Reisschema Japan

Beste allemaal,

Op 22 april ga ik met een vriendje dan eindelijk naar Japan! Ontzettend veel zin in! Er zijn zoveel mooie dingen te ontdekken en hopelijk kunnen jullie ons helpen. Wij hebben onderstaand schema opgesteld maar wellicht hebben jullie veel betere suggesties wat wij absoluut niet mogen missen. We zijn van plan om de bullettrain te nemen van plaats naar plaats.

22 april AMS
23 - 26 april Tokyo
27 - 29 april takayama of Magome/tsumago
30 april - 2 mei Kyoto/Nara
3 mei Okayama
4 - 5 mei Matsue
6 mei Hiroshima
7-8 mei Fukuoka

Alvast bedankt!!!

Jeremy

Hallo Jeremy,
wat leuk dat je Japan gaat bezoeken!
Er valt zeker genoeg te ontdekken. Dat is meteen een dilemma bij het opstellen van de reisschema’s; er is altijd wel dat je wilt zien dan dat je in de reis kunt proppen :slight_smile:
Ik neem aan dat je voor de eerste keer naar Japan gaat. Je reisschema is dan wel afwijkend dan andere eerste Japangangers hebben (dat betekent dus niet dat het verkeerd is!). Matsue is een plaats die niet zo snel op eerste reizen opdoemt. Willen jullie er naartoe vanwege de Izumo Taisha?
Ik neem aan dat Okayama een soort van tussenstop kan zijn op de reis naar Matsue?

Jullie hebben redelijk wat tijd uitgetrokken voor Takayama. Je kunt hierbij een trip naar Shirakawa-go overwegen.

Jullie geven aan 1 dag in Hiroshima door te brengen. Als je ergens een dag erbij kunt regelen is een bezoek aan Miyajimaeen grote aanrader.

Hou er ook rekening mee dat Golden Week in jullie vakantie valt. Dit zijn aaneengesloten nationale vrije dagen in Japan, de Japanners trekken er dan ook massaal op uit, hou daarom rekening met drukte op deze dagen. Meer informatie hierover is te vinden bij de link.

Jullie willen per trein reizen, dan is het waarschijnlijk voordelig voor jullie om een Japan Railpass aan te schaffen. Deze kan alleen buiten Japan worden besteld. Tegen de tijd dat jullie zekerheid hebben over jullie reisroute, kun je gaan bepalen voor hoeveel dagen deze het best aangeschaft kan worden om er het meeste voordeel uit te halen (we blijven Hollanders hè :wink: )

Ik hoop dat ik jullie van wat verdere informatie heb kunnen voorzien, en hoor het graag als jullie nog meer vragen oid hebben!

Rebecca

Als je tijdens de Golden Week wilt reizen met de Shinkansen of Limited Express treinen dan raad ik aan om direct bij de aankomst op 23 april de treinen die je wilt gebruiken om tussen de plaatsen te reizen te reserveren.
Als je gaat wachten tot op de dag dat je met die treinen wilt reizen kan het gebeuren dat alle gereserveerde plaatsen reeds vol zijn.
Dan rest alleen nog het niet-gereserveerde deel van de Shinkansen en die zit dan vaak ook vol.

Bij de diverse toeristisch attracties is het vaak ook erg druk tijdens de Golden Week.
Japanners reizen zelf ook graag en gebruiken hun vrije dagen om attracties te bezoeken.