Hulp gevraagd bij rondreis Argentinie

In november 2011 willen wij met 3 of 5 volwassenen een rondreis maken door Argentinië en Chili. Wie kan/wil mij helpen met tips? Ik zat te denken aan de volgende route:

  • vliegen vanaf AMS of BRU naar Puerto Montt dan meteen door naar Puerto Varas. Daar een overnachting. Wie weet er een leuk hostel? 2pk en 1pk
  • van Puerto Varas via boot (of bus???) naar Bariloche.
    Hoeveel dagen is gebruikelijk om in Bariloche te blijven? Wat is er allemaal te zien en te doen? Is het aan te raden om hier een auto te huren? Wie weet er een leuk hostel, niet te duur, maar wel leuk, het gaat om een 2pk en 1pk.
  • Dan willen we van Bariloche naar Puerto Madryn (kan dit met een nachttrein?) Zijn er dan nog walvissen in Puerto Madryn? Wie weet er een leuk hostel hier?
  • Dan willen we vliegen van Trelew naar Ushuaia.
    Hoe lang zouden we hier moeten blijven om veel te kunnen zien? Wie weet er hier een leuk hostel?
  • Dan van Ushuaia naar El Calafate. Kan dit ook per bus?
    Wie weet hier een leuk hostel?
  • Van El Calafate willen we naar El Chalten en door naar Torres del Paine. Hoe lang duurt dit ongeveer per bus?
  • Vervolgens willen we dan naar Buenos Aires vliegen en van daaruit nog een tripje naar Iguazu maken. Wie weet er nog een leuk verblijf in Buenos Aires en Iguazu?

alvast bedankt voor de reacties!

Heey!

Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar het ziet er uit als een flinke route, dus ik hoop dat je toch wel een aantal weken de tijd hebt, want de afstanden zijn echt enorm.
En als je naar Puerto Montt vliegt moet je geloof ik ook minstens 2x een overstap maken, dus misschien is het een beter idee om ergens anders je reis te beginnen, zoals in BA, hoewel het ook weer geen grote ramp is. Verder lijkt het me logisch om het stukje Chili/Bariloche/El Calafate/Torres del Paine achter elkaar te doen, ipv van tussendoor naar Puerto Madryn, omdat je die lange afstanden dan dubbel gaat doen. Verder zou ik op tijd naar Puerto Madryn gaan om de walvissen te zien omdat deze op het einde van het jaar weer weggaan (het voorjaar en dus te broedtijd, is ong. september/oktober/november).
Ik geloof dat er van Bariloche een trein gaat naar de buurt van Puerto Madryn een aantal dagen in de week die de moeite waard is (Tren Patagonico) en er rijden ook bussen tussen die plaatsen.

Misschien is het idee om eens op de websites van reisorganisaties te kijken welke route zij aanhouden. En hostels zijn er natuurlijk genoeg, deze maand komt de nieuwste lonely planet uit van Argentinie, waar heel veel info in staat die je kunt gebruiken. Hier staan ook hostels, en bustijden etc. in. Verder staat bovenaan dit Argentinieforum een tabel met busreistijden.

Succes met je reis!

Hallo,

Voor jullie reis door Chili kan ik je de volgende Hostels aanraden in puerto Varas:

http://www.ellenhaus.cl/
Maar als jullie in november gaan moet het absoluut geen probleem zijn om wat te vinden bij aankomst.

Je kan idd op twee manieren naar Bariloche vanaf Puerto Varas/Puerto Montt:
De dure en toeristsche route is via el cruce andino, wat vroeger cruce de los lagos heette. Kijk op http://www.cruceandino.com/ voor meer informatie. deze route heb ik zelf nooit gedaan i.v.m de kosten dus ik kan je niet vertellen of het de moeite waard is of niet.

De goedkope route is 100% met de bus via Osorno - Paso Cardenal Antonio Samore - Villa La Angostura - San Carlos de Bariloche. Er zijn verscheidene busmaatschappijen die deze route doen, o.a. AndesMar. Bij de meeste busmaatschappijen zul jullie moeten overstappen op een andere bus in Osorno. Is beslist niet saai want het grootste gedeelte van deze route gaat door de nationale parken Puyehue (Chili) en Nahuel Huapia (Argentinie).

Is de Cruceandino te duur maar jullie willen toch iets met boten doen dan zou je het volgende kunnen overwegen:
Met de bus van Puerto Montt/Puerto Varas naar Osorno, vanaf daar neem je de bus naar Villa La Angostura in Argentinie en vanaf daar zou je (waarschijnlijk!) de boot kunnen nemen naar Puerto Pañuelo om vervolgens de bus naar Bariloche te nemen. Ik twijfel wel een beetje over de boot van Villa La Angostura naar Puerto Pañuelo, waarschijnlijk moet je die boot nemen vanaf Puerto Quetrihue in het nationaal park Los Arrayanes, vlakbij Villa La Angostura… Mocht dit kunnen, dan zullen jullie waarschijnlijk toch wel moeten overnachten in Villa La Angostura.
Kijk eens op http://www.islavictoriayarrayanes.com/ om je verder te orienteren…

Prettige reis :dag:

Groeten,
Grietzen