Reisschema New York

Hoihoi,

Ik ga over een paar weken naar New York. Nu heb ik al een beetje uitgezocht wat ik wil bezoeken, maar er zitten nog wat gaten die ik hoop op te vullen.

Dag 1:

Statue of Liberty cruise en bezoek aan Battery Park.

Dag 2:

Brooklyn Bridge, Wall street, 9/11 Memorial, Stock Exchange en Federal Hall.

Dag 3:

Flatiron, Madison square park, Empire State Building, Grand Central en New York Public Library.

Dag 4:

American Museum of Natural History, Central Park en 5th Avenue.

Dag 5:

Times Square, Radio city Music Hall, Rockefeller Center en NBC tour.

Dag 6:

Chinatown en Little Italy.

Dit is wat ik tot nu toe heb. Alles is op willekeurige volgorde.
Ik hoop dat jullie nog wat leuke tips voor mij hebben.

Alvast bedankt :slight_smile:

• Op woensdag is de toegang tot de Bronx Zoo gratis. Er dient wel bijbetaald te worden voor allerlei ‘attracties’, zoals het Congo Rainforest, de monorail, het apenhuis, etc…
  • Ga zeker iets drinken op het terras van The Peninsula, op de 23ste verdieping. Fabelachtig uitzicht.
  • Guggenheim Museum is zeer de moeite.
  • Onderaan Brooklyn Bridge ligt het River Café, waar je ook een mooi uitzicht op Lower Manhattan hebt.
  • Op Brooklyn Heights heb je ook scenic views.
  • De McDonalds aan Wall Street is de enige ter wereld met een piano boven de ingang, en het interieur is in marmer. Aan de counter kun je de beurskoersen volgen.
  • Als je kunt schaken: speel eens spelletje voor enkele dollars tegen een dakloze in Washington Square Park.

Dankjewel Tristan1976, leuke dingen allemaal :slight_smile:

Vergeet Top of the Rocks niet. Vonden we leuker dan ESB
Koop een weekkaart voor de subway. De laatste keer NY voor ons was die $ 29,50. (Weet niet of de prijs omhoog is gegaan.) Ellis Island mag je ook niet overslaan. Het Moma museum alhoewel erg mooi vonden we ook erg druk. Je kan er wel heerlijk eten (en duur…)

Ik wilde naar Ellis Island, maar ik las dat ze de Statue of Liberty aan het renoveren zijn. Daardoor is er geen toegang. Dan lijkt me een bezoekje aan Ellis Island een stuk minder leuk…
Die metrokaart, waar kun je die kopen? Op de luchthaven?

Wij hadden die kaart gewoon ondergronds gekocht aan een loket voor onze eerste ride met de subway. Wij hadden idd Ellis Island met SOL gecombineerd. Heb het zelf niet gedaan maar heb gehoord dat je SOL ook kan zien vanaf de ferry naar Staten Island. Gratis.

Ik ben van plan om naar Battery park te lopen en daar te bekijken wat ik doe. Alles staat nog open dus.
Ik reis alleen en vroeg me af of het 's avonds veilig is op straat. Heeft iemand daar ervaring mee?

Net zoals in elke miljoenenstad moet je 's avonds opletten in NYC. Lijkt me wat de logica zelf dat je dan niet gaat joggen in Central Park of Harlem alleen bezoekt. Voordeel van Manhattan is dat het roostersysteem van de Streets/Avenues meer veiligheid uitstraalt, temeer er veel politie patrouilleert.
Pas ook op in de metro.

Beetje gezond verstand gebruiken eigenlijk.

Lijkt me allemaal heel logisch. Zit nu al 4 maanden in Miami en hier is dat ook zo.
Maar ik dacht misschien hebben jullie nog extra tips :slight_smile:
Bedankt voor jullie tips en tijd. Ik vertrek volgende week dinsdag, can’t wait!

Hi Liefskarin,

hoe heb je het allemaal ervaren… ?
Ik ga 2 januari voor 8 dagen naar NYC, dus wat extra ins en outs zijn altijd welkom !