Azie mrt t/m nov 2011

Eind maart vertek ik voor een half jaar naar Azie. Ik ben 31 jaar jaar en neem binnenkort ontslag om weer wat avontuur te beleven…:cheer:
Ik heb nog niet echt een plan, maar vlieg in eerste instantie naar de Filipijnen. Hierna waarschijnlijk naar Vietnam, Laos, cambodja, China, Nepal en India. Mocht je rond deze tijd ook ergens in deze landen rondreizen en nog een reisgenootje zoeken, laat het dan even weten, misschien kunnen we dan wat afspreken.:chin:

Hi Olle,

Hoe is het daar? Ik ben zelf een reis naar Indonesie aan het plannen. Periode mei-juli voor twee maanden. Ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Ik ben 27 jaar.

Groetjes,
Esmé

Hoi Esme,

Indonesie is echt fanatstisch! De mensen zijn superlief en het is niet zo toeristisch als Thailand. Ik ben er 2 maanden geweest en dat was eigenlijk nog te kort. Ben toen naar Java, Bali, Sulwesi en de Molukken gegaan (de Banda Islands is een echte aanrader als je van duiken en snorkelen houdt) Borneo, Lombok en Sumbawa schijnen ook erg mooi te zijn. Over het algemeen heb je al voor 30 euro een binnenlandse vlucht (Tiger air/Air Asia/Batavia air) Weet je al waar je heen wilt? Wens je i.i.g. veel plezier!!!

Nee! Er is zo veel te zien. Zie maar jouw bericht al. Ik heb vandaag een mooie gids meegenomen. Dus ik ga eens flink spitten en de fora raadplegen voor tips. Waar kan ik het beste op vliegen denk je? Denpasar of Jakarta??

Groetjes,
Esmé

Hi Olle,
Ik ga 7 mei naar Bangkok. Ik heb een jaarticket gekocht en het plan is dan ook om een jaar weg te blijven :slight_smile:
Mijn oom woont in China en daar ga ik eerst heen, mijn plan is om 2 maanden door China te reizen met de backpack. Na China ga ik naar Sri Lanka. Misschien zin om mee naar China te gaan ;-)?
Ik ben 34, woon in Amsterdam.
Oh ja, Vietnam en Laos etc. ga ik pas in november 2011 doen ivm het beste reisseizoen. Cambodja ben ik afgelopen november geweest. Helemaal te gek!!!
Groetjes,
Wendy

Ik ben toen vanuit Australie op Denpasar gevlogen, dus weet niet precies wat de beste optie is als je vanuit NL vliegt. Maar het is denk ik sowieso wel fijn om je reis in Bali te beginnen, daar ontmoet je n.l. de meeste mensen. In Bali is het wel leuk om met iemand een autootje te huren (ong. 5-10 euro per dag) dan kun je het hele eiland een beetje rondcrossen.
Maar ik zou gewoon even kijken wat het goedkoopst is. Je zou misschien ook kunnen kijken als je op Bangkok of Singapore vliegt en vanuit daar een vlucht (retour of 2 enkele reizen, anders krijg je geen visum) met bv Air Asia boekt. Nou wens je veel succes met alles uitzoeken!

Hoi Wendy!

Dat klinkt goed, een jaar weg!! Ik heb mijn reis iets uitgesteld, ik werk nog een maandje langer door (ivm bonus :)) dus vlieg nu 21 april naar de Filipijnen waar ik ong. een maand blijf. Ik heb verder nog geen vaste plannen, dus ik zou na de Filipijnen idd ook naar China kunnen gaan en lijkt me zeker leuk om dat samen te doen! Ik ben vorige week 32 geworden, heb 3 jaar in Amsterdam gewoond, maar woon sinds een jaar in Rotterdam. Maar laat anders nog maar even weten wat je verdere plannen zijn, misschien kunnen we dan iets concreters afspreken, groetjes Olle.

Filipijnen lijkt me ook super, ik denk eraan om dat februari 2012 te doen.
Laten we zeker contact houden over China! Ik ga dus in ieder geval eerst naar Xiamen (ligt tegenover Taiwan) en dacht om vanuit daar richting Shanghai te gaan en dan richting Xian en dan richting Chengdu (pandaberen :-)), dan richting Dali, Kunming, Guilin en weer terug naar Xiamen om vanuit daar door te vliegen naar…
Een beetje dat gebied dus.
Maar… ik sta open voor alles :wink:
Vanuit de Filipijnen kun je trouwens goedkoop vliegen naar Xiamen. Ik weet even niet meer welke maatschappij, heb ik op mijn werk liggen.
Groetjes,
Wendy

Nou klinkt goed!! Jij bent ook van ‘ik zie wel waar ik uitkom’…haha Ik heb even gekeken naar tickets vanuit de Filipijnen en ik kan principe al voor 35 euro naar China vliegen (i.i.g Shanghai met Cebu Pacific Air), dus dat is goed te doen…:wink:
Moet je trouwens voor China ook een 'uit’ticket hebben voor visumaanvraag?
Wel fijn als we een stuk samen zouden kunnen reizen, ik heb al wel alleen gereisd, maar China is toch wel wat lastiger denk ik…Ik kom nog bijna wekelijks in Adam, dus misschien kunnen we een keertje afspreken voor vertrek? groetjes Olle

Hi Olle,
Heb je een prive berichtje gestuurd wat betreft de afspraak.
Qua visum voor China kun je eentje aanvragen voor 30 dagen. Voor dat visum is volgens mij geen uitreisticket nodig. Voor een visum van 60 dagen wel en je moet een uitgebreide beschrijving geven van wat je per dag doet, waar je verblijft etc. Onmogelijk dus! Maar… omdat mijn oom in China woont en getrouwd is met een Chinese vrouw kan hij mij voor 60 dagen uitnodigen bij hem. Ik doe dan net of ik al die tijd bij hem zit. Eventueel kan hij jou misschien ook uitnodigen. Daar is wel uit te komen. Een uitreisticket is dan wel nodig maar ik wil dat niet omdat ik niet weet hoe leuk ik China ga vinden. Nu werk ik zelf op een reisbureau en kan dus heel makkelijk een boekingsbevestiging maken. Op zich is daar dus ook wel onderuit te komen. Vraag is alleen, gaan ze bij binnenkomst om dat uitreisticket vragen bij de douane??
Ik moet het allemaal nog even iets beter uitzoeken :wink: