Reis Tanzania

Hallo allemaal,
ik ben van plan dit jaar van half november tot half december naar Tanzania te gaan. Waarschijnlijk wordt dit een trip in mijn eentje en moet ook nog een beetje low budget. Daarom enkele vragen:

• Iemand enig idee hoe makkelijk het is om rond te reizen tussen de verschillende parken met het OV (busjes maken mij niets uit)?
  • Is het relatief veilig in je eentje als jonge, blanke vrouw? en is het makkelijk om anderen te vinden om mee te reizen in hostels etc
  • Heeft iemand verder nog tips voor goede hostels en goede safari organisaties in de parken?
  • En tot slot: de Kilamanjaro, te doen als niet ervaren klimmer, en iemand enig idee wat de kosten zijn voor een georganiseerde klim van enkele dagen?

Groeten nienke

oja, iedereen alvast heel erg bedankt voor de reacties!!

Dan tik ik maar wat van je vragen af:
Lowbudget in Tanzania bestaat niet.
Openbaar vervoer is redelijk.
Veiligheid is OK.
Kilimanjaro is te doen voor iemand met een normale conditie, het is geen klim maar een wandeling. Kosten ongeveer 700-1000 USD.

Hallo Nienke,

Leuk dat je van plan bent naar Tanzania te komen. Tussen de grotere steden rijden genoeg bussen dus dat is geen probleem maar een safari zou ik van te voren regelen omdat je tijd waarschijnlijk beperkt is. Hoe lang ben je van te komen? en heb je een idee van de parken die je wilt zien?

Er is budget accommodatie beschikbaar in bijvoorbeeld Arusha, Dar es Salaam en Zanzibar, maar in de national parken is dit wat moeilijker. Daar vind je vaak wat duurdere lodges maar ook kamperen is niet goedkoop. De Kilimanjaro is te doen maar het spreekt voor zich dat enige conditie een pre is. De moeilijkheid van de beklimming zit er meer in dat je niet weet hoe je lichaam reageert op de hoogte. Dat is afwachten maar het is zeker een aanrader!!! Heb je een idee van de route die je wilt lopen?

Mocht je vragen hebben stuur dan even een email. Ik woon in Tanzania en werk voor een touroperator.

Mvg,

Floris - info@2tanzania.com
www.2tanzania.com