Reisschema WHV Nieuw Zeeland

Hallo allen!

Heb een tijdje geleden de knoop doorgehakt om een rondreis te gaan maken in het prachtige Nieuw Zeeland.
Dit ga ik doen i.c.m een working holiday visum.

Nou vroeg ik me af of iemand hier al eens een dergelijk reisschema voor heeft gezien. Ben op het moment bezig om mijn route te plannen. Ben heel benieuwd of er mensen zijn die op het moment aan de slag zijn gegaan met een whv in nieuw zeeland. En zou deze verhalen en plannen ook uiteraard graag willen horen.

Het enige wat nu eigenlijk vast staat is dat ik in Auckland aankom(29 januari 2013). Voor de rest kan ik alles zelf in gaan vullen.

Heb in ieder geval genoeg geld om de eerste 2 maanden door te komen, daarna zal ik moeten gaan zoeken naar werk.

Als er iemand is die zijn ervaringen met mij wil delen, graag!
Alle tips en andere zaken zijn ook van harte welkom.

Groetjes,

Aristidis

Hey Aristidis,

ik vind het niet helemaal duidelijk wat nu juist jou vraag is. Wil je info over werk voor WHV of zoek je eerder info over routes, bezienswaardigheden, manieren van rondreizen (auto/camper huren/kopen, openbaar vervoer,…)?

Zelf heb ik in totaal zo’n 4 maanden rondgereisd door NZ, evenwel zonder te werken dus ik kan je enkel helpen met de “toeristische” aspecten.