Rondreis Azië

Hallo!

Mijn vriend en ik zijn van plan aankomende zomer een (backpack) reis door Azië te maken. We willen midden/eind juli 2015 vertrekken en dan rond eind november weer terug zijn. We zijn dan in totaal 4 a 4,5 maand weg. Dit is zo ongeveer de planning op dit moment:

20 juli ongeveer: Amsterdam -> Bangkok
Een paar dagen in Bangkok doorbrengen en dan doorvliegen naar Indonesië. Waar we precies heen vliegen, dat weten we nog niet. We weten wel dat Java, Bali, Lombok, (Gunung Rinjani National Park), Komodo en misschien Borneo ons erg leuk lijken. We willen ongeveer tot midden september in Indonesië zijn en we willen eindigen in Kuala Lumpur (binnenlands erheen vliegen/heen reizen).

Midden september willen we namelijk een retourtje boeken van Kuala Lumpur -> Kathmandu, Nepal. Daar zijn we van plan een trekking te doen en uiteindelijk zo’n 3 weken ongeveer in Nepal te blijven. Daarna vliegen we weer terug naar Kuala Lumpur.

Eenmaal terug in Kuala Lumpur willen we naar Thailand en omstreken om zo onze weg weer terug naar Bangkok te maken. We hebben nog niet helemaal besloten waar we dan precies heen willen. We zouden allebei mooie plekken willen bezoeken, niet alleen strand, ook niet al te toeristisch, plekken waar je mooi kan wandelen misschien, zoiets. Alle tips zijn welkom! We hebben hier zo’n 1,5 maand om in te vullen.

Eind november willen we weer terugvliegen van Bangkok -> Amsterdam.

Wij hebben als budget 6000 euro per persoon, dit is inclusief 1200/1400 euro aan vliegticket kosten.

Wat denken jullie van deze planning? Misschien tips voor een route in Indonesië?

Groetjes,
Selma

Het eerste deel ziet er goed uit. Let op dat je een 30 dagen visum moet verlengen, of in Nederland alvast een 60 dagenvisum halen.

Dan kan het zijn dat je medio september nog te vroeg bent in Nepal, want trekkings tijdens het regenseizoen kunnen lastig zijn. Wil je iets meer zekerheid, dan zou je minstens een maand later kunnen proberen.

En wat ook kan tegenvallen, is dat je aan het einde van het regenseizoen in Thailand zit. Je gaat eigenlijk net weg wanneer het mooi begint te worden…

Misschien ben ik te kritisch … maar ik probeer voor zelf altijd de meest ideale reisseizoenen uit te zoeken. Het regenseizoen heeft ook voordelen: minder stoffig en lagere prijzen.

En in Thailand heb je initieel via de lucht voor 30 dagen, over land 15 dagen. Wil je verlegen dan zou je even over de grens kunnen. Thailand heeft enkele zeer interessante buurlanden.

Johan

Je kunt ook vanuit Indonesie naar Singapore en dan met de trein richting Bangkok, lijkt mij een leuke trip.

Linkje

@johan1973 We dachten eraan rond 23 september naar Kathmandu te gaan, daar een paar dagen Kathmandu verkennen en dan eind september/begin oktober met de trekking te beginnen. Dus dan zijn we er in de goede periode als het goed is :slight_smile:

@zaan Lijkt mij inderdaad ook een leuke trip!

Bedankt voor jullie reacties!