dag rijd er een trein van Bangkok(Hualamphong) naar Pattaya! prijs ticket rond de 40bath.
Men kan ook een taxi nemen van Bangkok naar Pattaya,afspreken met de chauffeur,normaal betaal men voor deze 21/2 uur durende rit rond de 1200/1500bath.
Er rijden verschillende minibussen naar Trat,éénmaal aangekomen kan men een taxi in het centrum nemen naar de pier(Laem Ngop),waar een 40/50minuten durende overvaart je naar het prachtig eiland Koh Chang brengt.(50bath)
Tot de bezienswaardigheden van het eiland behoren twee schitterende watervallen, de Than Mayom-waterval en de Khlong Phlu-waterval. Vanaf de eerste heeft u tevens een prachtig uitzicht over het eiland.
Voor de kust van Koh Chang liggen diverse eilandjes waar u kunt duiken of snorkelen.

Hallo,

Simpele vraag wanneer gaan jullie en hoelang" , dit is een eerste vraag" volgens jullie , maar vertel eens het hele verhaal !
Met eventueel de nodige problemen ( medicatie etc )
Waarom willen jullie de bagage achterlaten en niet meenemen ?

:chin:

Hallo beste mezelf even voorstellen
Ik ben jacqueline van 56 en 35 jaar getrouwd met kees 58
Ik ben diabeet en insuline afhankelijk via een pomp
De materialen die ik voor de pomp nodig heb , zoals infusiesets en insuline vulcontainers en test strips en lancetten voor mijn gluco meter zijn in thailand niet verkrijgbaar ( als ik in de problemen kom , moet ik via een ziekenhuis de materialen over laten komen uit hong kong dat is de kortstbijgelegen plaats waar ze die materialen hebben ) dus moet ik alles ,en ook nog wat medicijnen, meenemen van nederland ,vorig jaar zijn we 1 maand geweest eerst 5 dagen bangkok en van daar uit , 4 dagen naar kanchanaburi met de bus met voor 4 d pomp materialen en toilet artikelen , onze koffers hebben we toen achtergelaten in ons guesthouse in khao san road toen van bangkok naar chaing mai met de nachttrein voor 5 dagen , weer terug naar khao san road en vandaar met een taxi met onze koffers naar pattaya , waar kennissen van ons ook zaten , en vandaar de laatste avond met een taxi naar het vliegveld
Vorig is het goed gegaan en hebben we veel ervaring opgedaan , over het vervoer en het rondreizen met trollies en het achterlaten van onze koffers ,dat we nu wel 2 maanden aandurven , nu het nog kan , en weer iets beter ge informeert te zijn dan vorig jaar vooral over wat we zelf kunnen regelen en wat we beter met een excursie kunnen doen , en hoe ergens het gerichtst en voordeligst te komen en welke route het best is
Onze bedoeling is om weer een paar dagen in bangkok te blijven, dan met de bus naar kanchanaburi te gaan , vandaar terug naar waar onze koffers opgeslagen zijn of in khao san road of in het southern busstation , (meenemen van onze koffers als die in de bus kunnen is ook nog een optie , )met de bus als daar grote koffer in vervoerd worden , of anders met de taxi naar pattaya
Tot hier weet ik het zo een beetje hoe ik het ga doen , maar dan van pattaya willen we een vlucht nemen of naar krabi 5 of phuket 5(en met de bus naar de andere) dan met de bus naar khao sok 5 dan met de bus/boot naar koh samui 5 en ik denk daar ongeveer 24 dagen over te kunnen doen met de reisdagen erbij en dan met het vliegtuig weer naar pattaya ik kan er niet langer over doen omdat dan mijn materalen wel weer ver op zullen zijn en om met 2 koffers rond te trekken lijkt mij al helemaal moeilijk ,daar blijven tot onze dagen omgevlogen zijn of misschien nog met de bus/boot naar koh chang wij houden overal van, o a van bezienswaardigheden waar iedere toerist naar toe gaat, van marktjes, van khao san road , de chao praya ,stappen in pattaya , maar ook rustig een terrasje pikken, strandwandelingen maar ook wandelen in een stad ,boottocht met zwemmen in zee ,treinreisjes, van de natuur en dieren , het liefst alles op eigen houtje ,zodat we met zo weinig mogelijk mensen rekening hoeven te houden(of hun met ons ) en we ergens zo lang/kort kunnen blijven als we willen /kunnen ,behalve als een excursie voordeliger is , we slapen in goedkope guesthousen een schoon bed a c en een eigen wc/ douche is voor ons voldoende omdat we er alleen slapen en douchen , want 2 maanden is toch wel een aanslag op onze reserves, maar ja je leeft maar 1x zo ben je jong en gezond , zo niet meer
ik hoop dat ik , misschien via meerder topics? Veel informatie verkrijg en goede tips over wat ik niet mag missen en wat niet de moeite is alvast bedankt aan ieder die reageert