Backpacken door Tanzania?

Hoi Reizigers,

ik wil graag met mijn vriend ongeveer 3 weken door tanzania reizen. Wij houden niet van een groepsreis, en vind de prijzen ook erg duur. Is het mogelijk om ook zelf door Tanzania te reizen? Wij willen graag starten bij de Kilimanjaro en daar een stuk van beklimmen. Heeft iemand nog tips voor Serengeti, Ngorongoro, lake manyara? Ik begrijp dat je binnen die national parken met een gids kunt reizen. Zouden wij een gids daar kunnen regelen? Of beter vanuit NL?
Daarna willen we graag een paar dagen naar zanzibar.

Bedankt alvast voor de tips!

Groeten Manon

Dag Manon,

Zelf met 1 vriendin gedaan in 2008. Is heel goed alleen te doen. Je kunt zelfs vooraf al op klemborden reisgenoten zoeken om de lowbudgetsafari’s mee te delen, dat maakt het goedkoper. Je hebt dan uiteraard je eigen tent met je vriend. Je zit dan wel gezamenlijk in een safaribusje.
Je kan ook naar Nairobi vliegen en vandaar een busje pakken naar Arusha (dat is de plek vanwaaruit alles goed te regelen is, dicht bij de Kilimanjaro) Deze rit duurt ong 5 uur en Nairobi is vaak net iets goedkoper vliegen dan naar Dar es Salaam wat ong 12 uur is met de bus naar Arusha. Tanzania is goed ingespeeld op het toerisme als je op safari wilt gaan en bergtochten wilt maken. Spreek wel altijd goed van te voren prijzen af.
Op internet is vooraf al veel te regelen of iig plaatselijke reisbureautjes te vinden en aldaar een trip te regelen.

Succes,
Taja

1 like