reisschema china + wat vragen

Vanuit Vietnam reis ik begin/midden maart China in, ik vroeg me af of iemand even naar mijn reisschema wou kijken of het haalbaar is wat ik tot nu toe heb. Door tijdgebrek ga ik maar een ‘klein’ stukje van China doen maar ik wou zo graag de Chinese muur zien dat ik China niet over kon slaan :slight_smile:

Hanoi – Nanning
Nanning – Beijing (trein)
aankomst Beijing
Beijing
Beijing
Beijing > Chinese muur: 1 of 2 dagen
Beijing
Beijing – Pingyao (trein)
Pingyao
Pingyao
Pingyao – Xi’an (trein)
Xi’an
Xi’an
Xi’an – Beijing (trein)
Beijing
Beijing – Amsterdam

Verder vroeg ik me af of 40 euro per dag genoeg is? Heb de treinkosten apart gerekend… & heeft iemand een leuke accommodatie voor Beijing? Goede locatie, backpackers gericht, niet al te duur maar wel schoon, fijne bedden. Hoop dat iemand me kan helpen :slight_smile:

Als ik zo naar het schema kijk zie ik dat je 6/7 dagen (of minder) in Beijing bent. Ik weet niet wat je allemaal in Beijing wilt zien maar het lijkt mij wat lang. In Pingyao zou ik ook niet zolang blijven, in 1 dag en nacht kan je Pingyao wel hebben gezien.

Wat ik zou aanraden is om van Beijing naar Datong te gaan met de nachttrein en dan een dag in Datong te blijven om de De Yungang Grottoes en de Hanging Temple te bezoeken. In de avond vertrek je weer naar Pingyao, daar kom je dan 's ochtends aan en hier zou ik 1 nacht blijven en dan door naar Xian.

40 euro is ongeveer CNY 280,-
Een hostel is tussen de CNY 30,- a CNY 60,- als je met veel mensen op een kamer slaapt.
Eten circa CNY 50,- voor heel de dag, dan moet je wel in lokale tenten gaan eten die niet gericht zijn op buitenlanders en geen koffie/westerse dingen bestellen.
Met een lokale bus is CNY 1,- a CNY 2,- , met de metro is iets duurder.
Kaartjes voor musea kunnen wel duur zijn CNY 100,- a CNY 200,- is wel mogelijk.

Pingyao zou ik ook inkorten, daar kun je in een dag wel alles zien. De Yungang Grotten en de Hangende Tempel zijn wel een goed alternatief zoals hier boven staat. Beide heb ik afgelopen zomer gezien en zijn zeker de moeite waard (check even mijn blog voor meer info). Ik vond ze leuker dan Pingyao!
€40,00 is te toen, maar ik zou iets ruimer nemen als ik jou was.

Dank voor jullie reacties! Heb het nou zo, is dat beter?

Hanoi – Beijing (vlucht)
aankomst Beijing.
Beijing
Beijing > Chinese muur
Beijing > Chinese muur
Beijing (nachttrein Datong)
Datong (nachttrein Pingyao)
Pingyao
Pingyao – Xi’an
Xi’an
Xi’an
Xi’an – Beijing
Beijing
Beijing – Amsterdam

Wat stel je voor? 50 euro per dag genoeg of toch nog ruimer? Zal je blog is gaan lezen, ziet er mooi uit :slight_smile:

1 like

Je budget hangt heel erg af van je reisstijl, waar je wilt slapen, of je een keer iets extra’s wilt doen / eten.
Op mijn site vind je el meer informatie over de kosten van reizen in China / Beijing, als je op ‘kosten Beijing’ of ‘kosten China’ zoekt moet je dat wel kunnen vinden.

Hey Goyvon,

Wat is jouw website?
Ik denk erover na om naar China te gaan. Is maart een goeie periode om te gaan? Ik ben een meisje van 24j en vroeg me ook af of het doenbaar is alleen? Leer je er snel andere backpackers kennen zoals in Thailand of is het daar moeilijker? Of is het niet zo veilig als meisje alleen? Ik heb nog niet zoveel research gedaan over China het is eerder een ingeving geweest dus ik zit met heel wat vraagjes… Misschien kan jij me wel helpen :slight_smile:

Groetjes Charlotte

Hoi Charlotte,

Mijn site is GoYvon.com, misschien heb je hem ondertussen wel gevonden?
Of maart een goede periode is om te gaan hangt af van waar je precies naar toe wilt in China. Het is een enorm land en daarmee is het weer nergens hetzelfde.
Je leert in China wat minder snel andere reizigers kennen omdat er een stuk minder reizigers zijn dan in Thailand. Gelukkig zijn er altijd wel wat mensen aan het reizen, dus je zult nooit helemaal alleen zijn. Zeker niet wanneer je een wat meer standaard route neemt (wat verstandig kan zijn voor je eerste keer China).
China is in mijn eigen een veilig land om te reizen, ook als meisje alleen. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en je intuïtie volgen.