Reisschema Beijing, Pingyao, Xian, Chengdu

Hallo iedereen,

Van 05-08 t/m 20-08 ga ik naar China en vlieg vanaf Amsterdam, Helsinki naar Beijing en weer terug vanaf Beijing.

Voor de eerste 4 nachten (t/m 10-08) heb ik een hostel in Beijing. Het liefst wil ik alles aan het lot overlaten en alles dus ter plekken regelen, maar zoals ik heb begrepen is augustus een drukke periode en omdat ik overal niet heel lang ben zal ik telkens op tijd (of op voorhand) moeten zijn met het regelen van een (trein)ticket.

Zondag 10-08 wil ik vanuit Beijing met de nachttrein vertrekken naar Pingyao. Is daar genoeg te zien om daar één nacht te blijven of zouden jullie adviseren, ook i.v.m. het totale aantal dagen om nog dezelfde dag (laat) te vertrekken naar Xian?

Zou ik als ik aankom in Xian ter plekke een hostel kunnen krijgen of kan ik dat beter toch alvast nu regelen? Ik wil eigenlijk geen dagen vastzetten en heb ook geen strakke planning van wat ik per dag wil zien.

Vervolgens Chengdu, zouden jullie adviseren om hier vanaf terug te vliegen of kun je makkelijk (zonder al te veel overstap) met de trein naar Beijing?

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Bedankt voor alle reacties! Sarcastisch :wink:

Maar ik ben eruit, gelukkig heeft Mark van www.treinkaartjeschina.nl mijn erg goed geholpen!

1 like

Heb jouw berichtje gemist.

Ik had bewust 3 nachten Pingyao, het is een bijzonder mooi stadje en ook de omgeving heeft wel wat te bieden. Via het Harmony Guesthouse had ik een dagtour geboekt naar Wang Family Compound en Zhangbi Underground Castle. Auto met chauffeur gedeeld met een Brit. De andere dag voor een wandeling over de muur (van zuid- naar westpoort als ik het goed heb) en enkele historische museale gebouwen. Ik sliep in De Ju Yang Guesthouse, want die is bijzonder mooi en het personeel is ook fantasisch. Eten idem dito, dat geldt ook voor het kleine gelijknamige restaurant van de zus van de eigenaar schuin tegenover het Harmony Guesthouse.

Voor Xi’an zou je bijvoorbeeld het hostel bij de zuidmuur kunnen boeken, maar wanneer je niet opgescheept wil zitten met rondhangende bekpekkers dan is het Melodoy Hotel in het centrum een aardige budget optie. (Had ik gekozen i.v.m. Met airport shuttle bus voor de deur).

Voor de treinen ben je vast al geholpen.

Heb je nog meer kleinere plaatsen op het programma? Anders zit je zo veel in grote steden. Vanuit Chengdu vind ik Langzhong een absolute aanrader. Op circa 4 uur met een bus vanaf het noordelijke station. En ook goed bereikbaar vanuit Chongqing. Tussen Chongqing en Chengdu is vervolgens een snelle treinverbinding (circa 2 uur). Langzhong verdient ook 3 nachten.

Johan

1 like

Johan, bedankt voor je reactie, ik ga kijken wat ik met je tips kan doen! Mijn reisschema is inmiddels ook enigszins aangepast.

Dag 1 - Amsterdam (vertrek 11.55 uur)
Dag 2 - Beijing (aankomst 06.55 uur)
Dag 3 - Beijing
Dag 4 - Beijing
Dag 5 - Beijing
Dag 6 - Beijing
Dag 7 - Datong
Dag 8 - Datong
Dag 9 - Pingyao
Dag 10 - Pingyao
Dag 11 - Xi’an
Dag 12 - Xi’an
Dag 13 - Xi’an
Dag 14 - Xi’an
Dag 15 - Beijing
Dag 16 - Beijing (vertrek 10.55 uur)

Chengdu is dus komen te vervallen en Datong ervoor in de plaats.