Bolivia - Chili - Peru Reisschema

Beste Reizigers,

Afgelopen zondag hebben wij, mijn vriendin en ik, onze tickets geboekt :wereld: . We landen in mei op Santa Cruz en eindigen 6 weken later in Lima. Uiteraard duurt dit nog even maar zullen jullie ook uit ervaring weten dat het voorbereidend werk erg leuk is. Beide zijn we geen ervaren backpackers en hopen we via jullie nog enkele vragen beantwoord te krijgen.

10 mei Amsterdam –> Santa Cruz

  • Santa Cruz + Amboro NP

*Naast Santa Cruz willen we graag de jungle in Amboro NP zien. Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht nog een goede reisorganisatie (we zijn avontuurlijk en vinden lang wandelen en tenten prima)
*

  • Santa Cruz –> Sucre
  • Sucre –> Potosi
  • Potosi –> Salar de Uyuni

Uiteraard hier een meerdaagse tour, misschien heeft iemand nog tips?

  • Salar de Uyuni –> San Pedro de Atacama

Ook hier weer meerdere tours en met als hoofddoel sterren kijken

  • San Pedro de Atacama –> Arica
  • Arica –> La Paz
  • La Paz –> Lake Titicaca

Hier twijfelen we erg of we de boliviaanse of peruviaanse kant moeten doen?*

  • Lake Titicaca –> Cuzco

*Hier willen wij heel graag Salkanty Trail gaan doen. Zoals wij het begrijpen is het in mei prima om te doen zonder te reserveren?
*

  • Cuzco –> Arequipa
  • Arequipa –> Colco Canyon
  • Colco Canyon –> Ica
  • Ica –> Lima
  • Lima –> Amsterdam

Dit is hoe wij het nu in gedachten hebben. Maar onze grote vraag is of dit allemaal realistisch is om in 6 weken te doen. Daarnaast zouden we heel graag de amazone willen zien, alleen lezen we dat dit onwijs veel tijd kost en zien we niet echt meer waar we dit tussen zouden moeten plannen. Is Amboro NP volgens jullie voldoende voor de Amazone experience?

Wij kijken erg uit naar jullie reacties, daarnaast zijn tips altijd erg welkom :slight_smile:

Klinkt als een super mooie reis! Ik ga zel 32 dagen en ben van plan lima-arequipa-san pedro-uyuni-(potosi)-sucre-la paz-lake titicaca-cusco-MP te doen met her en der een vlucht.

Om te kijken of mijn reis haalbaar was heb ik alle dagen/data op een rijtje gezet en aangegeven hoeveel dagen ik kwijt zou zijn met wat ik wilde zien. Op die manier merk je vanzelf dat je tijd te kort komt (of over hebt) elke verplaatsing is 1 reisdag, tenzij je de nachtbus neemt ( maar dan nog, beetje bijkomen) of korte vluchtjes maakt.

Afhankelijk van je reistempo en de dingen die je per se wilt zien, kom je tot een soort schema en dan kun je later evt details invullen.

Geen info over de amazone want die sla ik zelf over. Allicht is er iemand anders die info kan geven.

Klink als een hele mooie reis! Ik vertrek zelf begin Februari naar Santa Cruz en vlieg terug via Cusco. Zelf heb ik hier 2 maanden voor maar verblijf 2 week in Huanchaco dus dan kom ik ook op 6 week reizen uit, jouw route lijkt mij prima te doen in 6 week!

  • **Santa Cruz **
  • La Paz ( mountainbiken op death road )
  • Uyuni ( zoutvlaktes )
  • San Pedro de Atacama ( moon valley & sterren kijken )
  • Antofagasta ( Humberstone and Santa Laura Saltpeper & the Atacama Giant )
  • Arica
  • Arequipa ( Colca Canyon )
  • Puno ( Titica lake )
  • Nazca ( Nazca lines )
  • Ica / Hucachina ( Sandboarden & buggy rijden )
  • Paracas ( Islas Ballestas )
  • Lima
  • Huanchaco ( Chan Chan & surfen )
  • Cusco ( Machu Picchu & the Secrey Valley )

Ik twijfelde ook aan welke kant van het Titicaca meer ik het beste kon bezoeken… Maar de Peruaanse kant met een mogelijkheid voor een tour naar de Uros eilanden lijkt mij het interessantst!

Ik ben momenteel in Arequipa… Dacht deel even wat bruikbare informatie:

Vertek/aankomst: Santa Cruz - La Paz
Ticket prijs: 200,- Bs. ( Semi cama )
Station tarief: 2,- Bs.
Duur: +/- 19 uur ( normaliter )
Bus maatschappij: San Miquel

TIP: " Normaliter zal deze er +/- 19 uur over doen. Ik had de pech om uiteindelijk 27 uur in de bus te zitten door dat de wegen slecht waren ivm het regen seizoen ( hou hier dus rekening mee ) "

Vertek/aankomst: La Paz - Uyuni
Ticket prijs: 170,- Bs. ( Cama )
Station tarief: 2,- Bs.
Duur: 10 uur
Bus maatschappij: Trans Turistico " Omar "

TIP: " Neem de nacht bus vanuit La Paz die komt rond 6 uur aan in Uyuni. Alle touring bedrijven zijn al vanaf 06:30 open dus je hebt alle tijd om rustig rond te shoppen, er zijn overal barretje waar je tegen betaling van 10/15 Bs. een warme douche kan nemen. Dit scheelt je een overnachting in Uyuni waar naast de salt flats echt niets te doen. "

Tour: 3 dagen zoutvlakte tour
Prijs: 850,- Bs. / $ 120,- ( incl. bus ticket naar San Pedro de Atacama, Chili )
Park entree kosten: 150,- Bs.
Duur: 3 dagen
Touring agentschap: Andes Salt Expeditions ( nr. 2 op Trip advisor )

Vertek/aankomst: San Pedro - Calama
Ticket prijs: $ 3000,- Chileense pesos ( Semi cama )
Duur: 1,5 uur
Bus maatschappij: Frontera del Norte

TIP: " Probeer altijd een nacht bus te nemen om een hostel nacht uit te sparen "

Vertek/aankomst: Calama - Arica
Ticket prijs: $ 15000,- Chileense pesos ( Semi cama )
Duur: +/- 8,5 uur
Bus maatschappij: Frontera del Norte
Note: Aankomst nationaal bus station, de weg oversteken naar het internationaal bus station

TIP: " De bussen maken onderweg genoeg stops om eten en drinken aan te schaffen. Ook komen er vaak verkopers in de bussen "

Vertek/aankomst: Arica - Tacna
Ticket prijs: $ 2000,- Chileense pesos
Station tarief: $ 350,- Chileense pesos
Duur: 1,5 uur
Bus maatschappij: -
Note: Aankomst nationaal bus station, de weg oversteken naar het internationaal bus station

TIP: " onderhandel altijd over de ticket prijs. Zo ging de prijs van Tacna - Arequipa van 40 naar 20 pesos door alleen één keer " Muchas caro " te zeggen "

Vertek/aankomst: Tacna - Arequipa
Ticket prijs: S/. 20,- ( Semi cama )
Duur: +/- 7 uur
Bus maatschappij: Moquegua

2 likes

Wat was je ervaring met de salt tour van je gebruikte firma? Beetje deftig? :slight_smile:
Er zijn er zo veel… en zo veel verschillende reviews :smiley:
Alvast bedankt!

Ja was allemaal prima geregeld…