Peru en Bolivia reisschema

Hi !

Gisteren pas ontdekt, maar echt een superforum! Massa’s info te vinden, maar heb toch nog enkele vraagjes

Op 28 september is het eindelijk zover, dan vertrekken mijn vrouw en ik voor een goeie 2 maanden naar Zuid-Amerika. Peru en Bolivië staan als eerst op het programma (ongeveer 25 tal dagen). Daarna trekken we door naar Chili. Ruwe schema ziet er als volgt uit:

Aankomst Lima, dan 1 dagje blijven.
Richting Pisco, bezoeken van Ballestas en eventueel een Bodega in omgeving Ica.
Huacachina sandboarding, dan van Ica richting Cusco.
Cusco zelf bezoeken, dan 5-daagse Salkantay trek naar Machu Picchu.
Cusco richting Arequipa
3-daagse Colca Canyon trek
Arequipa naar Puno
2 dagen om Titicaca meer te bezoeken
Puno naar La Paz
Death road in La Paz
La Paz naar Potosi, silver mine tour
Potosi naar Uyuni
Salt flats 3-daagse, richting San Pedro de Atacama.

De vraagjes :slight_smile:

• Schema is doenbaar? Voorzien om alle verplaatsingen met (nacht)bus te doen.
  • Budget: we zijn backpackers, de trekkings doen we met tent, daarnaast vooral hostels. Hoe moeten we de gemiddelde kost inschatten qua eten?
  • Zijn we misschien interessante plaatsen vergeten?
  • we willen zoveel mogelijk DIY doen. Bij Titicaca is dat blijkbaar niet zo evident, om Uros, Amanti en Taquile eilanden zonder een toer te doen?
  • Goeie tips voor de death road in La Paz (firma, veiligheid)
  • Salt flats kan niet zonder tour, maar welke is misschien wel budgetvriendelijk + interessant?

Alvast bedankt !

Arequipa zie ik niet staan. Bewust niet meegenomen? Daarnaast ben ik in Puerto Maldonado geweest om een 4 daagse amazone trek te maken. Misschien is dat ook wat voor jullie!

Bedankt voor je tip!
Adequaat staat er tussen. Voorzien we een dagje voor, en dan ook colca canyon trek.
Amazone trek heb ik overwogen, maar dan moeten we denk ik al gaan vliegen vanuit Lima? Heb je goeie tips voor jungle trek?

Ik ga ook naar Peru en Bolivia. Vrij hoog staan bij mij juist de Bolivia kant van Lake Titicaca en Sucre lijkt me een super relaxte stad. Misschien kun je die nog eens overwegen.

Er is ook een prima busverbinding tussen Cusco en Puerto Maldonado, o.a met Cruz der Sur

De nachtbus doet er 10 uur over, en kostte 3 jaar geleden rond de 25 euro

Oja! Ik heb een zware avond gehad gisteren;) Kijk eens op www.yakaricanopy.com Daar heb ik afgelopen zomer geboekt. Ik heb de tour voor ongeveer 230 euro in Cusco geboekt, inclusief een busrit Cusco - Puerto Maldonado.

Jep, ga ik zeker eens bekijken, alleen gaan we dan misschien wel moeten puzzelen in ons schema. Wordt misschien wat moeilijk. We gaan daarna ook nog naar Chili en Argentinie, dus hebben we niet al te veel tijd extra…

Wat eten betreft, met hoeveel kan je makkelijk overdag overleven qua budget, eventueel met zelf ook wat te koken?