Reisschema Azië zomer 2017

Dag iedereen,

In juli vliegen mijn vriend en ik naar China (24 en 23 jaar). We willen graag rondtrekken in Azië voor een aantal weken, en hebben een reisschema opgesteld. De broer van mijn vriend studeert in Guangzhou, waar we de eerste week zullen verblijven. Graag willen we eindigen in Indonesië, omdat ik de geboorteplaats van mijn oma wil bezoeken (Telok Betung/Bandar Lampung, zuid-Sumatra). We zijn van plan om tussen de genoemde bestemmingen te vliegen, maar dit geldt niet voor bestemmingen in Indonesië.

We zijn benieuwd wat jullie van deze plannen vinden. Zouden jullie dingen anders doen? Welke tips hebben jullie?

7 juli - Amsterdam - Guangzhou (China)
8 juli - Guangzhou
9 juli - Guangzhou
10 juli - Guangzhou
11 juli - Guangzhou
12 juli - Guangzhou
13 juli - Guangzhou - Honk Kong
14 juli - Hong Kong
15 juli - Hong Kong
16 juli - Hong Kong
17 juli - Hong Kong - Hanoi (Vietnam)
18 juli - Hanoi
19 juli - Hanoi
20 juli - Hanoi
21 juli - Hanoi - Da Nang/Hoi An (Vietnam)
22 juli - Hoi An
23 juli - Hoi An
24 juli - Hoi An
25 juli - Hoi An
26 juli - Da Nang - Kuala Lumpur (doorreis)
27 juli - Kuala Lumpur - Siem Reap (Cambodja)
28 juli - Siem Reap
29 juli - Siem Reap
30 juli - Siem Reap - Jakarta (Indonesië)
31 juli - Java/Sumatra/Bali - nog geen einddatum

Vanaf ongeveer 1 augustus hebben we gepland om in Indonesië te verblijven. We hebben hier nog geen concrete plannen voor. We denken aan een paar dagen op zuid-Sumatra, minimaal een kleine week op Java, en hierna misschien nog naar Bali.

We zijn erg benieuwd naar jullie reacties en tips.

Alvast bedankt!

Groet,
Michelle

Je bent met de trein van Guangzhou in 2uur25 min (382.7 km) in Yangshuo. Met de bus minstens 5 uur (wel grotendeels express way).
Guangzhou zelf vond ik niet zo bijzonder en kan in juli erg heet en nat zijn.

(overigens betaal je 120 of meer euro voor een 30 dagen visum voor China en je blijft er maar een week)

Vanuit Hanoi zou je een dagtrip (pittig: ongeveer 4 uur heen, 4 uur ter plekke, 4 uur terug) naar Halong Bay kunnen doen. Bij een hotel of bureautje boeken vanaf circa $20 pp.
Voor SaPa, Bac Ha heb je te weinig tijd.

Er zijn ook rechtstreekse vluchten van DaNang naar Siem Reap met Vietnam Airlines en Cambodia Angkor Air.

Siem Reap zou ik minstens een dag langer blijven.

Heb je iets in gedachten voor Zuid-Sumatra? Zou ik voorleggen in het Indonesie forum wanneer je dat nog niet gedaan hebt.
Ik zou op Java sowieso een paar dagen yogyakarta inplannen en met enkele tussenstops (Solo, Malang, …) naar Bromo. Meer dan een week voor Java inplannen.

Johan

Hoi Johan, bedankt voor je bericht!

De eerste week in China staat vast, het broertje van mijn vriend studeert er, met hem zullen we het vast naar ons zin hebben!

Voor Hanoi hadden we inderdaad bedacht om een dagtrip naar Halong Bay te doen! Eventueel een tweedaagse trip. De rest van de dagen wilden we rustig in de stad doorbrengen.

Qua vluchten hebben we inderdaad gezien dat er ook rechtstreekse vluchten zijn, maar het was goedkoper om via Kuala Lumpur te vliegen, vandaar deze keuze.

Mijn oma is geboren op Sumatra, en ik wil graag haar geboorteplaats bezoeken (Teluk Betung). Vandaar dat we een paar dagen naar zuid-Sumatra willen. Ik heb gezien dat het toeristische gedeelte meer in het noorden van Sumatra ligt, maar dit slaan we liever over. In plaats daarvan gaan we liever naar Java en Bali. Ook voor daar hartstikke bedankt voor je tips!

Groet,
Michelle