New York City

Hoi, we gaan begin september naar New York. We willen naast een flinke dosis sport en theater mooie plekjes ontdekken die buiten de standaard attracties vallen, heeft er iemand tips voor ons?
Alvast bedankt, Sonja

Hoi Sonja,

Wij zijn in Harlem naar een gospelkerk geweest. Heel bijzonder om te zien. We zijn hier wel met begeleiding geweest met een fietsexcursie (www.bikethebigapple.com). Sowieso heel leuk om een fiets te huren en een dag rond te fietsen, bijvoorbeeld over de brooklynbridge naar Brooklyn. Als het weer goed is, is het erg leuk om in het financial district in de buurt van Pearl street te lunchen. Erg gezellig met terrasjes in bochtige straatjes (heel bijzonder voor new york waar de rest blokken zijn) en heel veel zwarte pakken. Dit is nog uit hollandse tijd. Veel plezier!

groetjes Lisette

Hoi Sonja,

ik wil je sowieso aanraden gebruik te maken van de Gray Line bustours (de rode dubbeldekkers). Neem de all loops tour, die kost 50 dollar en dan zie je heel de stad in twee dagen. Aan de hand daarvan kun je kiezen welke dingen je beter wilt bekijken.

Verder moet je gewoon heel veel gaan lopen en dan kom je vanzelf erg leuke dingen tegen. Ga bijvoorbeeld ook eens eten bij een klein restaurantje wat je toevallig tegenkomt. Op deze manier ben ik al meerdere keren leuk verrast in New York.

Veel plezier!

Hallo,

Ik ging je ook die gospeldienst voorstellen.
Prachtig om eens mee te maken.
Ga ook eens ontbijten in Carnegies Deli. Er hangen honderden fotos van bekende bezoekers aan de wand. Misschien loop je er wel eentje tegen het lijf. Laat verder je eigen postzegels maken bij de verenigde naties.
En een helikoptervlucht boven de Hudson River is ook leuk om doen.
Ook een musical op Broadway is aan te raden. Ik zag er The phantom of the Opera.

Veel plezier
Thalia

hoi hoi.

jaja new york is heel mooi.
wat vooral leuk is om te doen om naar bv met de metro naar de bronx te gaan en naar de dierentuin
op woensdag is het gratis nou ja niet helemaal je kunt een vrije gift geven is leuk vooral ook omdat je dan kunt zeggen dat je in een van de gevaarlijkste buurten bent geweest.
eventueel een wedstrijd bijwonen van new york yankees isook heel leuk
even op internet zoeken naar goedkope kaarten want ik ben er voor twee jaar geleden voor 5 dollar naar toe geweest.
en wat ook heel leuk is maar staat niet in het capitool om met de metro naar coney island te gaan het strand van new york.
daar staat voor kinderen een klein attractie parkje en je kunt er mooi zitten als het mooi weer is.je gaat gewoon voor de brooklin brigde met de metro naar coney island en daar stap je uit is ook een leuke ervaring. en daar heb je ook de lekkerste hotdog tent zeggen ze bij nathan’s maar dat moet je zelf uit zoeken
en je zou met de bus naar new jersey gaan en daan naar six flags of zoiets hoe het daar heet super coole attracties je kunt een buskaartje halen en gelijk entree bij het busstation
nou super veel plezier natuurlijk hopelij heb je hier iets aan

Hoi, kaartjes voor de yankees willen we zeker bemachtigen… maar die site waar je ze goedkoop kan scoren hebben we nog niet gevonden!!!
Weet je nog Maartje waar jij ze destijds gevonden hebt?
De officiele site van de yankees lukt niet, daar lijkt t uitverkocht te zijn,
en op een eventssite rekenen ze superdure prijzen…
Dus hopelijk kan je mee helpen,
groetjes Sonja

Misschien is de Big Apple Greeter iets voor jullie? Wel vooraf reserveren!

Greenwich Village is ook heel leuk.

en vergeet het VN-gebouw niet!

Wij zijn tijdens onze eerste NY-reis ook niet veel verder gekomen dan de “standaard bezienswaardigheden”, maar geloof me, eens je die allemaal gedaan hebt, heb je een prachtige indruk van New York. Er is nog zoveel te doen en te ontdekken in NY dat een eerste bezoekje zeker moet gevolgd worden door een tweede :slight_smile:

veel plezier!
Els