Ik ben op zoek naar advies! Ik wil samen met mijn vriend heel graag naar Azië!! Maar nu hebben we daar helaas alleen maar drie weken voor in juli. Dat is nou niet bepaald de beste tijd om te die kant op te gaan. Hitte :zon02:(ben ik niet zo goed in…uhmm…) en veel regen. Maar toch willen we heeeel graag die kant op. Onze voorkeur gaat uit naar India/China of Vietnam of Indonesië. (Thailand/Cambodja en laos zijn wel al geweest)
Nu mijn vraag: Heeft iemand advies waar je dan het beste heen kan gaan? Wij dachten zelf aan Indonesië, Sumatra. Maar das wel een pokken eind vliegen voor zo’n korte tijd. En is Sumatra leuk voor krap 3 weken? India ook leuk…vietnam ook gaaf, Leuk eiland ergens misschien?
Leuk dat je naar azie gaat in de zomer is in ieder geval wat anders dan spanje.
Ik ben vorig jaar zomer voor een maand naar china gegaan. Goed te doen, afentoe wel vochtig maar haast geen regen gehad.
In india regent het veel in mei en juni en in juli ook nog wel. Dus india in de zomer is niet echt aan te raden.
Vietnam en indonesie kan ik je niet mee helpen helaas. Je kunt natuurlijk ook veel terugvinden door te zoeken via google naar: “klimaat vietnam” en “klimaat indonesie”
Ik geef je het advies voor Indonesie en dan Java, Bali en Lombok. Java is geweldig om naar Jakarta, Yogyajakarta en Bandung voor de vulkanen. Yogyakarta voor de Borobudur echt supergaaf.
Je kan een mooie reis maken door Indonesia in 3 weken, vlieg op Jakarta en reis naar beneden tot (sla Bali over!) Lombok, als het te warm wordt … genoeg mooie stranden! Prachtig land, goedkoop … beetje ambetante mensen. Als ze je een prijs zeggen, probeer direct half prijs te gaan en dan kan het heen en weer bieden beginnen …
China was geweldig. De meeste mensen die voor het eerst naar china gaan doen de route beijing - xi’an - chengdu. Ik was al eerder in china geweest maar wilde nu juist de grote steden vermijden en meer het platteland opzoeken.
Ik ben op shanghai gevlogen en daarna een vlucht genomen naar chengdu en het zuidwesten gaan verkennen. Ik heb hier een maand over gedaan maar was eigenlijk nog te kort… maar ja zo is het altijd.
Het mooie van het zuidwesten is dat je ook de tibetaanse cultuur meekrijgt. Het zuidwesten is zeker aan te raden. Het fantastische aan china vindt ik de unieke cultuur. Zowel de geschiedenis als de hedendaagse cultuur waar ze in leven.
En het voordeel van china is ook relatief goedkoop. Ik had vorig jaar een ticket van londen naar shanghai (retour) voor 500 euro en voor overnachten in hostels betaal je ook maar een paar euro.
Is de omgeving van shanghai ook aan te raden?? Of is het dan beter om bijvoorbeeld vanuit hongkong het zuidoosten te verkennen?
Ik zit namelijk met eenzelfde soort vraag: ik wil in de zomer (waarschijnlijk juli) ook naar azie. Heb al heel wat gezien (thailand, cambodja, vietnam, indonesie, china (beijing-xi’an-chengdu-tibet) nepal en noord-india). Eigenlijk wil ik voor max. 500 euro een ticket boeken, en dan 500 euro budget om rond te reizen. Misschien is zuid-oost china dus een idee. Met welke maatschappij ben je toen naar shanghai gevlogen?
Bedankt voor het advies! Klinkt allemaal goed!, had ik maar wat meer vakantiedagen…
Denk dat het of China ( zuid-oost of zuid-west??) of Indonesië wordt.
Iemand advies over zuid-oost China? In juli?
En hoe kan je het beste van Hongkong naar Kunming? Of kan ik dat beter op het China Forum vragen…