Reisschema maleisie (KL, Taman Negara, CH, Penang, Langkawi?)

Heb een reisschema opgesteld maar kom er niet zo goed uit of het wel te doen is. Of ja, te doen natuurlijk wel maar… ik kom er achter dat van cameron highlands naar bijv langkawi te lang is, dus we eigenlijk wel eerst naar penang ‘moeten’. Maar… is dat wel de moeite waard? ik lees veel van niet namelijk.
Zou graag naar perhentian gaan maar helaas, we gaan in de winter dus is dat dan niet toegankelijk.
Vorig jaar naar Thailand geweest en het lijkt wel of niets wat ik vind qua reisschema daar aan kan tippen, haha :zon02:

Lijkt dit schema een beetje ergens op? Zoals je ziet met een bezoekje aan bali (air asia!). Het gaat dus om ong 3,5 week.

1 Amsterdam-Kuala Lumpur
2 Aankomst Kuala Lumpur
3 Kuala Lumpur
4 Kuala Lumpur - Bali
5 Bali
6 Bali
7 Bali
8 Bali
9 Bali – Kuala Lumpur
10 Kuala Lumpur – Taman Negara
11 Taman Negara
12 Taman Negara
13 Taman Nagara – Cameron Highlands
14 Cameron Highlands
15 Cameron Highlands - Penang
16 Penang
17 Penang
18 Penang
19 Penang - Langkawi
20 Langkawi
21 Langkawi
22 Langkawi
23 Langkawi
24 Langkawi – Amsterdam
25 Aankomst Amsterdam

Blijkbaar niet zo interssant :stuck_out_tongue: jammer

Hoi Floor mag ik vragen waarom naar Bali voor die paar dagen zou je mijn inziens gewoon beter in Maleisie kunnen blijven.
Persoonlijk zou ik op het einde nog een paar dagen KL doen kun je nog even wat bijkomen en shoppen voor de terugreis begint.
Onze route was een paar jaar terug zo

Aankomst Kuala Lumpur (4 nachten)

dan van Kuala Lumpur naar Singapore (3 nachten )

van Singapore terug naar Kuala Lumpur (1 nacht )

dan vanuit Kuala Lumpur naar de Taman Negara (3 nachten)

vanuit TN naar de Camaron Highlands (2 nachten)

vanuit CH naar Pangkor(4 nachten)

vanuit Pangkor Naar Penang (3 nachten)

vanuit Penang naar Langkawi (4 nachten)

en vanuit Langkawi weer naar Kuala Lumpur (3 nachten)

Wij vonden Penang erg leuk en hadden het niet willen missen maar daar zijn de meningen over verdeeld, als je er toch naar toe gaat en je houdt van indiaas eten ga dan vooral naar restaurant Captains zit op een hoek en wij hebben daar verschillende keren zeer goed gegeten.
Heel veel zeiden dat wij te lang waren in Kl maar wij hebben ons daar ontzettend goed vermaakt al die dagen.

Grt. Tabe.

Bedankt voor je tips!
De voornaamste reden dat ik Bali erbij heb gedaan is omdat ik anders vond dat er te weinig strand bij zat. We gaan deze zomer niet weg dus wilden ook wel even lekker kunnen zonnen, en anders zouden we alleen langkawi daarvoor hebben. ook leuk lijkt me vulkaan op bali en ik ben gek op watervallen, haha. Maar overweeg wel om het te schrappen en met iets anders die dagen in maleisie op te vullen.

Is het makkelijk om van CH naar Pangkor te gaan?
wat is sneller, CH-Pangkor of CH-Penang? Vond je pangkor leuker, of penang? Of hebben ze beide hun eigen charmes?

Ik zou ook bali kunnen schrappen en in plaats daarvan kunnen kiezen voor een aanvulling op Koh lipe, lijkt me een geweldig eiland… maar dan is langkawi met daarna koh lipe misschien weer te veel strand achter elkaar. Hmm. Alhoewel, op langkawi zelf is ook van alles te doen natuurlijk buiten de mooie stranden om. en op koh lipe kun je goed snorkelen, schijnt op langkawi minder te kunnen vanwege het wat troebele water…

Wij vonden van CH naar Pangkor makkelijk te doen, wij hebben bewust eerst Pangkor gedaan lekker rustig en relaxed eilandje waar je ook veel strand hebt toen penang waar weer wat meer cultuur e.d. is toen Langkawie daar weer een mix van strand en andere dingen (autootje gehuurd).
Trouwens wij hebben op Pangkor ook gesnorkeld en veel vis gezien.
Vanuit Langkawie kun je dag tripjes maken naar Koh Lipe (Thailand).

wat was ongeveer je reistijd tussen je bestemmingen?

bijv van kuala lumpur naar CH
CH naar pangkor,
taman negara naar CH?

Wij zijn gegaan van Kl naar TN gegaan en dat was een 6 uren met eetpauze erbij en dat was dus ook inclusief de bootreis zoals ik mij kan voor de geest kan halen, je gaat eerst met de bus naar Jerantut en dan brengen ze vanuit daar weer naar de boot en dan vaar je naar TN (bootreisje was leuk).
Vanuit de TN zijn we naar CH gegaan dat daar allemaal te regelen is bij kleine reisbereautjes.
Van CH kon je een busje regelen naar Pangkor (lumut en daar de boot gepakt om 12.30 uur naar Pangkor).

Op Penang is trouwens ook strand, ben zelf toen een dagje naar Batu Ferringhi geweest

Is Langkawi ook niet allemaal strand dan?
Reisschema ziet er wat saai uit idd (maar dat is persoonlijk natuurlijk.)

Zijn ook in Penang geweest. zeer toeristisch en kitscherig. Vond er niks aan.
Wat ik niet had willen missen is bezoek aan Sarawak en Sabah op Borneo.
Is zo compleet anders dan het schiereiland, en is groot deel vd historie van Maleisie, dajaks,regenwoud. Regenwoud heb je ook op het schiereiland,maar op Borneo kon je goed zien hoe Maleisie vroeger was, veel minder gecultiveerd en prachtig in de natuur

We zijn naar Kuching gevlogen vanaf KL en hebben Bako-park bezocht en daarvandaan doorgevlogen naar Kota Kinabalu om de hoogste berg van ZO Azie te beklimmen.

Zou zeker Bali schrappen en Sarawak en 2 vd parken of dajaks bezoeken daar. Bali is ook prachtig natuurlijk,maar nu zit je zo kort daar en in Maleisie dat je ze allebei net neit goed de tijd geeft om goed te zien.

Heb 5 weken ringgereisd in Maleisie. Hebben TN overgeslagen (wel zonde, toch wel spijt van. Daar hebben ze ook watervallen trouwens) en hebben na Cameron H. Penang bezocht.

Daarvoor van KL naar Melakka en terug, daarna met bus naar eilandje aan de oostkust, Tioman island voor strand en snorkelen en wandelen over eiland…maar er zijn er meer die mooi zijn)

En daarna dus naar Sarawak en met de boot naar Bako park om daar te wandelen.
Weet de volgorde niet meer, is 20 jaar geleden, maar het was zó mooi en ik had zéker Sarawak/Sabah niet over willen slaan. Als je maar tijd hebt voor 1 eiland zou ik Sarawak nemen. Zo’n aparte sfeer.

Succes met kiezen, is altijd moeilijk als er zoveel moois te zien is en leuks te doen is.

Borneo en oostkust lijkt me ook geweldig inderdaad, maar helaas wil ik in januari/februari gaan, en dan is veel van de oostkust eilanden niet toegankelijk doordat het daar dan regenseizoen is. Idem dito voor Borneo :frowning: borneo leek me ook geweldig…
en Langkawi is wel veel strand maar niet zoals bijv de perhentians echt alleen strand is. op Langkawi kun je lekker met een scootertje rondtouren, naar waterval, 1 of andere kabelbaan naar een uitzichtpunt, er is wat jungle, dus daar is nog wel wat te doen behalve alleen strandhangen. Maar nogmaals, ik ga ook voor strandhangen dus een beetje mag daar van mij wel bijzitten :stuck_out_tongue: