Reisschema Westkust Juli-Augustus

Beste forumleden,

In juli-augustus gaan wij een drietal weken naar de westkust. Hieronder het voorlopig schema.
Graag jullie opmerkingen in verband met aantal dagen door te brengen in bepaalde parken of steden!

Dag 1: Los Angeles ('s avonds aankomen)
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles – San Diego – Los Angeles
Dag 4: Los Angeles – Kingman – Flagstaff – Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon – Supai
Dag 6: Supai – Horseshoe bend - Lake Powel
Dag 7: Lake Powel – Antelope Canyon
Dag 8: Antelope Canyon – Monument Valley - Arches NP
Dag 9: Arches NP – Bryce
Dag 10: Bryce
Dag 11: Bryce – Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion – Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas – Death Valley
Dag 16: Death Valley – Yosemite
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Yosemite - San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco kust afrijden
Dag 21: Kust afrijden naar Los Angeles

Alvast bedankt!

Hallo, ik zou 1 dag minder nemen voor Bryce, en er 1 dag Canyonlands bij nemen. Canyonlands ligt net als Arches niet ver van Moab, dat je dan als uitvalsbasis kan gebruiken. Bryce is mooi, maar niet zo uitzonderlijk mooi in mijn ogen om er 2 dagen te blijven.
Bovendien is uw zestiende dag (Death Valley - Yosemite) volgens mij niet haalbaar op 1 dag tijd en lijken dagen 3 en 4 mij ook zeer optimistisch gedacht. Dat zijn zeer grote afstanden, onderschat dat niet. Je gaat het merendeel van de dag in de wagen zitten.
Misschien is het meer aanbevolen om San Diego een andere keer te bezoeken, en in plaats daarvan vanuit LA richting Palm Springs (Joshua Tree) te rijden, en van daaruit richting route 66 te rijden tot aan Kingman, waar je kunt overnachten. Er zijn uiteraard nog andere opties. Ook dag 8 zou ik anders indelen. Je gaat niks van Arches te zien krijgen op deze manier.

Er is nog wat sleutelwerk aan, maar de route zelf is uiteraard fantastisch.

Het reisschema is een beetje veranderd. Mij lijkt dit haalbaar maar aangezien ik er nog nooit geweest ben, wil ik graag jullie mening hierover weten:
Dag 1 12 juli: Aankomst Los Angeles
in LA slapen

Dag 2 13 juli: Los Angeles

Dag 3 14 juli: Los Angeles

Dag 4 15 juli: Los Angeles- San Diego (2u6min)
's morgens vertrekken

Dag 5 16 juli: San Diego – Supai (9.5 uur) tellen op 10,5 door tijdsverschil

slapen op de parking

Dag 6 17 juli: Supai
afdaling

Dag 7 18 juli: Supai – Grand Canyon (3u37min)
aankomen GC en enkele uitzichtpunten doen

Dag 8 19 juli: Grand Canyon – Horseshoe Bend – Lake Powel (2u43min-16min)
rest van de uitzichtpunten doen en dan vertrekken

Dag 9 20 juli: Lake Powel – Antelope Canyon – Monument Valley (28min-tour 1,5uur-2u15min)

Dag 10 21 juli: Monument Valley – Arches Np (3u3min)
valley loop en vertrekken richting arches

Dag 11 22 juli: Arches NP

Dag 12 23 juli:Arches NP- via Scenic route 12 Escalante naar Bryce (5u11min)

Dag 13 24 juli: Bryce – Zion ( 2u 2min)
canyon overlook trail (1uur)

Dag 14 25 juli: Zion

Dag 15 26 juli: Zion – Las Vegas ( 2u 54min ) voor LV naar Hoover Dam

Dag 16 27 juli: Las Vegas

Dag 17 28 juli: Las Vegas – Death Valley (– Alabama Hills)

Dag 18 29 juli:Bishop/Mono lake- Yosemite

Dag 19 30 juli: Yosemite

Dag 20 31 juli : Yosemite - San Francisco (4u 11min)

Dag 21 1 aug: San Francisco

Dag 22 2aug: San Francisco – Monterey- Cambria

Dag 23 3 aug: San Francisco kust afrijden

Dag 24 4 aug: Los Angeles

Dag 25 5 aug: vertrek in Los Angeles + afzetten huurwagen

Zijn er ook nog plaatsen die we onderweg kunnen bezoeken ergens die de moeite waard zijn?

Om terug te komen op de reactie van Tristan:Joshua Tree spreekt ons minder aan dan San Diego.
Daarmee dat we dit er niet ingezet hebben

Je tijd voor San Diego is zo wel heel beperkt.
In de zomer is er geen tijdsverschil tussen Ca en Az omdat Az (muv het Navajo Reservaat) niet meedoet aan de zomertijd.
Dat bezoek aan Supai zal ook niet meevallen. Je moet een heel eind lopen en terug is bergop. Er vliegt wel een heli maar het is zeer de vraag of je die kan gebruiken. De bewoners van het reservaat gaan nl voor en vol is vol. Zorg dat je een hotelreservering hebt.
In jpuw route is er dus een tijdverschil van 1 uur tussen Page en MV. Je wint weer een uur tussen Zion en Las Vegas.
Je tijd voor Arches/Canyonlands/Dead Horse Point is ook beperkt.
Je kan in ca 5 uur tussen Moab en Bryce rijden maar dan niet via ut12. Zonder stoppen neemt dit tenminste 6+ uur en er is veel te zien onderweg: Little Wild Horse Canyon, Goblin Valley, Capitol reef en www.scenicbyway12.com
Parkeren voor Canyon Overlook trail is lastig. De trappen liggen vlak voor Zion-Mount Carmel tunnel. Links voor de tunnel is een kleine parkeerplaats en ca 100 meter langs de kant van de weg.
Hoover Dam ligt 30 minuten rijden voorbij Las Vegas. Valley of Fire SP ligt tussen Zion en Las Vegas. In Page is een net zo grote dam genaamd Glen Canyon Dam.
Alabama Hills zijn in Lone Pine, buiten DVNP
Yeehaw

Yeehaw: als ik het goed versta moeten we dus niet tellen met het uurverschil richt Supai maar wel van Page naar Monument Valley en opnieuw tussen Zion en LV?
Van Supai weet ik dat dit een hele tocht zal worden en dat de hitte het extra zwaar zal maken maar het is wel zo dat we beide serieus aan onze conditie aan het werken zijn en we nog iemand kennen die dit zo gedaan heeft. Het zal vermoeiend worden maar het is wel te doen.
Dat de tijd voor Canyonlands beperkt is weten we. Het is dan ook niet de bedoeling om alles te bezichtigen in dit park maar eerder om op de route naar Bryce nog enkele dingen mee te pikken.
Vergis is me of ligt Little Wild Horse Canyon niet echt op onze route?

Little Wild Horse Canyon ligt wel op de route tussen Green River en Hanksville langs ut24 De laatste keer dat wij er waren was de weg onverhard maar ik heb begrepen dat hij inmiddels verhard is. Je zal er geen tijd voor hebben want een bezoek aan deze slotcanyon neemt al snel 2 uur extra. Naar Goblin Valley is ook verhard en een bezoekje neemt een stuk korter.
Dat van die tijdsverschillen heb je goed begrepen! Het zal idd erg warm zijn bij Supai en hij ligt niet in GC National Park.