Reisschema, vragen waar goede tours boeken?

Dag reizigers,

Over drie weken vertrekken mijn vriend en ik samen voor 29 dagen naar Vietnam! Een reis waar ik enorm veel in in heb. We gaan al backpackend door het land, met zoveel mogelijk variëteit in hetgeen wat we gaan zien. Er staan natuurlijk heel veel reisschema’s al op deze site, ik denk dat ik wel aardig wat puntjes daaruit heb kunnen halen. Wat ik graag wil weten is waar kan ik leuke tours boeken, of de dagen besteden rondom een bepaalde locatie?

Halong Bay - tour? Hoe lang duurt dit gemiddeld en wat krijg je voor wat voor bedrag?
Sapa - willen graag met Sapa sisters of een gelijkwaardige organisatie voor ongeveer 3 dagen, 2 nachten een trekking doen? Tips?
Graag willen we van Hoi An naar Dalat met de Easy riders, of soortgelijk iets. Zijn er reizigers die hier ervaring mee hebben? Is dit een mooie route of zijn er betere alternatieven, we willen verder nog naar Nha Trang, Mui Ne, dus ergens op die route.

Zijn er nog mooie plaatsen die niet te missen zijn of heel veel te bieden hebben tussen Hanoi en Hoi An?

Wat zijn mooie tours in de Mekong Delta? Hoeveel dagen is het nodig om hier voor uit te trekken?

Ik hoop dat er nog mooie tips uit komen! Alvast bedankt.

Groet, Esther
[TABLE=“width: 270”]

dag 1
woensdag
10-7-2013

Vertrek Amsterdam

dag 2
donderdag
11-7-2013

Aankomst HCM-City

dag 3
vrijdag
12-7-2013

HCM-City

dag 4
zaterdag
13-7-2013

Hanoi

dag 5
zondag
14-7-2013

Hanoi

dag 6
maandag
15-7-2013

Ha long Bay

dag 7
dinsdag
16-7-2013

Ha long Bay

dag 8
woensdag
17-7-2013

Sapa

dag 9
donderdag
18-7-2013

Sapa

dag 10
vrijdag
19-7-2013

Sapa

dag 11
zaterdag
20-7-2013

Hoi An

dag 12
zondag
21-7-2013

Hoi An

dag 13
maandag
22-7-2013

Hoi An

dag 14
dinsdag
23-7-2013

Dalat

dag 15
woensdag
24-7-2013

Dalat

dag 16
donderdag
25-7-2013

Nha Trang

dag 17
vrijdag
26-7-2013

Nha Trang

dag 18
zaterdag
27-7-2013

Binnenland

dag 19
zondag
28-7-2013

Binnenland

dag 20
maandag
29-7-2013

Mui Ne

dag 21
dinsdag
30-7-2013

Mui Ne

dag 22
woensdag
31-7-2013

HCM-City

dag 23
donderdag
1-8-2013

Mekong Delta

dag 24
vrijdag
2-8-2013

Mekong Delta

dag 25
zaterdag
3-8-2013

Mekong Delta

dag 26
zondag
4-8-2013

Phu Quoc

dag 27
maandag
5-8-2013

Phu Quoc

dag 28
dinsdag
6-8-2013

Phu Quoc

dag 29
woensdag
7-8-2013

HCM-City

dag 30
donderdag
8-8-2013

HCM-City

[/TABLE]

Hallo Esther,

Ik denk dat je schema niet realiseerbaar is met je informatie vooraf.

Je kan niet van Hoi An naar Dalat in 1 dag met de ER; reken hiervoor op een dag of 4 a 5 minimaal.

Denk echt dat je je schema wat moet aanpassen wanneer je dat zou willen.

Misschien dan dag 18 en 19 naar deze trip.
Dan of Nha Trang of Mui Nee laten vallen.

Laat je Mui Nee vallen , dan moet je wel een nachttrein nemen naar Saigon of vliegen.
Laat je Nha Trang vallen , kan je met de bus van Mui Nee naar Saigon in 5 uur.

Je kan natuurlijk ook van Nha Trang naar Dalat met de ER gaan en dan dag 18 19 daar voor gebruiken en dan wordt het ongeveer zo.

dag 13 Hoi An, 14 Nha Trang, 15 Nha Trang, 16 ER, 17 Er, 18 Dalat, 19 Dalat, 20 Mui Nee enz.

Is meteen ook nog veel goedkoper, want de Er zitten op ongeveer op 60 a 70 usd per persoon per dag.

Wat je krijgt in Halong Bay.
Natuurlijk een kamer op een boot, en de rest is eigenlijk allemaal afhankelijk van welke boot en route.
Prijs is daar dan ook meteen van afhankelijk.

Je moet een beetje zo zien.

Stel je wilt Nederland bezoeken en je startpunt is Tilburg.

tour 1
Tilburg- den Bosch varen op de binnen Dieze- overnachten utrecht- bezoek Dom en terug naar Tilbrg

Tour 2
Tilburg - Maastricht - Valkenburg overnachten - terug naar Tilburg

Tour 3
Tilburg - Rotterdam - bezoek euromast- Amsterdam- bezoek museum- terug naar Tilburg.

Je er zo nog veel meer verzinnen en plak daar ook nog eens een andere prijsklasse van het hotel aan, snap je dat je afhankelijk bent van de aanbieder en route.
Op alle routes heb je Nederland gezien volgens de brochures.
Begrijp je hoe moeilijk het is om daar een antwoord op te geven is.

Daarom moet je kijken naar de boot die in de buurt komt van wat je wilt in Halong Bay en prijs.

gr.
Ton.

Hoi Ton,

Ik begrijp wat je bedoelt, dat is zeker duidelijke info om nog even goed naar te kijken.
Weet jij of je een mooi stuk binnenland kunt zien wanneer je met de ER van Nha Trang naar Dalat rijdt? Dit is inderdaad anders wel een goed alternatief.

Qua tours in Halong Bay ben ik eigenlijk vooral benieuwd of er heel veel verschil zit in wat je kunt zien? Ik heb wel gelezen dat er twee of drie daagse tours zijn, maar wat is hetgeen wat een driedaagse tour extra heeft als een tweedaagse tour? Ik denk dat we die tours ook pas ter plaatse gaan boeken, welke organisaties zijn dan wel ok en welke niet?
We willen liever niet met zuipende, feestende mensen op een boot, en de ratten waar je over leest pas ik ook liever voor. De kwaliteit is ons dus wel wat waard.
Verder zijn we heeel flexibel, hebben alleen de eerste nacht geboekt en verder nog niets, het is dus met name een grove planning.

Gr. Esther

Hallo Esther,

Ik moet volgens mij wel even waarschuwen dat meerdaagse tours in Halong Bay echt aan de prijs zijn; schrik echt niet van de prijzen.

Wil een wat luxere boot en een leuke route, sta dan niet versteld van prijzen van 200 usd pp. is een minimum.

Ik stuur je zo meteen een PM en leg daar even je wensen neer.
Lukt niet, ga, ga zo even kijken waaraan het ligt.

Maar dus even zo.

Mijn vraagbaak over Halong Bay is Ms. Ha.
Denk dat je haar moet mailen over de Halong Bay vraag en weet zeker dat ze kan helpen.
Noem ook even mijn naam “Ton”, en schrijf dat je me kent van de site en alles komt goed.
Kost je echt niets, en je krijgt echt een informatief antwoord en dan kan je nog altijd kijken.

ER
kijk even naar de tours, heb dit ook even gedaan, maar crazy house, summer palace overslaan.
Wel gaan voor de crazy table, en tempel met ornamenten van lege bierflesjes.

gr.
Ton.

Hoi Esther,

Voor wat betreft de ER wij hebben deze tocht in 3 dagen gedaan van Nha Trang naar Dalat, wij vonden dit een schitterende tocht.
Ik weet dat je hem ook in 2 dagen kunt doen , dan ga ws niet naar de dray sap watervallen. (als je op google kijkt weet je wat je dan met de 2daagse zou missen). Ze boden ons nog aan om verder te gaan naar Mui Nee dat zou dan nog 2 dagen zijn qua reis tijd. Zelf hebben wij dat niet gedaan omdat we al andere plannen hadden. Maar je zou dus ook in 4 dagen van Nha Trang via Dalat naar Mui Nee kunnen. Een tocht met de ER is schitterend en samen met de Sapa Sisters een hoogtepunt van onze reis.

Dus een trekking met de Sapa Sisters zag ik er ook bij staan, wij hebben een 2 daagse trekking gedaan. Super!! geen spijt van, weg van het drukke Sapa zelf en lekker tussen de locals. Door de rijstvelden, je komt onderweg niet veel toeristen tegen. Je kunt ook meerdere dagen boeken of een 3 daagse combineren met de zondagmarkt in Bac Ha.

Persoonlijk zou ik Sapa eerst doen en dan naar Halong Bay, dat hebben wij ook gedaan op advies hier op de site.
Je bent in Sapa veel aan het lopen ( 2 of 3 dagen) en dan is het wel relaxed om daarna in Halong Bay te zijn.

Groetjes Ingrid

Als we nog eens terug gaan zouden we met beide nog eens meegaan.

• Updated - - -

Hoi Esther mocht je er wat aan hebben ons reisverslag hierover kun je lezen op
http://rob-ingrid.waarbenjij.nu/reisverslagen/420963/vietnam/1
Groetjes Ingrid

Voor wat betreft het bezoek aan de Mekong delta, hebben wij goede ervaringen met Hungshomestay. Je kunt alles over hem lezen op tripadvisor. Wij zijn met de lokale bus vanuit Saigon naar Can Tho gereden. Daar heeft Hung ons opgehaald en naar zijn homestay gebracht. s Avonds bij hem heerlijk gegeten. De volgende ochtend om 06.00 uur bij hem in zijn private boot gestapt, waarbij het ontbijt door hem werd opgediend en tot ongeveer 11.30 uur een gedeelte van de mekong delta door gevaren, waarbij als eerste de floating market werd aangedaan. Wij waren daar zonder andere toeristen vanwege het vroege tijdstip. Na de boottocht heeft hij ons weer naar de bus gebracht waarna wij laat in de middag weer terug waren in Saigon. je kunt uiteraard ook nog langer in de delta blijven. Hung kan je hierover alles vertellen via mail kntakt. Mocht je zijn mailadres willen hebben geef dan even een berichtje, dan kunnen wij het doorsturen

groeten en veel plezier met de voorbereiding van de reis.

groeten Cor en Wilna>>>:zon02::wereld: