Hi,
Vanaf 17/8 ga ik met een vriendin 3w naar (wellicht Tanzania). Nu zijn op zoek naar een haalbaar reisschema om zelfstandig te trekken door Tanzania (om mss te eindigen op Zanzibar).
We vinden het niet erg om voor safari’s e.d. Aan te sluiten bij groepen, maar zien het niet zitten om 3w in een groep te zitten. Heeft iemand ervaring met (semi-)zelfstandig reizen door Tanzania? Ik kijk graag je ervaring en concreet reusschema tegemoet ;-).
Thx
Zelfde antwoord als in het Kenia-forum:
ja, mijn ervaringen vind je op mijn website.
Maar doe eerst zelf wat ‘huiswerk’. Lees in een Lonely Planet, Bradt, Rough Guide of wat voor gids dan ook. In een Lonely Planet staan ‘suggested itineraries’, bijvoorbeeld voor 3 weken, of speciaal om veel wildlife te zien. Lees blogs op www.waarbenjij.nu om route-ideeën op te doen.
Als je nog niet eens zeker weet naar welk land je gaat, en je niet vertelt wat je wel en niet leuk vindt, kun je mensen niet vragen om gratis voor jullie een reisschema in elkaar te draaien. Dat is werk van een reisbureau.
Sowieso is het belangrijk om je goed in te lezen want in Tanzania spelen wel andere veiligheidskwesties dan in Nederland.
Als je na wat uitzoekwerk nog concrete vragen hebt over dingen die je niet kunt vinden, kun je die hier stellen!
Succes.