Reisschema Peru - Bolivia

Hallo allemaal!

Ik heb op dit forum al heel veel interessante informatie gevonden. Mijn plan is om in augustus en september alleen rond te trekken in Peru - Bolivia en daarna ook nog Argentinië.

Ik wilde graag van jullie weten of dit een haalbaar reisschema is of niet:

Dag 1: Brussel
Dag 2: Lima
Dag 3: Lima
Dag 4: Lima
Dag 5: Paracas
Dag 6: Paracas – Islas Bellastes + Ica (Huacachina: Sandboarden)
Dag 7: Ayacucho
Dag 8: Ayacucho
Dag 9: Cusco
Dag 10: Cusco
Dag 11: Cusco
Dag 12:Cusco
Dag 13: Machu Picchu
Dag 14: Machu Picchu
Dag 15: Machu Picchu
Dag 16: Machu Picchu
Dag 17: Cusco
Dag 18: Arequipa
Dag 19: Arequipa
Dag 20: Colca canyon
Dag 21: Colca
Dag 22: Colca
Dag 23: Puno – Titicaca
Dag 24: Titicaca
Dag 25: Titicaca
Dag 26: Copacabana/Isla del Sol

Dag 27: La Paz
Dag 28: La Paz + death road
Dag 29: La Pas
Dag 30: Rurrenabaque Pampas
Dag 31: Rurrenabaque Pampas
Dag 32: Rurrenabaque Pampas
Dag 33: Sucre
Dag 34: Sucre
Dag 35: Sucre
Dag 36: Potosi
Dag 37: Uyuni
Dag 38: Uyuni
Dag 39: Uyuni

Nog enkele andere vraagjes:

  • Is het de moeite om ook langs Nasca te gaan of niet?
  • Ik zou graag mijn goed fototoestel meenemen, maar zouden jullie dat aanraden? Hij is redelijk groot en ik zou er graag ook mee terug thuis komen :slight_smile:
  • Mijn plan is eigenlijk om niets op voorhand vast te leggen, behalve Machu Picchu dan. Maar is dit haalbaar aangezien augustus en september wel nog hoogseizoen is?

Alvast bedankt!

Vier dagen Cusco lijkt vrij lang, maar wellicht bedoel je Cusco + Heilige Vallei.
Vier dagen Machu Picchu lijkt me ook erg lang, maar ik neem aan dat dit incusief een meerdaagse trektocht naar Machu Picchu is. De archeologische ruínes kunnen gemakkelijk in één dag bezocht worden. Met de trein zelfs in een dag heen en terug vanuit Cusco.
Als je niet de originele Inca Trail in je plan hebt, en ook niet de beklimming van Huyna Picchu, dan hoef je niet ver van te voren te bespreken. Zeker niet in september. Mits je maar flexibel bent met eerst een paar dagen in Cusco en Heilige Vallei.
En hou het fototoestel verborgen als je het niet gebruikt.
http://www.hostellima.nl/

Fototoestel verborgen?? Je mag er gewoon fotograferen, hoor.

Via Wereldwijzer app

Verborgen als je het toestel niet gebruikt. Met het oog op diefstal. In verband met “ik zou er graag ook mee terug thuis komen” :slight_smile:

Ja ik zou in augustus al naar Machu Picchu gaan en toch voor de zekerheid de Trail boeken, maar dat is een vierdaagse trail. Is 2 dagen Cusco dan beter? Ik had gehoord dat het zeker niet slecht is om al even in Cusco te zijn om te wennen aan de hoogte of in het geval
van hoogteziekte.
Peru zou ik voornamelijk in augustus doen, omdat ik daarna doortrek naar Bolivia en Argentinië.

Het is inderdaad verstandig om een paar dagen aan de hoogte te wennen in Cusco en/of omgeving voordat je een trail gaat lopen.
http://www.hostellima.nl/

Drie dagen Lima lijkt mij erg lang, veel valt er daar niet te beleven tenzij je gewoon even op je effen wil komen.

In Cusco is er wel veel te zien als je ook de heilige vallei wil bezoeken, maar Cusco is verder ook een geweldige en mooi stad waar je s avonds gezellig wat kan drinken en een stapje in de wereld kan zetten. Met vier dagen Machu Picchu bedoel je waarschijnlijk een trekking? De Inca Trail die moet eigenlijk nu al geboekt worden als je die wil lopen! Wij (Imperial Peru) verkoopt die voor $ 410, mail ons gerust als je interesse hebt of vragen. Maar er zijn ook alternatieve trekkings die je niet zoveel op voorhand moet boeken.
Je kan ook met de trein Machu Picchu bezoeken, dit kan op 1 of 2 dagen, meer zou ik niet doen want er valt niet zoveel te beleven daar. De treinuitstap kan je in principe ter plaatse boeken, maar tijdens het hoogseizoen gebeurt het vaker dat treintickets uitverkocht raken en raad ik toch altijd aan twee weken op voorhand te boeken, als je zeker wil zijn van je plaats natuurlijk!

Naar Puno en het titicacameer zou ik maar twee dagen gaan (je kan max. een tweedaagse tour doen) en Puno is echt niet de moeite als stad.

Veel plezier!

Dat klinkt komisch! Imperial Peru schrijft “Drie dagen Lima lijkt mij erg lang, veel valt er daar niet te beleven tenzij je gewoon even op je effen wil komen”. Veel valt er daar niet te beleven!!! Nou, dat heb ik in die wereldstad van tegen de 10 millioen inwoners wel anders ervaren. Dé stad van Peru. Regeringsstad, zakencentrum, concerten, toneel, ballet, enz. Volgens sommigen de culinaire hoofdstad van Zuid Amerika. Maar inderdaad, de gemiddelde toerist is op zoek naar andere dingen. Zo bekeken is drie dagen in Lima wat aan de lange kant. Daar ben ik het wel mee eens. Tenzij je een speciale reden hebt om langer in Lima te zijn (studie, stage, vriend, vriendin, zaken, speciale belangstelling voor koloniale architectuur, vele vele musea, enz. enz.). Maar goed, ik ben dan ook een stadsmens. De Limeño zegt: “Pueblo chico, problemas grandes”. (Klein dorp, grote problemen).
http://www.hostellima.nl/

In Puno is wel een voortreffelijk archeologisch museum (vlakbij de Plaza de Armas) en op zaterdag een markt met de rieteilandmensen,

Via Wereldwijzer app

Inderdaad, zelf woonde ik de voorbije jaren in Cusco en ging ik graag eens naar Lima om van wat meer luxe te kunnen genieten, ik geloof zeker dat daar talrijke dingen te doen zijn voor Peruanen of anderen die er wonen. Maar ik ken geen enkele toerist die graag naar Lima gaat, of die speciaal naar Lima gaat om iets te bezoeken hoor… Ik zou dat ook niet aanraden, er zijn op andere plaatsen veel mooiere dingen te zien en er zijn betere plaatsen om tot rust te komen vind ik dan weer.

En eigenlijk ben ik het ook niet eens met “Pueblo chico, problemas grandes”, wat je niet allemaal op het nieuws ziet over Lima …

Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk!

Ik zou heel graag nog eens in Lima landen om het MALI (Kunstmuseum Lima) te bezoeken zodra de verbouw klaar is (sep 2014). Op basis van wat ik gezien heb moet ik concluderen dat het een voortrEffijk museum is!

Via Wereldwijzer app

“Pueblo chico, problemas grandes”. Die uitdrukking heeft, zoals je wellicht al weet, voor vele inwoners van Lima een speciale betekenis. Ze zijn in Lima veel vrijer, veel minder sociale controle, en er is voor hen veel meer te doen. Het probleem voor hen is dus de sociale controle. Maar inderdaad, er zijn nogal wat problemen in Lima en er gebeurt nogal wat. En ik ben het ook met je eens dat de echte interessante en leuke dingen buiten Lima zijn, zeker vanuit toeristisch oogpunt. Maar dat er in Lima niet veel te doen zou zijn, nee dat gaat er bij mij niet in. De stad bruist, maar je moet er wel van houden.
Rosa: Museo de Arte de LIma, inderdaad een voorbeeld. Vergeet ook het Museo Rafael Larco Herrera niet.
http://www.hostellima.nl/

Inderdaad, ik bedoelde voornamelijk op vlak van toerisme ! :slight_smile: