Wij hebben inmiddels de tickets naar Bangkok geboekt.( we vertrekken in begin juli en hebben 19 dg) Alleen zitten we met onze handen in het haar qua reisschema. We willen graag naar een national park; de jungle in, beetje avontuur etc, maar die zitten verspreid over Thailand lazen we. Iemand een goed advies? Iets in het noorden? We zouden graag vanaf Bangkok de nachttrein naar Chaing Mai willen nemen, daar een aantal dagen verblijven. Van daaruit naar een mooi eiland, maar dan niet het verre zuiden zoals Phuket. Die afstand lijkt ons te ver en de massatoerisme willen we vermijden. We lazen over eilanden rond Bangkok, zoals Ko Sumet. Iemand ervaringen daarmee of iets anders wat absoluut de moeite waard is?
We zitten nog in de oriënterende fase…dus adviezen zijn van harte welkom. Budget is ruimer dan een backpacker leeftijd 38/40
De nachttrein nemen van Bangkok naar Chaing Mai is een goed plan. Chaing Mai vond ik een leuke compacte stad om te verblijven. Vanuit daar zou je een jungle tocht kunnen boeken van bijvoorbeeld 3 dagen ten noorden van Chaing Mai of de gouden driehoek bezoeken. Wij zijn vanuit het noorden naar het midden van het land gevlogen naar Surat Tani. Vanuit deze stad zou je verschillende excursies kunnen doen. Wij zijn we naar het nationale park Khao Sok gegaan waar we toen in boomhutten hebben overnacht en zijn gaan tuben. Bij de excusie waren ook 2 nachten op een stuwmeer genaamd Raja Prahba inbegrepen. Persoonlijk vind ik dit een echte aanrader. Een paar drijvende hutjes naast elkaar op een stuwmeer waar je lekker kon zwemmen en waar het erg rustig was. Daar kon je ook weer een trekking door de jungle doen, een waterval beklimmen of relaxt in een band rondobberen op het water. Als afsluiting van de reis zijn wij naar het eiland Koh sa mui geweest waar ik persoonlijk weinig van het toerisme gemerkt heb maar dan praten we ook over een aantal jaar geleden. Als tip zou ik nog mee willen geven om te gaan fietsen in Bangkok dit moet een super leuke ervaring zijn wat ik van meerder mensen gehoord heb. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!:zon02:
Hoi, met de trein naar CM is leuk, je kunt ook een uurtje ernaar toe vliegen. Ik vloog drie jaar geleden voor 20 euro. Geen idee wat de prijs nu is. Daar heb je erg veel dingen te doen en kun je iveral trekkingen etc boeken ter plekke en hup de volgende dag mee… Het eiland dat je zegt… Ben ik niet geweest… Hoor niet veel geweldige verhalen over… Daar en tegen heb ik bijna alke eilanden in t zuiden gehad… En ik raad je aan om naar Koh Tao te gaan. Prachtig en iverdag ( indien je zelf niet duikt) stil op veel plekken omdat iedereen gaat duiken overdag( het is n echt duikers eiland!) wat ook n leuk eiland is, maar wel drukker geworden met tourisme, is koh Chang. Richting Cambodja kant. In Thailand kun je eigenlijk op de stranden het weinige toerisme wel vergeten tegewoordig… Met de jaren is het compleet vol geworden… Helaas. De fietstocht zoals eerder beschreven is geweldig. Boek m bij co van kessel! Gewoon googlen… Je hebt n mega trip dan.
in het noorden kun je met de bus door naar C Rai… Leuk en n mooie tempel ( white temple). Dan kun je nog naar de golden triangle( drielanden ount) en n dag fietsen… Mooi!! Meer tips nodig? Laat maar weten
Dank je globe trotter! In bangokok fietsen hebben we nu vaak gelezen, dat gaan we absoluut doen. Over Chiang Rai horen we verschillende verhalen, de een zegt dat het tegenvalt en dat het de moeite niet is, mede door de afstand. Een jungletocht staat zeker op onze planning, we hadden begrepen dat die tochten ook vanaf Chiang Mai te regelen valt bij lokale reisburo’s?
Wat betreft de eilanden, dat is lastig aangezien we in juli vertrekken en het regenseizoen dan begint. Dus welke gedeelte we dan het beste kunnen pakken is nog ff uitzoeken. Bedankt voor je adviezen!
Jaa fietsen via CO van Kessel hebben we gevonden, dat staat vast in onze agenda. De nachttrein naar CM willen we zeker doen, is toch een avontuur op zich. Hoe we daarna terug gaan en waarheen staat nog open. Zoals ik al zei, een eiland vinden in het regenseizoen ( juli) is niet makkelijk. We zijn geen duikers maar dat geeft niks toch Jammer t horen dat het de stranden zo vol raken! Nog meer ideeen? waar kunnen we heen vanaf CM en wat is echt de moeite waard??
Bedankt voor alle input!
Goed om te lezen dat jullie voor de nachttrein gaan. Tips hiervoor zijn;
-boek 2e klasse met airco en onderbedden, deze zijn ruimer en je hebt geen last van het bovenlicht uit de gangpaden.
-je hoort soms spookverhalen over de nachttrein, maar als het je een veiliger gevoel geeft neem dan een stukje ketting met hangslotje mee om je bagage vast te zetten aan het rek tijdens jullie slaap.
Wat het fietsen betreft wil ik je ook aanraden om eens bij Bangkok Biking te kijken, persoonlijk vond ik deze tochten beter en de groepen zijn kleiner waardoor je meer ruimte hebt voor vragen e.d.
In jullie andere topic had jullie ook al een link gegeven voor de tickets van AirAsia
Graag gedaan! Vanuit Chiang Mai kun je inderaad via lokale reisburo’s trips in de jungle regelen. Ik vond persoonlijk het slapen bij de de stam van de Karen een hoogtepunt. Vriendelijke mensen die zich niet opdringden. We hadden wel pech betreft de olifantentocht want de dieren werden niet diervriendelijk behandelt. Ik zou daar zelf de volgende keer wel naar vragen want als we dat van te voren hadden geweten hadden we ergens anders geboekt.