Ervaringen The Bronx, Brooklyn en Queens.

New York betaat uit 5 boroughs: Manhattan, The Bronx, Staten Island, Brooklyn en Queens.

Heeft iemand ervaring met The Bronx, Brooklyn of Queens?
Ik wil graag weten of het de moeite waard is om hiernaar toe te gaan en wat is leuk om daar te doen?

Ben benieuwd!

Groetjes Ron

Ik ben in juni weer naar NY geweest. Deze keer ook Brooklyn in geweest. Is mij erg goed bevallen, vind het mooi. Een stuk rustiger dan Manhattan, je zou hier ook heel goed kunnen fietsen. Ben Prospect Park in gweest, maar vond dit in vergelijking met Central Park tegen vallen. Heb nu Park Slope, Boerum Hill en Brooklyn Heights bezichtigd. En natuurlijk Brooklyn Bridge Park. Ik hoop volgend jaar weer te gaan en dan ga ik zeker nog verder Brooklyn in. In een eerdere vakantie heb ik met een fietstocht al een stukje van Queens/ Williamsburg gezien, maar hoop ook hier volgend jaar wat meer van te zien. Ben nog niet in The Bronx geweest. Ben je al in Harlem geweest? Zeer de moeite waard.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Veel plezier!

1 like

Bedankt voor je reactie!

We zijn zeker van plan om naar Harlem toe te gaan.
heb je nog tips hiervoor?
Het lijkt me een heel apparte buurt om daar rond te kijken.
Ben je ook bij een Gospelkoor geweest?

Verder lijkt me the Bronx interresant.
Over Brooklyn Brooklin heb ik gehoord dat Brooklyn Heighs $ Dumbo leuke wijken zijn.

Ik heb een aanvraag voor a Applegreeter ingediend, dan krijg je een rondleiding van een New Yorker.

Als je nog verdere tips hebt over Manhattan of Brooklin hoor ik heb graag.

Groetjes Ron

Hoi Ron,

Als je naar Harlem gaat is het zeker de moeite waard om via de Riverside Drive Way of de Hudson River Greenway naar de George Washington Bridge te lopen. Is een erg mooie brug. Ben van plan om de volgende keer de Hudson over te steken via deze brug. aan de New Jersey kant schijn het rondom deze brug ook mooi te zijn. In Harlem zijn veel kerken. Ik hoef niet elke kerk van binnen te zien, maar bij de Cathedral ofSt John the Divine heb ik dit wel gedaan en heb daar zeker geen spijt van. Op weg naar Harlem het Noord/Oost stuk van Central Park bekijken is ook een aanrader. Zeer mooie tuinen, fonteinen en het Harlemmer meer.
Ik ben vorig jaar naar een Gospel koor geweest. Is leuk om een keer mee te maken, maar volgens mij sterk afhankelijk naar welke kerk je gaat.

Als je naar Brooklyn gaat is he leuk om dit lopend via de Manhattan Bridge te doen (ook 's avonds trouwens). Vnaf deze brug heb je een heel mooi uitzicht op de Brooklyn Bridge, levert mooie foto’s op. Vanuit daar zou je dan de metro kunnen pakken om verder Brooklyn in te gaan. Bijv naar Grand Army Plaza. Als je vanuit dit punt terug loopt naar de Brooklyn Bridge kom je door de wijken die je zelf al noemde.

Ga je met een Applegreeter Brooklyn in, of The Bronx? Ben benieuwd hoe je dit bevalt.

Tips voor Manhattan. Misschien al bekend, weet niet of je al vaker bent geweest. The High Line, is mooi.
East River Driveway tussen de Manhattan Bridge en de Brooklyn Bridge, mooi
uitzicht op beide bruggen tegelijk. Dichtbij Wallstreet hebben ze nu een soort van uitkijk gemaakt, waar je 's avonds de zon onder kunt zien gaan en de Brooklyn Bridge verlicht zien worden. Washington Square en Union Square zijn mooi.

Het bezoeken van een honkbal wedstrijd is ook erg leuk. Ook al ben je geen sportfanaat of ken je het spelletje niet, het is een happening.

Groetjes,
Tweety14

1 like

Hoi Tweety,

We gaan met de Apple greeter naar The Bronx, Harlem en naar the West Village. Brooklyn willen we zelf gaan bekijken.

Verder heb ik kaartjes voor the Lionking geboekt.
Ik had ook nog gekeken om naar een ijshockey of basketball wedstrijd te gaan maar de kaartjes lagen rond de $80 per stuk.
ook ben je meteen een avond kwijt.

Daarnaast willen we het empire state building en rockefeller building.

Hoe had je een bezoek aan een gospel koor geregeld?
Weet je nog leuke restaurantjes waar we echt heen moeten?

Groetjes,

Ron

Hoi Ron,

Zo te lezen gaan jullie de dagen goed vullen. Hoeveel dagen blijven jullie?

Rockefeller Center (Top of the Rocks) is erg mooi. Fantastisch uitzicht over de stad en vooral Central Park.

Ben erg benieuwd hoe de rondleidingen jullie bevallen. Zou je hieover oets willen posten na je vakantie?

Ik ben zowel naar een ijshockey, basketball als honkbal wedstrijd. Kaartjes zijn inderdaad duur, maar net als bij een musical krijg je er iets moois voor terug. Je bent inderdaad een avond kwijt, ligt er natuurlijk ook aan hoe lang je daar bent.

Eén van de voorgaande keren (totaal 4x geweest) heb ik de reis via het reisbureau geboekt en gelijk daarbij een bezoek aan een gospel koor. Dus kan je daar niet verder mee helpen.

Ellen’s Stardust is erg leuk om te gaan eten. Je wordt tijdens het eten vermaakt door aankomende musical sterren. Muziek terwijl je eet. Tip: eet langzaam, anders sta je zo weer buiten. Ze willen de wachtrij buiten graag wegwerken.

Groetjes,
Tweety

Hoi Tweety,

Wij hebben viernachten geboekt, maar wel landen wel laat in New York (15.30) en onze vlucht vertrekt vanuit NY heel vroeg omdat we door reizen naar Mexico. dus eigenlijk hebben we 3,5dag.
Wij hebben een rondreis geboekt van 3 weken in Mexico. Toen we hoorde dat we een tussenlanding hadden op NY hebben we hier meteen een hotel geboekt.
Hoelang ben jij daar toen in New York geweest?
Hoe vond je de ijshockey wedstrijd?

Als we terug zijn zal ik je laten weten hoe de tours zijn bevallen.

Groetjes Ron

Hoi Ron,

Jullie gaan een leuke vakantie tegemoet. Mexico is erg mooi, heb er erg van genoten. Pikken jullie nog maar mooi even NY mee.

Ik ben resp. 8, 9, 11 en 10 dagen geweest. En nog steeds niet alles gezien.

Vond de ijshockey wedstrijd leuk. Had het niet willen missen. Wrs ga ja dan naar Madison Square Garden. Die accomodatie alleen al is de moeite waard.

Dat zou fijn zijn.

Ik weet niet of jullie al snel vertrekken, maar ik wens jullie alvast veel plezier en geniet ervan.

Groetjes,
Tweety

Hoi Tweety,

Dank je!

Hoe had je die ijshockey wedstrijd toen regeld?
Kan je ook bij de kassa kaartjes kopen of zijn deze wedstrijden altijd uitverkocht?

Groetjes Ron

Hoi Ron,

Beetje late reactie, ben er even tussenuit geweest.

De eerste keer dat ik naar NY ben geweest was een “luxe” bedrijfsuitje.
Alles werd voor ons geregeld, zo ook de ijshockey wedstrijd. Ik weet dus niet hoe dat gaat. De tickets voor de honkbalwedstrijden heb ik beide keren gekocht via de sites van de Mets en de Yankees, dus wellicht lukt dit ook voor ijshockey.
Of via de site van Madison Square Garden.
Succes met het uitzoeken.

Groetjes,
Tweety

Hoi Tweety,

Beter laat dan nooit haha!
Maar toch leuk dat je gereageerd hebt.

Ik heb vorige week via Stubhub.com kaarten voor een wedstrijd van the New york Rangers besteld. Ik ben heel benieuwd naar de sfeer daar. Het lijkt me een hele beleving.

We hebben nu wel een druk programma, maar gelukkig kun je je daar 24uur per dag vermaken.

Groetjes Ron

Ik ben in de Bronx geweest. Een stuk minder gevaarlijk dan dat het vroeger was.

Live at the Apollo is een interessante avond “cultuurproeven” (in de breedste zin van het woord).

Hoi Jurjen,

Bedankt voor je reactie.
We gaan waarschijnlijk met een gids naar the Bronx toe.
Ik ben heel beniewd hoe het daar is.

Groetjes Ron

Hoi Tweety,

Weet jij of je een fotocamera mee mag nemen bij een ijshockey wedstrijd in madison square garden?
Of doen ze daar erg moeilijk om?

Groetjes Ron

Hoi Ron,

Wij zijn toen met alle collega’s geweest en hebben daar volop foto’s gemaakt. Een cybershotje zal waarschijnlijk geen probleem zijn, een enorme telelens is misschien een ander verhaal. Gaan jullie al bijna?
Ik heb toevallig vanavond mijn reis geboekt. 12 dagen opgaan in deze prachtige stad. Het duurt nog even, maar heb er nu al zin in.

Groetjes,
Tweety

Hoi Tweety,

Ja het is nog aftellen! begin November gaan we naar New york.
Ik heb een grote digitale camera ze zullen hier wel moeilijk over doen.
Wanneer ga jij er heen? Je hebt nu wel iets moois om naar uittekijken.

Groetjes Ron

Hoi,

Dan gaan jullie al bijna. Leuk hoor.
Ik heb even op de site van MSG gekeken. Fotocamera’s met grote lenzen worden niet toegestaan evenals videoapparatuur. Kleine camera’ mogen wel. Maakt je telefoon mooie foto’s? Ik weet niet hoe streng ze zijn, heb daar niet veel ervaring mee.

Ik ga juni 2013. Ben al bezig met de planning van wat ik allemal wil gaan doen en bezichtigen.

Groetjes,
Tweety

Hoi Tweety,

Mijn camera probleem is opgelost.
Ze hebben tot eind november alle ijshochey wedstrijden uitgesteld.

Nu heb ik wel een avondje vrij in te plannen en weer een goede reden om een keer terug te komen.
Maar het is wel erg jammer.

Groetjes ron

Hoi Tweety,

Vorige week zijn we weer thuis gekomen van onze rondreis van een maand.
We zijn begonnen in New York.
We kwamen met KLM rond 16.00 aan op JFK.
Die avond hebben we een taxi naar een goede pizzeria genomen, hier is 't normaal om met zijn 2en een pizza te eten.
Verder hebben we die avond niet veel gedaan.

De volgende dag zijn we eerst lekker gaan “ontbijten” bij een koffiecorner. Echt relax een koffie en een donut in de hand.
Daarna hadden we met een Applegreeter afgesproken in ons hotel.
Hij liet ons eerst de buurt van 't hotel zien. We liepen verschillende gebouwen binnen om te bekijken.
Als hij vroeg aan de gebouwmeester of we naar binnen mochten was het altijd ok.
Na een paar uur namen we de metro naar Harlem.
Toen we daar aan kwamen hier daar ook een relaxe sfeertje, We zijn het Apollo nog even binnen gelopen.
Even later stonden we voor een voedselbank waar hij een dag in de week werkt.
Daar hebben we nog twee uur gezeten en gepraat met een paar jongens die daar hielpen.
De volgende dag stonden we in een sneeuwstorm, gelukkig hadden we in de avond kaartjes voor the Lionking.
Overdag hadden we Downtown bekeken, opzich leuk om een keer te zien.
De Greeter had bijna de heledag met ons opgetrokken.

De laatste dag hebben we gebruikt om de winkels te bekijken en het Empire state building op de gaan.
We vonden New york echt een superstad. Hopelijk komen we hier ooit nog eens terug.
Wanneer ga jij er heen? Ik ben heel benieuwd naar jou verhalen.
Mocht je de rest willen nalezen: http://hobegume.waarbenjij.nu/

Groetjes Ron

Hoi Ron,

Zo te lezen hebben jullie een geweldige vakantie gehad. Ik heb me zojuist aangemeld voor jullie vakantiedagboek.
Op die manier heb je mijn e-mailadres. Het lijkt mij makkelijker om de verhalen via de mail uit te wisselen dan via dit forum. Mocht je het leuk vinden dan zie ik wel een mailtje van jou verschijnen.

Groetjes,
Tweety