New York met Nieuwjaar

Ik ga met Nieuwjaar naar New York. Hoeveel dagen moet ik minimaal spenderen in New York om de stad een beetje goed te bekijken? En wat zijn de must do’s?

Bedankt alvast!

In New York zou je bij wijze van spreken een hele maand kunnen verblijven en nog steeds nieuwe dingen zien, er is zo enorm veel te zien en te doen.

Empire State Building (indien het weer het toelaat: naar boven!)
Times Square
Ground Zero (koffie halen om op te warmen in de Winter Garden van de World Financial Center)
de oude Nederlandse buurt (met oude Battery Park)
de (gratis) ferry pakken naar Staten Island
Central Park
wandeling door Little Italy, Chinatown
Grand Central Station
Rockafeller Center

Als je van kunst houdt:
MoMA
Frick Collection
Guggenheim
The New Museum

Algemene musea:
Museum Of Natural History
Metropolitain Museum

Jazzliefhebber? Jazz @ Lincoln Center!

Theater:
Broadway musical zien? Bij de last-minute ticket shop op Times Square een goedkoop kaartje halen (heel veel voorstellingen worden aangeboden!)
Iets meer artistiek verantwoord theater zien? Er is heel veel off-off-Broadway. Groepen als de Wooster Group zijn immens beroemd, maar ook The Electric Pear maakt best mooie voorstellingen.
Of een woensdagavond Amateur Night @ The Apollo Theater (bizarre theatercultuur!! Gewoon lekker meejoelen!)

Ik ben er zes dagen geweest met een studiereis en ik had uiteindelijk tijd te kort!

1 like

Heyy, wij gaan ook, Twee koppels (rond de +/- 26)!

We zijn vorig jaar al eens geweest in September en het was on-gelofelijk!!

Ik raad je zeker aan om de super-kitch-maaar super effectieve bussen te nemen, met een Hop-on Hop off ticket, echt gewoon zalig, je volgt de bus en pretty much elke stop stap je af en wandel je gewoon lekker door op eigen verkenning en wanneer je t beu bent, zoek je op je kaartje de dichtsbijzijnde opstapplaats, en er zijn er heeel veel in Manhattan, en je rijdt lekker verder!
Nu denk ik wel, met het weer zal wandelen, uren aan n stuk niet zo n goed idee zijn, denk k, maar toch nog steeds de moeite! Zeker alle bovengenoemde dingen gaan bezichtigen, en met de kerstperiode, ook Rockerfellar centre, met de huge christmas tree en lekker gaan schaatsen en shoppen, en natuurlijk Observatory , Top of the Rock, zalig uitzicht!!

Ohh have fun en wie weet tot in new york! hoi!!

1 like