Reisschema drie weken Ecuador. Hoe is de haalbaarheid

Hallo Allen,

Ik heb na lang onderzoek (forum, lonely planet) een reisschema samengesteld voor drie weken Ecuador. Wij houden van natuur, actief bezig zijn, backpack gevoel en Salsa! Graag vraag ik jullie advies over mijn schema. Of dit haalbaar is, of ik ergens te lang of te kort blijf, of eventuele tips.
Wij gaan reizen met het openbaar vervoer. Naar Cuyabena gaan we met het vliegtuig. Verder zullen we slapen in voornamelijk hostels (dus als jullie nog leuke locaties weten hoor ik het graag :slight_smile: ).

Weet iemand nog een leuke locatie voor salsa lessen te volgen of een leuke salsa kroeg? Ik en mijn vriendin dansen op goed niveau salsa en willen dat graag daar in de praktijk brengen.

25 aug Quito
26 aug Quito
27 aug Mindo vogels spotten
28 aug Mindo
29 aug Cuyabena vijf dagen amazone
30 aug Cuyabena
31 aug Cuyabena
1 sept Cuyabena
2 sept Cuyabena
3 sept Cotopaxi Fietsen of hiken
4 sept Cotopaxi
5 sept Banos Actief bezig zijn (mountainbiken, hiken)
6 sept Banos
7 sept Banos
8 sept Cuenca Cultuur snuiven en wellicht 1 dag naar El Cajas national park
9 sept Cuenca
10 sept Montanita Relaxen wellicht een wandeling ergens.
11 sept Montanita
12 sept Isla de la plata Walvissen spotten
13 sept Quito Reisdag om terug te komen in Quito.
14 sept Quito Terug vlucht
15 sept Amsterdam

Ik zou persoonlijk iets minder tijd in Banos zijn. Het mooie daar zijn de baden en verder vooral inderdaad het “actieve bezig”. Hou er rekening mee dan de Cotopaxi echt heel hoog is; wij zijn in 12 uur tijd van Banos naar de top gegaan en door die snelle steiging bijna van hoogteziekte van de berg gedonderd…

Ik zou iets langer relaxen in montanita. Hier hangt een goede sfeer en is bovendien veel te doen. Tijdens het duiken hier zagen wij altijd walvissen springen op de achtergrond, dus misschien kan je vanuit Montanita ook gewoon op walvissenexcursie.

De reistijden kunnen erg tegenvallen en ik heb daarom veelal gebruik gemaakt van nachtbussen (en heb me nooit onveilig gevoeld).