Reisschema, graag tips en ervaringen

Hallo allemaal,

Ik heb een reisschema gemaakt maar het is voor mij de eerste keer dat ik ga backpacken. Ik heb dus geen idee of ik voor reizen een dag moet nemen en of mijn schema ruim genoeg is. Heb hem wel geprobeert ruim op te zetten omdat ik ook van gedachten wil kunnen veranderen als ik er ben :slight_smile:

Zo ziet het eruit:

(1) Amsterdam vlucht
(2) Kuala Lumpur 13.30uur
(3) Kuala Lumpur
(4) Kuala Lumpur- Teman Negara
(5) Teman Negara
(6) Teman Negara
(7) Teman Negara – Cameron Highlands
(8) Cameron Highland
(9) Cameron Highlands- Pankor
(10) Pankor
(11) Pankor – Penang
(12) Penang
(13) Penang- Langkawi
(14) Langkawi Meritus Pelangi Beach Resort
(15) Langkawi
(16) Langkawi
(17) Langkawi
(18) Langkawi-Kuala Lumpur
(19) Kualu Lumpur terugreis 17.30

Mijn vragen:

• Ik heb een aantal keer op de site gelezen dat Penang niet zo leuk is en je beter naar Langkawi kan gaan. Ik neem aan dat je het dan niet allebei hoeft te doen. Iemand tips om vanuit Cameron Highlands ergens anders heen te gaan of b.v. langer in Pankor te blijven?

• Langkawi kunnen we redelijk lang blijven, is dit te lang? Ik kan niet zo heel lang stilzitten en rust nemen. Of tips voor excursies daar?

• Tips of ervaringen om onderweg van de reis te doen zijn altijd welkom!

Bedankt alvast!

Groetjes Kim

Hallo,

Ik zie inderdaad dat je vrij lang op Langkawi blijft daar is inderdaad niets mis meer maar Langkawi is echt een plek om te relaxen en vrij weinig te doen. Je kunt wel wat dingen aan activiteiten doen maar echt superveel is er niet te doen. Heb je nog gedacht aan Melaka is erg leuk om wat oud nederlandse historie te zien zoals een stadhuys en een Nederlandse kerk. Het is ongeveer 2.5 uur van Kuala Lumpur vandaan.
Verder perhentian Island is ook erg leuk maar ook een kustplaats wel echt super om daar te snorkelen. Dus je zou ook de andere kant kwa kust kunnen doen.

Je zou kunnen overwegen om als je toch besluit naar Malakka te gaan om ook een 2 dagen Singapore bij te plannen.

Frank

Ik vind de route die je doet best ok, persoonlijk zo ik een dag of 1 a 2 langer blijven op Pangkor ipv Langkawie.
Scootertje huren, snorkelen even lekker bijkomen.
Ik zou wel naar Penang gaan, wij hebben ons daar prima vermaakt die paar dagen (voor hoelang jullie gaan is daar genoeg te doen).

Wij zijn begin deze maand nog in Penang geweest, was voor ons de 2de keer. Het ligt eraan wat je leuk vindt. Als je wilt relaxen en aan het strand wil liggen dan kun je toch echt beter naar Langkawi gaan. Penang is wat meer cultureel, er zijn veel tempels en ook de fruitfarm en Penanghill vonden wij leuke uitjes (Penang Hill wel eerst even informeren, afgelopen juni was alles eigenlijk dicht dus zonde om naar boven te gaan).

Verder kun je ook goed winkelen op Penang mocht je daar interesse voor hebben. Voor 2 dagen kun je je er zeker vermaken en wat mij betreft lijkt het helemaal niet op Langkawi.

Bedankt voor de reacties!

Ik zou best via Malakka naar Singapore willen gaan, maar is de reis van Singapore naar Teman Negara dan niet erg lang? Als je in het begin gaat dan.
Of is het handiger dit aan het eind van de reis te doen? Dat je Kuala Lumpur als centraal punt houdt?

Leuk om ook te horen wat een aanrader is in Penang, bedankt!

Groetjes Kim

Vanaf Melaka naar Singapore is een tocht van ruim 5 uur met de bus. Ik zou Singapore erbij plakken als je van daar weer makkelijk door vliegt; bijvoorbeeld vanaf Singapore (direct vanaf Changi airport) naar Penang (dagelijkse vluchten). In dat geval weet ik niet of je nog Pangkor kunt aandoen (of heb je nog veel dagen over?). Penang is vooral bekend vanwege het fantastische eten op straat; Batu Feringghi is wat dat betreft het ‘centrum’ hoewel wel flink toeristisch. Overdag kun je een brommertje huren en dan de hele westzijde afrijden. Naast de butterfly farm (niet super) en de fruit farm (fantastisch) heb je verderop naar het zuiden diverse zeer lokale kampungs…leuk om mee te maken.

Penang Hill gaat binnenkort ‘dicht’…je kunt nog wel naar de Botanische tuinen. En natuurlijk heeft Georgetown ook genoeg te bieden qua cultuur (Kek Lok Si en andere tempels)…