Hoi,
Mijn vriend en ik gaan in januari voor 3 weken naar Argentinie.
We zouden van BA naar Puerto Madryn gaan en dan zo door naar Bariloche (is het makkelijk bussen van PM naar Bariloche?), El Bolson, Esquel…
Van Esquel naar El Chalten en el Calafate, is dit enkel een busverbinding, of kan je dat ook makkelijk vliegen? Met welke maatschappij, ik vind dit niet terug.
Dan zouden we terugvliegen naar BA.
Is dit een beetje een logische planning?
Groeten
Leen
Hoi Leen,
Van Puerto Madryn naar Bariloche is er een busverbinding (Mar y Valle), echter Madryn in januari… de walvissen zijn vertrokken en er is voor de rest weinig anders te doen dan het “gewone” zeeleven aanschouwen…
Van Bariloche kun je direct vliegen met Aerolineas naar El Calafate. Een busverbinding die via de ruta 40 loopt schijnt er wel te zijn, maar doet er twee volle dagen over. Eénmaal in El Calafate kun je eenvoudig een bus pakken naar Chaltén.
Overigens is Bariloche airport tot eind december gesloten wegens werkzaamheden, maar er zijn omleidingen vanaf Esquel.
Maak er een mooie reis van!
groet,
Jan
Dag jan,
Bedankt voor je snelle reactie…
Misschien dat we Puerto Madryn dan wel skippen…(we waren eerlijk gezegd al beetje aan het twijfelen) en we willen ook niet te gehaast gaan reizen, is niet aangenaam he 
En dan moeten we nog eens kijken of het misschien handiger is om eerst naar het zuiden te vliegen en dan eventueel zo terug noordelijker te gaan tot BA.
Groeten
Leen
Persoonlijk vind ik de Península Valdéz ook na december (als de walvissen zijn vertrokken) zeker nog de moeite waard. Zeeleeuwen en zee-olifanten met jongen waar je ook erg dichtbij kan komen, een goede kans om orca´s te spotten, lekker weer (strand!) en de pinguins bij Punta Tombo hebben jongen die zwemles krijgen. Ook kan je duiken of snorkelen bij een kolonie zeeleeuwen net buiten Puerto Madryn. Duur, erg (echt heel erg) koud ondanks je dikke pak, maar zo de moeite waard!
De bus van Mar y Valle gaat via Esquél en El Bolsón, maar Esquél is niet zo interessant voor de gemiddelde reiziger. El Bolsón is prima vanuit Bariloche met een huurauto (sowieso een aanrader) of bus te bezoeken voor een dagbezoek (ongeveer 2 uurtjes). In het weekend is er een leuke feria (markt).
La feria del Bolsón met heel veel “jippies”, voor de insiders, legendarisch stukje Capusotto lol2 > [ame]Peter Capusotto - hippie - YouTube