Reisschema Vietnam ± 20 dagen eind juli

Ik denk dat dat inderdaad wel een mooie route is! Als ik in Hanoi een leuke boottrip Halong kan boeken dan doe ik dat misschien ook nog wel. Hoe hoog is het gebied omgeving Mai Chau ongeveer in vergelijking met Sapa, ik kan er maar weinig over vinden?

Hallo W,

Ik had dit antwoord ook niet paraat; dus moest ook even via internet het antwoord zoeken.
En inderdaad, is er weinig over de hoogte van de bergen te vinden.
Maar met wat geduld toch een bron gevonden .

200 tot 1500 meter komt an deze bron.
http://www.holidaysvietnam.com/Mai-Chau/

gr.
Ton.

Het is bijna zover! Over ± een week zitten we in het vliegtuig naar Bangkok om vervolgens door te vliegen naar Hanoi. :chin:

We hebben wel nog een klein dilemma (wellicht meerdere maar hopelijk kunnen we die knopen later tijdens de reis doorhakken).
Omdat we beperkt de tijd hebben zitten we toch te overwegen om meerdere binnenlandse vluchten te nemen in plaats van met de trein.

In ons oorspronkelijke schema zouden we op 18/8 vanaf Danang met de trein naar Nha Trang gaan… schijnt een mooie treinreis te zijn maar kost ons wel 10 uur reistijd.

Dit zouden we willen wijzigen, waardoor we Nha Trang overslaan, ik heb gelezen dat dit vooral een party plek is… en in plaats van Nha Trang dan te tijd door te brengen in Danang om vervolgens door te vliegen naar HCM als tussenstop voor de reis naar Mui Ne. Deze vlucht kost namelijk maar 20 euro en het bespaart ons 8 uur reistijd met de trein. Kan iemand mij vertellen of Danang een betere keuze is dan Nha Trang?

Het schema zou dan zo eruit komen te zien:

7/8 -8/8 aankomst Bangkok - doorvliegen naar Vietnam - aankomst Hanoi 20:55
09/08 Hanoi
10/8 Halong Bay
11/8 Halong Bay
12/8 Hanoi
13/8 Hanoi 9:40 vliegen - aankomst 10:50 in Hue
14/8 Hue
15/8 Hue tussen 8:00 en 11:00 naar Danang (treinreis van ± 3u) vervolgens taxi/bus naar Hoi An (± 1u)
16/8 Hoi An
17/8 Hoi An
18/8 Hoi An naar Danang met taxi
19/8 Danang
20/8 Danang vliegen (± 1u) naar HCM voor Mui Ne
21/8 Mui Ne
22/8 Mui Ne
23/8 Mui Ne vanaf Binh Tuan met trein/bus naar HCM
24/8 HCM
25/8 HCM
26/8 HCM naar Bangkok vervolgens naar huis

Wijzigingen vanaf 14/8 zijn nog welkom… de rest staat al vast!
Overigens hebben we nog steeds geen trip naar Halong bay geboekt. Ik denk dat we dat daar gaan doen… alleen hoorden we nu allerlei goede verhalen over Cat Ba / Lan Ha Bay… dit schijnt minder toeristisch te zijn. Ik weet alleen nog niet of er 2 daagse trips hiervoor zijn?

Bedankt voor alle informatie alvast! Zonder Ton en dit forum zou het schema er vast niet zo goed uit hebben gezien denk ik

Hallo H,

Wil eerst beginnen om je te bedanken dat ons forum je een beetje heeft kunnen helpen met het samenstellen van jullie reis.

Je schema,

Danang.
Ik ben even naar woorden aan het zoeken om jullie niet aan het twijfelen te brengen (-: .

15 minuten later

Ik heb even goed naar je schema gekeken en ook wat vorige posts van jullie na gelezen en denk dat je niet naar danang moet gaan.
Of je moet 2 nachten willen doorbrengen op een nieuw gebouwd lux resort, waar je afhankelijk bent van de voorziening van het resort.
Deze liggen wat afgelegen van Danang stad.

Persoonlijk zou ik Danang helemaal schrappen en het zo doen.

Zou Hoi An met 1 dag verlengen en Saigon met 1 dag verlengen.

Met verlenging van 1 dag Hoi An zit je altijd goed en je hebt mooi strand.
Op dag van vertrek naar het vliegveld naar Danag kan je dit gewoon doen vanaf Hoi An is inderdaad maar 3 kwartier uur tot 1 uur rijden vanaf je Hoi An hotel.

Met 1 dag Saigon meer kan je een meerdaagse trip naar de Mekong doen of met mooi strandweer, ben je in 1.5 uur met een ferry in Vung Tau of over de weg in 1.5 uur in Can Gio.

Andere optie is natuurlijk of om 1 dag langer Mui Nee en dan 1 dag langer Saigon of Hoi An.

Ook een optie kan zijn om Danang over te slaan is om op Lang Co te verblijven; zeer zeer mooi strand.
Maar is wel erg gewild en weet niet of dat er nog iets te krijgen is? ipv Danang.

Sorry dat ik jullie misschien wat huiswerk heb bezorgt en twijfel, maar vond toch dat ik dit toch even moest doen zo.

Halong
Je hebt gelijk, is minder touristisch, maar denk dat er je dan, wil je een cruise , echt goed moet zoeken omdat dit de langere zijn en over 2 nachten gaan.

Daarom is Bai To Long een goed alternatief en wat minder duur en wel in 2 dagen, 1 nacht te koop zijn.
Halong is best wel een dure trip, dus niet schrikken van de prijzen.

Mui Nee

Bijna vergeten.

Trein??, gewoon de bus vanaf je hotel naar Saigon.
Ga je met de trein dan moet je eerst naar het station, 1 uur rijden ( + kosten ) , inchecken, wachten en dan 5 uur treinen, transfer naar Saigon hotel ( + kosten ).

Met de bus kan je opgehaald worden bij je hotel en binnen 5 uur heb je ingecheckt bij je Saigon hotel ( + kosten ).

Ik hoop H, dat dit niet teveel de plannen heeft beïnvloed en je ermee uit de voeten kan?

Gr.
Ton.