Ik zat al te wachten op jouw foto met de souvenirverzameling, zal hij…dan toch niets gekocht hebben :biggrin:
Maar ik zie het al, toch nog een mooie verzameling geworden.
Die pokemon-trein trok natuurlijk mijn aandacht; zo heb je op Shikoku de Anpanman-treinen die beschildert zijn met Anpanman en zijn vrienden ook het interieur is aangepast. Die komen we vast wel tegen.
Dit jaar ook maar eens kijken naar aparte souvenirs…gadgets!
Hoop dat je het naar je zin hebt gehad daar, wij moeten nog 2,5 maand wachten.:cheer:
De echte Evangelion-trein rijdt overigens op de Fujikyu-lijn, tussen Otsuki en Kawaguchi-ko (Fuji Five Lakes), die kleurstelling is vanwege een attractie in Fuji-Q Highland, een groot attractiepark langs die lijn.
En of ik het naar m’n zin heb gehad? Ik ben alweer aan het zoeken naar een bestemming voor ergens aan het einde van het jaar, maar op de een of andere manier blijft toch steeds door m’n hoofd spoken dat ik eigenlijk gewoon weer naar Japan wil…
Wij zullen voor je kijken of Shikoku in het najaar/winter nog wat voor je te bieden heeft. :cheer:
Je kunt natuurlijk ook een keertje naar Okinawa gaan i.c.m. het zuiden van Kyushu.
Mogelijkheden te over denk ik.
Wij willen in ieder geval na Shikoku, als de mogelijkheid er is, een roundtrip op Kyushu maken.
Zal ik eens wat engs vertellen? Ik heb gisteren alweer gezocht voor een vlucht naar Japan voor dit najaar. Naar Tokyo zelfs weer…
Wel een kanttekening daarbij: dat was wel met een heel specifiek doel, namelijk de Tokyo Motor Show. Ik zit er momenteel aan te denken ergens tegen het einde van het jaar naar Taiwan te gaan, en als dat dan met 2 daagjes of zo in Tokyo te combineren zou zijn, dan zou ik dat nog best overwegen. Vooralsnog kom ik dan echter nog op erg prijzige vluchten uit, dus heel groot acht ik de kans niet.
Maar ik ben blij dat jullie alvast mijn mogelijke toekomstige bestemmingen willen uitproberen. It’s a dirty job, but someone’s gotta do it :biggrin:
Ook een leuke combinatie Taiwan/Japan.
Op Taiwan heb je niet zoveel tijd nodig om de belangrijkste spots te zien.
Het treinvervoer schijnt daar ook prima te zijn.
Maar als de prijs wat hoog is, ietsje langer sparen.:biggrin:
Dat is het juist, over Shikoku zijn wel reiservaringen te vinden, maar de meeste gaan over de 88 Temple Route.
En die doen wij nu juist niet…
Zoals elders al gemeld is de volgende trip alweer geboekt, eerst een paar dagen Tokyo voor de Tokyo Motor Show en het Chichibu Yomatsuri, daarna naar Taiwan, moet alleen nog beslissen of ik daar nog een stopover in Shanghai tussen plak…
Maar ondertussen na herhaaldelijk verzoek vanuit de familie maar even een snelle selectie van foto’s online gegooid, hierbij niet al te kritisch gekeken en ook nog niks nabewerkt, maar voor de liefhebbers: KLIK
Leuke/mooie foto’s.Voor ons ook herkenbare plekken (Matsushima,Hirosaki)en/of zelfs dezelfde foto=locatie :foto:.
Wij moeten nog 2 weekjes wachten,maar het schiet natuurlijk nu al op.
Onze mailvriendin in Hiroshima heeft al een programma met ons en ze heeft treinkaartjes voor ons gekocht voor de “Torokko train”.
Ze heeft gebeld en ze vertelde haar dat er nog maar 5 plekken waren,vandaar.Dit treintje gaat van Uwajima naar Kubokawa op Shikoku.
Ter aanvulling, dit is eigenlijk een oude vrachttrein, al jaren niet meer in gebruik, maar geheel gerenoveerd!
Hij is open, wel een dak erop, dus handig voor het maken van foto’s onderweg langs de Shimanto Rivier.
Toch handig, hier en daar wat connecties in Japan, en wij hebben het niet eens gevraagd of ze dit voor ons doen kon.
Had haar verteld dat we die trein wilden reserveren; wijzelf hadden een kleine hoop dat we ter plekke nog wel een reservering konden maken.
Maar die zat dus blijkbaar al zowat vol; hij rijdt namelijk alleen in de weekenden.
Die Torokko Train op Shikoku, dat is volgens mij die Anpanman-trein? Want met Google kom ik ook een gelijknamige trein in de buurt van Kyoto tegen. Zien er beiden overigens heel fraai uit. Die reserveringen is toch altijd wel lastig, daar was ik zelf met die Banetsu Monogatari ook al wat ongerust op, maar gelukkig pakte dat toch goed uit. En sowieso blijft het toch lastig om informatie over dergelijke treinen in het Engels te vinden, ik heb de laatste keer op de stations dan ook gewoon zowat alle folders en flyers die ik tegenkwam meegenomen, ook al is het in het Japans dan nog heb je in ieder geval iets om op te gaan Googlen.
De 583 waarmee ik vanuit Hirosaki naar het Nebuta Matsuri in Aomori ben gegaan was overigens een verrassing, een museumtrein die als extra festivaltrein in de normale dienstregeling werd ingepast.
Voor de komende trip moet ik nog eens kijken wat ik nog kan inpassen, heb uiteindelijk 4 gehele dagen in Tokyo. De zaterdag is voor de Tokyo Motor Show, en de dinsdag ga ik naar Chichibu. Mocht ik aan één dag niet genoeg hebben voor de Motor Show dan pak ik daarvoor de zondag er wellicht ook nog bij, maar anders heb ik dus nog twee dagen in te vullen. Nog geen hele specifieke plannen daarvoor, al wou ik nu toch eigenlijk wel de Tokyo Sky Tree bezoeken, wellicht het Ome Railway Park, en sowieso in dit geniale restaurant gaan eten. Maar wellicht zou ik me nu toch eens meer op het Taiwan-deel van de reis moeten gaan richten…
Die Anpanman-trein ken ik ook, maar dat is niet dezelfde als de Torokko Train.
Dit is een vrachttrein van weleer, die nu voorzien is van banken en meer als toeristentreintje rijdt op de Yodo Line op Shkoku. http://www.tourismshikoku.org/index.php?cID=242
Zo rijdt er ook nog 1 ten noorden van Kochi, in Oboke.
Info over deze treinen is slecht te vinden, maar als je op Hyperdia op de bewuste dagen een ritje zoekt tussen de genoemde stations komt hij gewoon naar voren toe en is hij te reserveren.
Het Ome Railway Park kende ik nog niet, wel Omiya, maar daar was je al geweest.
Taiwan is natuurlijk ook wel eens leuk om te bezoeken.