China Tips Graag! :)

Beste forum-people!,:dag:

Ik ga 5 juli naar China voor 3.5 weken.
Ik vlieg naar Beijing en tot 12 juli verblijf ik daar. Na 12 juli wil ik ook andere steden bezoeken, heb al een beetje route in me hooft maar ben wel open voor tips :)) het route die ik in me hoofd heb is;
Beijing, tianjin, shanghai, suzhou, hangzhou?,hong kong, misschien nog guangzhou? en dan vlieg ik weer van beijing terug op 27 juli -_- maar daarna ga ik naar Turkije voor 4 weken hahaha :slight_smile:
Hebben jullie nog misschien tips over waar ik kan bezoeken onderweg of dingen die ik niet moet missen? ik ga met de trein reizen denk ik. en heel misschien terugreis van hongkong naar beijing met de vliegtuig.>>>

graag hoor ik van jullie!
Ali

Wanneer je van vochtige hitte houdt, dan moet je in de zomer naar Guangzhou en Hongkong gaan. Zelf zou ik dat nooit doen. Vroege lente en late herfst is het klimaat daar beter.

Voor de maand juli lijken mij hoge gelegen plekken in Yunnan (Lijiang, Dali, Zhongdian en omgevingen) en Sichuan (zoals Songpan en Emeishan) aangenamer.

Xi’an (incl Terracotta Leger) is ook een must wanneer je er nog niet bent geweest.

Johan

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat voor budget je hebt en wat je interesses zijn. Ikzelf ga ook in juli (eerst een week met school en dan drie weken alleen met mijn vriendin) van Beijing via Shanghai en het karstgebergte (Yangshuo) (erg de moeite waard als je de foto’s op internet bekijkt) naar Hong Kong. Dat is ook de plek waarvan mijn vlucht naar huis is. Ik ben nog maar student dus moet erg rekening houden met budget. Hong Kong schijnt een vrij dure stad te zijn voor Chinese begrippen dus doen we ook Guangzhou aan om vanuit hier de laatste 2 of 3 dagen van onze reis te verblijven. Een binnenlandse vlucht hoeft ook niet altijd goedkoop te zijn en treinreizen kunnen soms meer dan 20 uur! duren. Je bent dus echt helemaal gesloopt na zo’n reis. Je schema is vrij vol als ik het zo zie. Heb dan wel nog geen ervaring met dit soort reizen maar een leraar die op nog eens reisleider is in China heeft mij al verteld dat ik mijn reis in moest krimpen. Was ongeveer vergelijkbaar met jouw idee…

Hong Kong is alleen op papier een Chinese stad, in de praktijk is het een wereld op zich. En zeker qua prijsniveau. Accommodatie is er ronduit duur (tenzij je Chungking Mansions aandurft), en ook eten is er lang niet zo goedkoop als in China. Wel goedkoop is het openbaar vervoer (inclusief de vele veerboten), wat daarnaast ook nog erg makkelijk en efficiënt is.