Hallo iedereen,
Op 22 september a.s. vertrek ik voor drie weken backpacken naar Tanzania. Uit de informatie die ik tot nu toe gelezen heb, maak ik op dat het daar dan nog (einde) hoogseizoen is. Kan iemand mij vertellen of ik daarom het beste vanuit Nederland mijn trips/excursies kan boeken, of kan ik het ook makkelijk ter plekke regelen? (er zijn zóveel travelagencies, maar ik ben een beetje bang voor oplichting oid) Ik vind het namelijk het belangrijkste om, onder leiding van een goede gids, met een kleine groep in een 4x4jeep te reizen naar de Serengeti/Ngorogoro en niet in een volgepropt minibusje. Maar verder vind ik het prima om in guesthouses te slapen in of nabij de parken, ik geloof dat dat heel veel geld scheelt.
Mijn voorgenomen reisschema ziet er ongeveer als volgt uit;
Ik ben van plan om eerst de Kilimanjaro te beklimmen/bewandelen in vijf dagen/vier nachten via de Maranguroute. Hier lees ik verschillende info over, weet iemand of dit te doen is in vijf dagen? Ik heb eerder bergen beklommen, maar dit zegt, ivm hoogteziekte, niets geloof ik… En is het makkelijk om daar spullen (bijvoorbeeld een slaapzak en skibroek/jas) te huren?
Daarna wil ik vanuit Arusha een trip maken naar de Ngorogoro krater, de maasaimensen en van daaruit naar de Serengeti. Ik wil hier in totaal iets van vijf dagen voor uittrekken. Vanuit de Serengeti wil ik naar Mwanza reizen om van daaruit naar Kigoma te vliegen voor een tweedaags bezoek aan Gombe. Vanuit Gombe wil ik naar DES vliegen om van daaruit naar Zanzibar te varen om daar mn laatste twee/drie dagen door te brengen.
Ondanks dat ik al enige tijd bezig ben met informatie verzamelen, heb ik geen idee of dit allemaal te doen is in drie weken. Ik vind bijvoorbeeld alleen trips naar Serengeti/Ngorogoro die terug gaan naar Arusha, maar ik wil daarna graag door naar Mwanza. Kan iemand mij hier iets over vertellen?
Het liefst sluit ik mij aan bij reeds bestaande groepen want als ik een excursie op maat laat maken ben ik bang dat ik hierop (ik reis alleen) leeg ga lopen;-) Dus zijn er mensen die toevallig in dezelfde tijd dezelfde trips willen maken, zodat we samen kunnen? En wat zou een goede prijs zijn voor de trips die ik wil maken? Ook dat verschilt per travelagency enorm is mijn ervaring.
Alvast bedankt!
Groetjes Pauline