Reisschema wie kan mij helpen?

Hoi Tanja,

Het is moeilijk te zeggen, wij gaan meestal naar Tangalle om de schilpadden te zien. De overheid heeft daar het beheer van de stranden over gegeven aan de lokale bevolking. En dat werkt momenteel (echt enorm helaas) niet. We zullen bij onze agenten navragen wat het beste alternatief is. Wij hebben nu (drie weken geleden) zeer slechte ervaringen op plekken die vroeger echt fantastisch waren. Honden graven de eieren uit en 's avonds lopen de toeristen met de gidsen luidruchtig met zaklantarens over het strand. Hier komen we op terug.

Colombo naar Galle zal nu meestal via de Highway gaan, via de kustweg duurt echt veel langer en is een heel stuk duurder. Het is duidelijk dat je vanaf de highway niet makkelijk naar deze punten kan gaan. Als je snel en goedkoop van Colombo naar Galle wil gaan kan je beter de express bus nemen.

Gr. Taco

Bedankt voor de reacties. Ik hoor het graag! :slight_smile: Ik reis vanaf Tissa via het zuiden naar Colombo. Even afhankelijk van waar ik zin in heb, ga ik een paar kustplaatsen aan!

Hoi Tanja,

Dat is precies wat je “moet” doen, gewoon doen waar je zin in hebt!

In Tissa is het Lakeside hotel, goedkoop en schoon. We zijn hier een paar keer geweest. Wij vonden het niet echt gezellig. Maar ja, je overnacht er alleen maar.

Merissa aan de kust, het is niet het seizoen, maar je kan proberen om blauwe vinvissen en dolfijnen te zien. Tangalle (Mangrove Garden = goedkoop maar echt op een schitterend strand) is ook een aanrader.

Gr. Taco

Hoi Tanja,

Als je nog de mogelijkheid hebt om naar Sinharaja rainforest te gaan, kijk dan eens of mr Martin Wyesinghe een plekje heeft. Hij is oud-ranger en heeft een simpel maar prachtig in het regenwoud gelegen guesthouse. Van hieruit kun je een wandelsafari doen. Nog een goede tip voor Sigiriya: wij hebben overnacht in teak forest, 10 km buiten Sigiriya. Vanuit je boomhut heb je een prachtig uitzicht op Sigiriyarock. Je kan er dan ook voor kiezen om de voor Sigeriyarock gelegen berg te beklimmen. Deze is gratis en niet toeristisch maar je hebt wel een prachtig uitzicht op Sigiriyarock

groeten Wilma