Eind april 2014 willen we voor de eerste keer naar Japan.
Reisschema voor drie weken.
Is dit te doen of is het teveel .
Tokio
Takayama
Hakone
Kyoto
Nara
Uji
Amanohashidate
Hiroshima
Nagasaki
Okinawa
Osaka
Misschien niet teveel, maar wel gewoon behoorlijk veel. Vooral Okinawa is dan toch wel een beetje een buitenbeentje. Wellicht voor een eerste reis toch beperken tot de hoofdeilanden, met dan wellicht nog een extra bestemming op Kyushu?
Hi
We willen vanaf Tokio dagtrips maken
En van Kyoto en osaka ook dag trips maken
Zo’n vermoeden had ik al wel, maar ook dan nog blijft het veel. Je zou dan dus op zoiets uitkomen
- Tokyo, met dagtrip Hakone: 4 dagen
- Takayama: 2 dagen
- Kyoto, met dagtrips Nara, Uji en Amanohashidate: 5 dagen
- Hiroshima: 2 dagen
- Nagasaki: 2 dagen
- Okinawa: de grote onbekende…
- Osaka: 2 dagen
Dan kom ik al op 17 dagen uit, plus 3 dagen voor de vlucht daarheen (waarbij het van het vluchtschema af zal hangen of je de dagen van aankomst en vertrek nog nuttig kan gebruiken), dan blijven er uitgaande van die drie weken nog maar een paar dagen over voor Okinawa. Lijkt me dan toch een beetje jammer.
Via Wereldwijzer app
Ok duidelijk
Zeer waarschijnlijk wordt er uit het voorlopigheid reisschema wat geschrapt.
Misschien Nagasaki er af
Via Wereldwijzer app
Als je dit reisschema a la Japanse style wilt doen, vliegen en haasten van hier naar daar, paar foto’s en binnen een uurtje weer naar de volgende bestemming, dan is het misschien te doen.
Maar zoals al gezegd, pak de eerste reis de vele hoogte-punten die iedereen bezoekt.
Het Japan-virus springt vanzelf wel op je over, en ga je beslist nog wel eens naar Japan.
Wij zijn nu 3 keer geweest en Okinawa en de eilanden Kyushu, Hokkaido, de westkust hebben we nog vrijwel niets gezien.
De plannen voor een volgend keer zitten al weer in mijn hoofd. :biggrin:
Juist. Zegt hier iemand die het niet kon laten een trip naar Taiwan toch weer even te combineren met nog even een paar dagen Tokyo, terwijl de voorgaande drie reizen ook al naar Japan waren geweest ![]()
Wanneer krijgen we een verhuisbericht van je? :biggrin: >>>
Euh, ik heb me voorgenomen komend jaar eens een keer niet naar Japan te gaan. Maar voor goede voornemens is het uiteraard nog wat vroeg, dus ik kan dat altijd nog bijstellen :biggrin:
(wel lastig trouwens, ik heb op dit moment echt nog geen flauw idee waar ik dan wel heen zou willen…)
Als jij een jaartje niet naar Japan gaat dan is er ergens iets niet goed met je! :so:
Je hebt nog een week om je voornemens te veranderen.
Een gelijkwaardig alternatief? :varen: