Reisschema Thailand november 2013 Wie denkt mee?,

Hi,

Op 5 november vertrek ik, vrouw 29 jaar, alleen richting Thailand. Op 28 november kom ik weer terug.
Heel veel reiservaring heb ik nog niet, wel heb ik ervaren dat het vrije gevoel van het reizen mij erg goed is bevallen. Ik wil daarom niet mijn hele reis al vastleggen maar wel een basis. Een opzetje heb ik alvast gemaakt, maar kan zeker nog goede tips gebruiken, zeker voor in het zuiden. Wat is wel aan te raden en wat niet. Stappen en uitgaan vind ik super leuk, maar hoeft niet continu. Snorkelen, yoga/ meditatie lijkt me ook wel wat…

5 nov: vertek Amsterdam
6 nov: 10u aankomst Bangkok. Tempels bezoeken ( hotel eerste nacht wil ik al gaan boeken. Wie heeft er tips, dichtbij de tempels en khoa san road? Eigen kamer, middenklasse )
7 nov: fietstour door Bangkok, 1810 nachttrein richting Chiang Mai
8 nov: 815 aankomst chiang mai. Daar overnachten
9 nov: in de middag vetrek richting Pai
10-12 nov: Pai
13 nov: vertrek vanuit Pai naar chiang mai met bus. Overnachten chiang mai
14 nov: vlucht van chiang mai naar Phuket
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27. Bangkok laastste dag. Shoppen (?)
28: vertrek vanuit Bangkok

Ik hoor graag ideeën van anderen!

Alvast bedankt, groeten Stephanie

De trein naar chiang mai heeft de laatste tijd nogal wat problemen, het spoor wordt gerepareerd. Daarom zal een stuk met de bus verlopen. Google een wat de huidige situatie is, want het is een stuk dat berucht is om zijn vertragingen en dan praten we niet over een half uurtje.

De omgeving van ao nang is heel mooi, zo ook khao sok. Vanuit phuket naar khao sok voor enkele dagen en daarna door naar ao nang of phi phi en vanaf krabi terugvliegen naar bkk?

Persoonlijk zou ik de vlucht Chiang Mai - Phuket verplaatsen naar de 20e en dan BKK en het noorden meer tijd geven.

Ik zou ook BKK en CM meer tijd geven. Als je aankomt in BKK ben je brak. Tempels kijken is leuk, maar neem de tijd om te acclimatiseren. Wij zijn toen we aankwamen de eerste dag op een express boot gestapt (oranje vlag) en hebben BKK vanaf het water bekeken. Lekker wat koeler en ook prachtige tempels gezien. Volgende dag paleis bekeken en Wat Arun.
Derde dag een fietstocht gedaan (aanrader!) en pas daarna verder gegaan.

CM is zoveel te zien. Jij komt aan gaat meteen naar Pai en vandaar meteen weer naar het Zuiden. Is erg jammer want het noorden is heel erg mooi. Je kunt een trek lopen om de hilltribes te zien. Hebben wij 20 jaar geleden gedaan en dit jaar niet, we wilden zo een trek in het westen lopen. Alleen ging dat niet door omdat alles daar toen was overstroomt (regentijd) Maar de weekend markt in CM mag je zeker niet missen, doi Suthep etc. Handicraft voor een ochtendje is ook leuk en nog veeeel meer.

In het zuiden zijn wij ook bij Khao Sok geweest. Dat is ECHT een aanrader. Wij hebben daar een trek gelopen van 2 dagen. Echt prachtig gebied.

Als ik geld had zou ik meteen weer gaan!
Fijne reis,
Karen

Dank voor de reacties! Besloten om de eerste dagen wat meer rust in te bouwen, dus eerste 2 nachten in Bangkok. Daarna richting het noorden. Mocht de nachttrein niet gaan dan het vliegtuig. Loi Krathong schijnt erg mooi te zijn in Chiang mai. Valt op 17 november, zelfde als full moon party in het zuiden. Voorgenomen om ter plekke te beslissen wanneer ik naar het zuiden ga, naar horen zeggen kan last minute goed een vliegticket worden geregeld (klopt dat?!)
Voor het zuiden is Koh phi phi een optie, koh lanta, khao sok eventueel, ga ik me nog in verdiepen.

Thailand

5 nov : 17.25 vertrek Amsterdam KLM

6 nov : 10.00 aankomst Bangkok

7 nov : Tempels Bangkok/ Chinatown

8 nov: Fietstour ochtend
1810 nachttrein Bangkok - Chiang Mai

9 nov: 8.15 aankomst Chiang Mai

10 nov :Chiang Mai

11 nov: middag Bus Chiang Mai -Pai

12 nov: Pai

13 nov: Pai

14 nov : Pai