Hallo allemaal!
Wij gaan volgend jaar januari naar Thailand toe! (de planning was eerst Costa Rica, maar we gaan toch maar de andere kant op :wereld: ) We hebben al een hoop info verzameld via het forum en we zijn bezig met het uitstippelen van onze reis.
Dit is onze planning tot nu toe (we hebben alleen vliegtickets, voor de rest staat er nog niks vast, dus ook het begin kan nog veranderd worden):
Dag 1 Amsterdam - Bangkok
Dag 2 Aankomst Bangkok in de middag
Dag 3 Bangkok
Dag 4 Bangkok
Dag 5 Bangkok - Ayuthaya - Bangkok (dagtour)
Dag 6 Bangkok - Kanchanaburi (river kwai, smiddags door de stad)
Dag 7 Kanchanaburi - Erawan watervallen in de ochtend en dan einde middag naar Bangkok, we willen s’avonds een vlucht naar Chiand mai nemen.
Dag 8 Chiang Mai
Dag 9 Chiang Mai
Dag 10 Chiang Mai
Dag 11 Chiang Mai
Dag 12 Chiang Mai - ???
Dag 13
Dag 14
Dag 15
Dag 16
Dag 17
Dag 18
Dag 19
Dag 20
Dag 21
Dag 22 … - Bangkok
Dag 23 Bangkok
Dag 24 Bangkok - Amsterdam
We willen na Chiang Mai graag naar wat eilanden toe: Ko Phi Phi, Krabi, Ko Samui, Ko Phanang, Ko Tao…
We weten nog niet welke want er is zoveel moois, maar misschien hebben jullie wat tips.
Na Chiangmai
Chiangrai voor een 3 tal dagen
Daarna via Fang en Chiangdao kan je deels offroad naar pai en vandaar uit maehongsong,
Afzakken via Doi inthanon terug naar CNX
Ik zou dan op dag 21 terug het vliegtuig nemen naar BKK, bangkok airways is veruit de beste als je een beetje luxe wilt hebben aan een kleine prijs
Bedankt voor je tips. We willen graag na chaing mai richting wat verschillende eilanden. Misschien een volgende keer Thailand dat we je ideeen kunnen gebruiken!
Nou als je van een lekker pootje baden houd dan kan je met een gehuurde motorfiets richting San Kamphaeng Hot springs (ligt zo’n 33 km verwijderd van Chiangmai) er zijn foodstalletjes aanwezig,dus onnodig om eten mee te brengen.
Je kan dit doen als daguitstap en daarna kan je misschien de Muang On grot en haar fascinerende tempel bewonderen? (ligt niet ver verwijderd van de hotsprings)
Hoi,
Bij Kanchanaburi 1 nacht op het floatel gaan! The FloatHouse River Kwai. google maar even. Wel tijdig boeken.
Chiang Mai (tip: Awana guesthouse), toplokatie, is vlakbij avondmarkt. Gerund door een Nederlander, Ron. Je blijft trouwens best lang in Chiang Mai.
Persoonlijk zou ik vanuit Chiang Mai, als je er toch bent, Mae Hong Son bezoeken…via Pai.
En in Bangkok restaurant Cabbages en Condoms bezoeken. Bijzondere aankleding, heerlijk eten (overal in Thailand haha) en je steunt goed doel.
Mocht je van high tea houden ga daarvor dan naar het Oriënt hotel, prachtige entourage, wel netjes gekleed gaan.
Mocht je voor Koh Chang kiezen is Koh Chang Kacha hotel zeker de moeite. Wel 1e of 2e verdieping en zeezicht nemen.
Wij reizen graag met Air Asia, voordelig en altijd goed.
Die Floathouse had ik ook al gevonden, super gaaf!
Ko Lanta hebben we ook al naar gekeken! We ‘moeten’ een keuze maken tussen de kant van Ko Samui, of de kant van Krabi. Waarschijnlijk wordt het die kant en willen we naar Phi Phi, Ko Lanta en wat dagtours doen vanuit Krabi naar wat bounty eilandjes :vak02:
Ook in Chiangmai hebben ze “floating hotels” ik heb er begin dit jaar gelogeerd voor 1 nacht en het is gewoonweg prachtig eens te doen als je van natuur en kajakken houdt.
Klopt maar ik zou de platgetreden routes niet volgen en deze bovenstaand is er zo eentje…
Hou je van door het oerwoud rijden ga dan via Chiangdao naar Muangkhong (door het reservaat) en dan naar Pai en zo naar Maehongson, dan heb je wat meer gezien nog meer korte bochten gehad en een deel offroad…pas op in het regenseizoen heb je een echte 4x4 nodig , ik deed het deze winter met mijn fortuner en op momenten had ik nog de 4x4 nodig.
Pak je de gewone weg naar Pai, weet dan dat de meeste trekkings u laat uitstappen daar waar het duur is.
Het floating hotel in Chiang mai ziet er ook geweldig uit!
We gaan ons weer even verdiepen in de omgeving en waar we eventueel met een scootertje heen kunnen.
Wat is de reistijd ongeveer voor de route via Pai?
Voor ons is het al weer even geleden. Wij deden het destijds met onze kinderen met een busje met chauffeur. Superdeluxe was dat. Inmiddels doen we onze reizen samen gewoon met ov door Azië, dus veel meer contact met mensen uit het land. Ik lees in de Lonely Planet dat je kunt vliegen 2x per dag voor 900 baht pp. Met de bus kan ook. Via Pai is het zo’n 8 uur met een airco bus voor ca. 200 baht. En dan weer terug natuurlijk.
Dag 1 Amsterdam - Bangkok
Dag 2 Aankomst Bangkok in de middag
Dag 3 Bangkok
Dag 4 Bangkok
Dag 5 Bangkok - uitstap Ayutthaya
Dag 6 Bangkok - Kanchanaburi
Dag 7 Kanchanaburi - Erawan waterval in de ochtend, daarna terug naar Bangkok - vlucht Chiang Mai
Dag 8 Chiang Mai
Dag 9 Chiang Mai
Dag 10 Chiang Mai
Dag 11 Chiang Mai
Dag 12 Chiang Mai - Krabi
Dag 13 Krabi
Dag 14 Krabi
Dag 15 Krabi - Khao Sok
Dag 16 Khao Sok
Dag 17 Khao Sok
Dag 18 Khao Sok - Ko Samui
Dag 19 Ko Samui
Dag 20 Ko Samui
Dag 21 Ko Samui
Dag 22 Ko Samui - Bangkok
Dag 23 Bangkok
Dag 24 Bangkok - Amsterdam
We zijn ons schema weer wat aan het aanpassen…
Is dit te doen?