rondreis azië

Hallo,
Ik ga volgend jaar zes maand rondtrekken met mijn vriend. Ik ben nog niet eerder in Azië geweest en er zijn zoveel mooie dingen te zien dat ik het erg moeilijk vind om een reis te plannen. :wereld:
Ik heb nu de volgende reis in mijn hoofd: Inda-Nepal-Tibet-Bhutan-Loas-Vietnam-Cambodja.
Is dit te doen in zes maanden en/of raden jullie andere landen aan om heen te gaan? En hebben er mensen nog tips en advies voor de bovenstaande landen?

groetjes,

Alleen in India kun je je al 6 maanden vermaken! Je zult dus echt keuzes moeten maken. Minder landen, of minder dingen per land.

Ik heb niet alle landen bezocht waar je heen wilt, alleen Nepal, Tibet, Laos, Vietnam en Cambodja. Zie www.ikreis.net.

Tibet is duur om te bereizen. Dit komt omdat je niet vrij kan reizen, maar met chauffeur en gids moet. Bovendien krijg je tegenwoordig alleen een permit voor Tibet wanneer je met minstens 6 man van dezelfde nationaliteit reist.

Bhutan is ook erg duur. Trips naar Bhutan kan je denk ik het beste in Kathmandu regelen.

Houd verder rekening met visa-eisen. Deze zijn te vinden op de websites van de ambassades van de desbetreffende landen. Op dit forum is ook veel geschreven. India kan bijvoorbeeld lastig zijn. Voor sommige landen heb je een bewijs nodig dat je het land verlaat.

Hoe wil je je vliegtickets regelen? Een retour is vaak veel goedkoper dan een enkeltje. Veel mensen beginnen hun Azie-reis met een retourtje Bangkok. Vaak is dat het goedkoopst. Bovendien is Thailand een prachtig land met veel faciliteiten voor (beginnende) backpackers.

Succes met plannen.

Ik ben het eens met Jenny.
Net iets minder landen (5-6 landen in 6 maanden), zou wat meer lucht geven om op een relaxed tempo te reizen. Vooral India is natuurlijk enorm groot.
Snel reizen is ook duurder dan langzamer reizen.
Je kunt altijd nog landen bewaren voor ‘later’, een andere vakantie. :slight_smile:

En inderdaad is Bangkok voor veel mensen een handige hub / startpunt (en eventueel eindpunt), gewoon vanwege de goedkope vluchten. Maar je zou misschien inderdaad kunnen starten in India, en eindigen ergens anders. Dan koop je een ‘open jaw ticket’ vanuit Europa.
HIER meer info over goedkope vliegtickets vinden.

Ik weet niet wanneer jullie gaan, maar let bij de volgorde ook op het klimaat.

bedankt voor jullie reacties! Zeker informatie die ik kan gebruiken en waar ik nog aan moet denken, we gaan pas volgend jaar augustus/september dus ik heb nog even de tijd.
Ik heb er erover nagedacht en ik denk dat ik Tibet en Bhutan oversla. Naar Tibet en India wil ik heel graag heen dus daan gaan we sowieso heen…De rest is eigenlijk nog een beetje zoekende… Ik wil ook heel graag naar de filipijnen, dus misschien pakken we dat er nog bij, iemand ervaring mee??
pff het liefst zou ik nog langer weg gaan… Het lastige met mij is dat ik ALLES wil zien en geen keuzes kan maken…
Voor mijn vriend is het de eerste keer dat hij gaat rond trekken, dus misschien is het een goed idee om indd in Thailand te beginnen en te eindigen. Retour is inderdaad goedkoper…