Reisplannen HELP!

Beste allemaal, ik ben een 19-jarige student die in de zomer graag een maand in Azië zou willen backpacken. Ik heb zo’n 3/4 weken en twijfel tussen China en Vietnam. Ben het meest geïnteresseerd in natuur en cultuur en die spreekt me bij China eigenlijk meer aan dan Vietnam (op dit moment). Ik heb iets samengesteld wat het ongeveer zou moeten worden:

  1. Vliegen Beijing
  2. Beijing
  3. Beijing
  4. Beijing
  5. Beijing
  6. Beijing - Pingyao (train)
  7. Pingyao
  8. Pingyao - Xi’an (train)
  9. Xi’an
  10. Xi’an
  11. Xi’an - Chengdu (train)
  12. Chengdu
  13. Chengdu
  14. Chengdu
  15. Chengdu - Guilin (nighttrain/airplane) - Yangshuo
  16. Yangshuo
  17. Yangshuo
  18. Yangshuo - Guilin
  19. Guilin - Shanghai
  20. Shanghai
  21. Shanghai
  22. Shanghai
  23. Shanghai - Amsterdam

Nu is de vraag of dit realistisch is, en of het in de zomer goed te doen in China zelf tickets te regelen of moet dat thuis nog. Ook sta ik open voor suggesties voor andere bestemmingen (vervanging voor Chengdu, langer in Xi’an)

Ik hoor het graag!

Hey Josh,

Ik ben ook van plan om komende zomer door China te trekken. (ook student).
Ik heb nooit door China gereisd maar wel vaak genoeg door Azië. Je schema klinkt wel haalbaar maar je legt wel echt kilometers af.
Het zal in China waarschijnlijk wel beter zijn maar in Azië hebben treinen en busjes wel vaak vertragingen, vooral op zulke afstanden.
Ook kan je in China beter wel trein tickets van te voren kopen en op de grote steden na zal bijna niemand Engels praten.
Om eerlijk te zijn zou ik als ik jou was gewoon een streek pakken en daar in blijven. Ik ga bijvoorbeeld naar Yunnan (Kunming, Dali, Lijang, Tiger leaping gorge en Shangri la(ook wel bekend van het boek lost horizon)) en dan via Guilin naar Hong kong. Ik vlieg zelf via Bangkok, is goedkoper.