Wij denken er aan om dit jaar te starten in Nairobi om vervolgens naar Tanzania te gaan en te eindigen in het mooie Zanzibar. Mijn voornaamste vraag is: is het goed te doen om zelfstandig te reizen ( alleen vliegtickets ) qua reizen en veiligheid?
Heel graag openbaar vervoer of als er een pakket wordt aangeboden om bijvoorbeeld een excursie te doen ( mits dit bestaat natuurlijk ) en daar dan gebruik van te maken. Voor de wat grotere afstanden denk ik aan een binnenlandse vlucht ivm tijdgebrek. Is dit haalbaar in deze 3 landen qua veiligheid etc?
Openbaar vervoer in combinatie met bezoek aan wildparken is vlgs mij bijna niet te doen.binnenlandse vluchten i.c.m.parken is uitstekend te doen maar dan kun je beter een reis boeken waar dat voor je geregeld is. Auto huren en zelf naar de parken rijden kan ook goed maar dan dien je wel de lodges vooraf te boeken
Hoi Mandy,
Net een heel verhaal getypt op mn telefoon, druk ik op verzenden, bericht weg, maar niet verstuurd… :s
Maar wat ik wilde zeggen is dat ik je de Keniaanse kust ook kan aanraden! Ik woon zelf aan de zuidkust al enkele jaren.
Ik heb toevallig net meegedacht met iemand die een mooie reis in oktober gepland heeft. Ik zal je hun reis eens doorsturen per pb, dan kan je misschien wat ideeën opdoen.
Het is echt een combinatie van de geëikte toeristische parken, en lokale dorpjes bezoeken ed.
Groetjes vanuit zonnig Ukunda!
Id geen slecht idee tenzij jullie ook nog parken en plekken in Tanzania willen zien.Dat kan ik goed voorstellen maar in het alg geldt dat wat je in Tanzania in de parken ziet,je hier zeker zo goed en misschien beter kunt zien
ik heb geen ervaring met de ,moeilijk bereikbare parken in het zuiden.
De zuidkust is ook zeer de moeite waard en doet niet onder voot zanzibar
Heb je de mogelijkheid overwogen om ipv in een strandhotelmte eindigen een huis aan het strand te huren?
Dat is heel wat anders dan een groot hotel met veel mensen etc
Mocht je meer willen weten geef het dan scp even aan
Ov kan prima om van a naar b te komen, maar kan wel lang duren en is niet echt fijnmazig, oftewel, je kunt niet met ov op safari.
Je kunt wel alles zelf doen, maar safari laten doen door lokaal bedrijfje. Dan heb je bijvoorbeeld dat je zelf vliegticket en hotel Nairobi regelt. Vanuit Nairobi ga je op safari en dat regelt een safaribedrijfje, zowel vervoer als overnachtingen. Vanuit nairobi ga je naar masai mara, serengeti, ngorongoro krater en je laat je afzetten op kilimanjaro airport. Vandaar ben je weer op jezelf aangewezen en vlieg je naar dar es salaam (kan ook met bus)en met boot naar,zanzibar of rechtstreeks naar zanzibar.
Wij hebben het destijds ook zo gedaan, maar dan is onze safari in kenia gebleven, eindigend in,nairobi en zijn we naar mombasa gevlogen om aan de zuidkust te verblijven.
Als je voldoende tijd hebt, zijn beide landen zeker zelfstandig te bereizen. Je kan bijvoorbeeld de shuttlebus nemen naar Arusha en dat is eigenlijk de safarihoofdstad van Tanzania. Daar zitten heel veel kleine organisaties die je kunnen helpen met een (goedkopere) safari naar bijvoorbeeld Tarangire, Lake Manyara, Ngorongoro en Serengeti. Je zou kunnen uitvliegen van Serengeti of terug naar Arusha rijden. Van Arusha naar Moshi met de lokale bus en daar de regio aan de voet van de Kilimanjaro verkennen. Vervolgens de lokale bus naar Dar es Salaam of onderweg nog stoppen bij de Ushambara mountains om te wandelen. In Dar kan je de ferry nemen naar Zanzibar en of Pemba eiland (vind ik erg leuk).
Je moet wel voldoende tijd hebben en goed kunnen onderhandelen ;-).