Ik ben niet zo goed in krappe schema’s beoordelen want ik neem zelf altijd veel meer tijd, maar in ieder geval ben ik het eens met Frank dat je veel meer tijd zou moeten uittrekken voor die zoutvlakte bij Uyuni, dat is een van de mooiste gebieden die ik ter wereld heb gezien. Standaard toertjes duren 3 of 4 dagen. Je hebt ook toertjes die beginnen in het ene land (misschien wel vanuit Salta? Of Tupiza?) en eindigen in Uyuni, Bolivia. Dat is logistiek gezien het handigst.
Je ziet dan gekleurde meren en bergen, flamingo’s in the middle of nowhere, moddergeisers, raar gevormde rotsen waar Salvador Dalí inspiratie vandaan haalde, een gigantische zoutvlakte met mooie patronen en een hotel van zoutblokken, een gek eiland vol metershoge cactussen, een hot spring waarin je kunt badderen… het is allemaal zo bizar en indrukwekkend!
Lima vind ik inderdaad mooier dan La Paz, beide zijn wel de moeite waard maar verdienen elk wel meerdere dagen, wil je echt toe komen aan de mooie dingen zien. Lima is wel wat minder populair, de meeste mensen vinden het een rotstad, maar als je interesse hebt kan ik je wel verwijzen naar een lijst met goeie tips. De stad heeft echt veel mooie dingen.
Lima is goedkoper om op / vanuit te vliegen dan La Paz.
Vliegen van het ene land naar het andere is hoe dan ook ERG duur in Zuid-Amerika, dus vergis je daar ook niet in.
Vergeet ook niet dat juist de natuur en de ruïnes in deze landen erg indrukwekkend zijn. Er zijn ook mooie steden, maar zie je reis niet als een aaneenschakeling van stedenbezoekjes. In Peru is bijvoorbeeld de Colca Canyon super, een canyon dieper dan de Grand Canyon waar je gigantische condors kunt zien vliegen en ook weer in een hot spring kunt zwemmen.
Al met al lijkt jouw schema mij een nachtmerrie van alleen maar onderweg zijn en bijna nooit ergens meer dan een uur rustig kunnen genieten. Sorry dat ik het zeg! Zelfs reisorganisaties proppen over het algemeen niet zoveel in 3 weken. Zelfs 4 weken voor alleen Peru en Bolivia zou al heel weinig zijn, laat staan minder weken en meer landen.
Het is denk ik alleen te doen als je veel vluchten gebruikt en dat is superduur.
Er hoeft maar iets mis te gaan met stakingen of een kapotte weg of kapotte bus of dat je ziek wordt, (of wat er dan ook allemaal mis kan gaan) en je zit al in de problemen met je schema.
Is er een speciale reden dat je op Buenos Aires vliegt? Waarom niet op Lima, hou het bij één of twee landen, en bewaar Argentinië (+ Chili?) voor een toekomstige vakantie?? (als het daar zomer is!!)
Mocht je toch zoveel willen zien in zo’n korte tijd, dan loont het allicht de moeite om toch eens te kijken naar georganiseerde reizen, want dit schema zal je erg veel stress kosten om het allemaal gepland te krijgen! En erg veel geld kosten. Juist de voordelen van zelfstandig reizen kun jij in dit geval niet benutten: ergens langer blijven als je het leuk vindt; de tijd nemen om zelf een leuk hotel te zoeken; kosten besparen door langer op een plek te blijven en bussen te gebruiken; vrijheid en flexibiliteit… dat soort dingen heb jij geen tijd voor. Dus dan kun je wellicht beter die regel-dingen uit handen geven en lekker achterover leunen terwijl een organisatie jou in sneltreinvaart langs de highlights van drie landen voert. Qua kosten zou ik het knap vinden als je het zelf goedkoper zou weten te doen… met zo’n krap schema.
In juli is het volgens mij best wel hoogseizoen in die landen omdat dan de VS en Europa hun grote vakanties hebben. Dus ook nog kans dat het lastiger is om ter plaatse hotels te vinden. Misschien kom je ook nog feesten tegen die zorgen voor extra drukte, is Inti Raymi in Peru bijvoorbeeld niet in juli??
Oef hoe meer ik erover nadenk hoe vermoeiender dit schema me lijkt! 
Suerte,
Cécile