Hee mensen, ik ben zo druk met plannen maar kom er niet helemaal uit.
Ik wil graag naar het noorden om tempels te bezichtigen, cultuur snuiven en watervallen bekijken.
Maar ik wil ook relaxen aangezien ik dan al 2 maanden in india nepal en china heb gezeten, dus lijkt het me verstandig om naar het zuiden te gaan voor een beetje luxe.
Maar wat is een goed schema? 1 week ontspannen lijkt me genoeg en wil graag een duik maken (advanced Padi).
Kho phi phi staat ook echt op me lijstje!
Budget voor de maand is 3.000 hier moet ik alles van betalen (accommodatie eten vervoer en excursies)
georgessiam bedankt voor je tips! heb ze erin gezet!
Ik wil wel relaxt reizen!
Iemand die een perfect schema voor me kan maken?
dag 1: Bangkok
dag 2: Bangkok (Koninklijk paleis,Gouden Boeddha, Emerald boeddha)
dag 3: drijvende markt? en dan door naar brug van River Kwai
dag 4: vervoer naar Phitsanulok
dag 5: Phitsanulok (Tempel van Siam en Wat Mahathat)
dag 6: Vervoer naar Chiang Mai en dan night safari
dag 7: Witte Tempel en Chiang Mai bewonderen
dag 8: Nam Tok Mae Klang watervallen
dag 9: Doi Suthep
dag 10: Nam Tok Mae Klang
dag 11: Lekker slenteren in Chiang Mai
dag 11/12: nachttrein richting Bangkok
dag 12: relaxen
dag 13: maatpak laten maken en markten bezoeken
dag 14: ik wil richting Phuket en ko phi phi maar wat is de beste manier?
dag 15 t/m 28:?
dag 29: Bangkok naar amsterdam
Hee Glenn,
Let even op : Je wilt een maatpak laten maken, dan kun je het best op dag 1 bestellen en aanbetalen, op dag 2 passen, en dan op dag 13 afhalen.
Daarmee ben je zekerder dat het voor 100 procent aan je wensen voldoet. Iedere kleermaker kan dit zo voor je regelen.
Hee Glenn,
Had weinig tijd, en heb nu je schema nader bestudeerd. In plaats van je pak afhalen op dag 13, afhalen op dag 29.
Drijvende markt en river Kwai zijn beiden zgn. “tourist-traps”. De drijvende markt is speciaal opgezet voor het toerisme, er zijn mooie foto’s te maken, maar er is weinig echts aan. De river Kwai is een langzaam kabbelende rivier met een brug met historie.
Ja, je kunt ze daarna afstrepen van je lijstje… Je bent er geweest.
Ik ben een groot liefhebber van K’buri, dat is echt waar, maar ik blijf het zeggen, de omgeving is echt vele malen mooier dan de stad zelf.
Voor een brug moet je er vooral NIET heengaan.
In een dag van Kanchanaburi naar Phitsanulok wordt een opgaaf. Eerst drie uur naar Bangkok, en daarna een uur of negen met de trein.
Phitsanulok is een van de weinige plaatsen in Thailand waar je in een restaurant kunt eten waar je zelf je groente moet vangen op een bord.
Je leest deze zin en denkt nu misschien: Die vent is niet helemaal goed bij zijn hoofd, maar het is echt waar wat er staat.
Deze restaurants bouwen 's avonds op rond de clock tower. Gaat dat zien !!!
Het kan zijn dat ik iets heb gemist, maar er is een witte tempel (Prachtig trouwens) bij Chiang RAI , en niet bij Chiang MAI. Het verschil is een busrit van ongeveer 4 uur.
De beste manier om van BKK naar Phuket-Phi Phi te gaan is natuurlijk vliegen. Maar ik weet niet of je budget dat toelaat…
Hans.
Bedankt hans! heb je nog tips om me reis in te vullen?
hahahaha
tegelijk een post zie ik net! ga je bericht even lezen!
Bedankt voor de info hans! zou je bijvoorbeeld per dag willen laten zien wat ik t beste kan doen qua route?