Reisschema zelfstandig trekken in Kenia 3w

Hi,
Vanaf 17/8 ga ik met een vriendin 3w naar (wellicht Kenia). Nu zijn op zoek naar een haalbaar reisschema om zelfstandig te trekken door Kenia (om mss te eindigen aan de kust).

We vinden het niet erg om voor safari’s e.d. Aan te sluiten bij groepen, maar zien het niet zitten om 3w in een groep te zitten. Heeft iemand ervaring met (semi-)zelfstandig reizen door Kenia? Ik kijk graag je ervaring en concreet reisschema tegemoet ;-).

Thx

Dus je wilt 3 weken op vakantie, maar geen tijd steken in de voorbereiding, dat mogen anderen voor je doen, graag zo concreet mogelijk?
Misschien moet je dan naar een reisbureau gaan?

Beste Andrea,bedankt voor je reactie en het delen van je perceptie.

Ter verduidelijking voor anderen die mijn vraag wel overwegen. Bij mijn reisplanning vertrek inderdaad bij voorkeur liefst van concrete ervaringen om op die manier realistische afwegingen te maken. Dus kan en wens je jouw ervaringen te delen, heel graag.

Mensen die hun reizen liever op andere manier willen voorbereiden, wens ik minstens evenveel plezier bij hun planning.

Toch heeft Andrea wel een punt want zelfs het beste reisbureau is toch niet helder ziende?
Als je niet aangeeft wat je leuk vind of graag wil meemaken of wil zien hoe moet een ander dat voor je oplossen?
Dat begint natuurlijk al als je een voet aan wal zet.
Wat ga je doen lekker lopen op het zand weggetje?
of je neemt twee fietsen .
of je neem een taxi
of je neemt een matatu
of je neemt een binnenlandse vlucht.
of je neemt een tuktuk.
of je doet helemaal niets en
gaat lekker zitten en kijkt
met verbazing naar de mensen daar
met een heerlijk drankje en eten.
Daar kan je dan om lachen de hele dag om de idiootste dingen,
of je kan de hele dag er gaan huilen en denken waar hebben
deze mensen dat allemaal aan te danken.
En dat elke dag weer geheel anders .

Jaap

Ja, ervaring mee, je kunt het lezen in mijn blog op mijn website.
En in vele andere blogs, bijvoorbeeld op www.waarbenjij.nu

‘Concrete reisschema’s’ (routesuggesties/ suggested itineraries) vind je bijvoorbeeld in een Lonely Planet reisgids.

Je vraagt nu mensen om (gratis) een schema voor jou te maken terwijl je nog niet eens zeker weet of je naar Kenia gaat.

Als je nog niet eerder buiten Europa hebt gereisd, zou je je toch wel effe wat beter moeten inlezen, bijvoorbeeld over gevaren in scams in Kenia.

Goeie reis!

Cecilia waarom niet gevaren in scams voor onvoorbereide reizigers in Africa wnat daar begint het allemaal mee. Je een beetje inlezen over het land / regio wat je zou willen bezoeken kan absoluut geen kwaad.
Gelukkig zijn er geweldige bibliotheken in Nederland en Belgie waar je makkelijk de informatie kan vinden. Dat is wat ik hier het meeste mis een goede bibliotheek als lezer ben ik nu aangewezen op de boeken die ik hier kan kopen bij Nakumat - de markt of simple op straat maar daar vind je helaas niet de boeken die de informatie geven die je wel in de boeken van een bieb terug vindt.

Sorry ik bedoelde gevaren en scams, niet in scams. :slight_smile:
En ik bedoelde dat het inderdaad niet zou misstaan als de vraagstelster eerst zelf wat huiswerk doet.

BLOG