Reisschema

Hoi!

I.v.m. de Inca Trail die we op tijd moeten boeken hebben we een reisschema gemaakt.
Iemand een idee of het realistisch is? Haalbaar? Voldoende tijd voor alles? Teveel of te weinig voor sommige dingen juist??

Ik hoor het heel graag!

De planning is nu alsvolgt:
Dag 1 Aankomst in Lima
Dag 2 Een dagje Lima bekijken.
Dag 3 Vanuit Lima naar Ica om vanuit daar naar Isla Ballestas te zien
Dag 4 Van Ica naar Nazca voor de Nazca lijnen (zijn deze trips ook mogelijk op 1 dag??) Voor een combinatie met Chauchilla of Cahuachi, zoals jij schrijft, hoeveel tijd hebben we dan nodig?
Dag 5 Van Nazca naar Arequipa (vliegen of bus??), dan Arequipa bekijken
Dag 6 Opnieuw Arequipa bekijken
Dag 7 Vanuit Arequipa naar Chivay voor Cruz Del Condor (of kunnen we dat beter doen vanuit Cabanaconde in plaats van Chivay?)
Dag 8 Cruz Del Condor en vertrek richting Puno
Dag 9 Titicacameer met eventueel een overnachting bij een Peruaans gezin (is dat leuk/ de moeite waard?)
Dag 10 Na eventuele overnachting bij gezin Hebben we nog geen echte invulling. Volgens mij is er weinig te doen/zien in Puno? Als dat zo is zouden we op dag 10 vanuit Puno richting Cusco vertrekken.
Dag 11 Cusco bekijken en klaar maken voor Inca Trail
Dag 12 Inca Trail
Dag 13 Inca Trail
Dag 14 Inca Trail
Dag 15 Inca Trail
Dag 16 Bijkomen van de Inca Trail in Cusco
Dag 17 Nog een dagje Cusco en vliegen een strand bestemming (welke weten we nog niet? We willen graag een mooi strand waar het lekker weer is, niet te toeristisch en waar we gewoon lekker niets kunnen doen, moeten we daarvoor richting het Noorden? Of kan dat ook in de buurt van Lima)
Dag 18 Strand
Dag 19 Strand
Dag 20 Van strandbestemming richting Lima
Dag 21 Lima
Dag 22 Lima
Dag 23 Vertrek 's avonds van Lima naar Amsterdam

Bedankt!

Wij hebben in juli een georganiseerde rondreis gemaakt door Peru (en Bolivië) en dat leunde erg fel aan bij wat jij wil doen. Ik weet niet hoe je gaat reizen? (georganiseerd - huurauto - openbaar vervoer?) Als je met het openbaar vervoer reist weet ik niet hoe het zit met de busritten.
Als je het met een huurauto doet is het wel te doen denk ik.
Misschien deze opmerkingen:

• Je verblijft in het begin een volledige dag in Lima en op het einde nog 2 dagen. Dat is misschien een dag te veel. Zelf vond ik niet dat er zo heel veel te zien was, maar dat kan natuurlijk ook aan de gids gelegen hebben.
  • wij hebben een nachtbus genomen van Nazca naar Arequipa. Dat viel erg goed mee.
  • als je de Nazcalijnen terplekke boekt/reserveert kan het zijn dat je een hele tijd moet wachten (was bij ons het geval omdat enkele medereizigers ter plekke hadden beslist om toch mee te gaan).

Volgens mij hebben jullie ietsje meer speling nodig rond dag 8-10.

Om van Chivay naar Puno te komen ben je wel even bezig. (Ik weet niet of het in 1 dag kan… zelf had ik een tweedaags tourtje van Arequipa naar Chivay en weer terug… waarna ik pas 's avonds in Arequipa terug was).
Waarschijnlijk kun je dan pas de volgende dag naar de eilanden in het meer. Dat is best een eind varen. Als je dan op een eiland overnacht, ga je pas de volgende dag terug en kom je 's avonds aan. Daarna kun je dus pas weer de volgende dag doorreizen.
In Puno is niet genoeg te beleven om speciaal tijd voor uit te trekken.

Verder over Lima: ik vind het een leuke stad maar ik heb in totaal 4 maanden in Peru gezeten en kon dus rustig de tijd nemen voor Lima. Het is een grote stad met best veel stinkend verkeer, en je moet wel even weten waar de mooie dingen zijn. Als je maar weinig tijd hebt, zou ik me richten op andere plekken in Peru die unieker zijn (zoals inderdaad de eilanden in het Titicacameer, Colca Canyon enzo).
Arequipa en Cusco zijn wel mooie leuke steden die zich wat makkelijker lenen voor rondkijken.

Verder ziet het er qua volgorde wel goed uit.
Ik heb geen verstand van de stranden in Peru, behalve dat de zee bij Lima zelf erg vervuild is en gevaarlijk voor de gezondheid. Dus kies een strand verder van Lima. Ik weet ook niet of het wel strandweer is.

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties! We gaan even bekijken hoe we de tips kunnen verwerken in onze reis!
Meer tips en ideeen zijn altijd welkom!!

Groetjes!

Oh ja, ik weet ook niet of Ica wel de goede basis is voor Islas Ballestas. Is dat niet Paracas of Pisco?
Bij Ica kun je naar Huacachina voor die oasis en buggies rijden in de duinen.

Islas Ballestas bezoeken is een dagdeel, dus wellicht kun je diezelfde dag nog wel doorreizen.

In plaats van veel stranddagen en Lima-dagen op het eind, zou je ook wat langer in Cusco kunnen blijven hangen en daar nog wat meer dorpen in de omgeving bekijken, bijvoorbeeld Pisac en de markt, en waarzeggersdorp Huasao en daar verblijven in de Niños Hacienda, van Niños Hotels (gerund door de Nederlandse Jolanda die er al meer dan 15 jaar woont). Alle opbrengsten gaan naar hun langlopende projecten voor Peruaanse kinderen. Huasao is een leuk dorp in mooie bergachtige omgeving, en je kunt met paarden (of fiets of te voet) en een gids mooie tochten door de bergen maken, maar ik weet niet of jullie daar na de inca trail nog zin in hebben. Er is ook een zwembadje bij die Niños Hacienda.
In Cusco zelf zijn de Niños Hotels ook aanraders. Lekkere douches! En veilig, schoon, met leuke patio, aardig personeel… vooral het hotel aan Calle Meloq is leuk. En het geld gaat dus naar een goed doel. Wel op tijd reserveren want ze zijn populair.

1 like

Bedankt voor je aanvullingen. Wat langer in Cusco blijven klinkt inderdaad ook goed. Zeker als we geen tijd/zin/geld hebben om richting het noorden te vliegen voor strand (dat is nu namelijk een optie die we overwegen).
Maar wat rustiger aan doen en wat meer van de omliggende dorpjes zien lijkt me ook zeker de moeite waard!
Op dit moment hebben we alleen de Inca Trail vastgelegd, de rest staat nog helemaal open, dus we kunnen nog voldoende schuiven denk ik.
We nemen je tips mee in ieder geval!
Fijn om zo te kunnen overleggen met mensen die er wat meer verstand van/ervaring mee hebben!