Tips gezocht voor backpack KENIA/TANZANIA

'ola,

mijn vriendin Linda en ik willen komende september/oktober 3 weken naar Kenia en Tanzania, beginnen in Kenia voor de Kilimanjaro en dan door naar Tanzania voor safari. Wij willen 't liefst gaan backpacken en dan ter plekke safari;s boeken maar ik krijg de indruk dat dit duur(der) is en je beter vooraf een groep kan vinden en daarmee de safaris kan doen…?

Wie heeft er voor ons tips mbt

• backpacken & reizen in KENIA/TANZANIA
  • budget voor ongeveer 3 weken (exclusief vliegticket maar incl. entree parken en “binnenlandse” reiskosten
  • welke safaris / parken

en tot slot: zijn er mensen rond in de periode 15 september - 10 oktober in KENIA/TANZANIA die het leukt lijkt om een paar van dit soort dingen samen doen.

Groetje,

Linda & Yoen

1. lokaal is altijd beter dan vooraf vanuit hier. Je moet dan wel wat tij dn emen om te onderhandelen met verschillende mensen/buro’s (zie eerdere adviezen)
  2. er zijn kamers met bed en muggennet vanaf 200 Ksh…ligt eraan hoe veel luxe je wenst. Eten kan ook voor 100 - 200 Ksh afhankelijk van wat je eten wil
  3. ± 70 km = ± 100/150 ksh met de matatu, bussen zijn ± 850 - 1050 Ksh per 500 km, vliegen kan ook altijd. Prijzen parken www.kws.org
  4. www.kws.org

Van mij is Tanzania al te lang geleden om je nog deftige adviezen te kunnen geven.

Succes met de planning

1 like

Als het jullie lukt om een goepje samen te stellen dan kun je samen een minibus of landcruiser met gids afhuren.
Dat is wel zo leuk omdat je dan een goede prijs kunt bedingen, je de mensen die samen met jullie op safari gaan een beetje kennen en het aantal mensen zelf kunt bepalen.

Boek je daar voor twee personen dan is de kans aanwezig dat je met een nog veel grotere groep (onbekenden) samen in een bus wordt gepropt met z’n achten (of meer).

Succes.

Wij gaan ook backbacken en hebben een auto gehuurd, nemen een tent mee en trekken er samen op uit. moeten jullie ook doen!