Reisschema 3 wk zuid --> noord

Hoi eric,

leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt en hoe het bevallen is.

Ik ben zelf nog volop bezig om mijn reisplan te trekken en kan veel halen uit je verhaal.
Voor mij wordt het ook mijn 1e backpacken, ben dus reuze benieuwd maar ik geloof dat het wel goed gaat komen.

Ja dat gaat zeker wel goedkomen. Wat ik al zei, Hoi An en Sapa vond ik het meest bijzonder. Sommige vinden Hanoi te druk, maar ik vond het geweldig daar:). Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
Heel veel voorbereidingsplezier gewenst en je gaat een geweldige tijd beleven daar.

Voor een eerste keer backpacken vind ik Vietnam echt heel erg geschikt! Alles is zo makkelijk te regelen en de sfeer is zo fijn! :slight_smile:

Groetjes, Anne

Hoi Eric,

Wil je nog bedanken voor de goede tip met betrekking tot het hotel, wat je als tip gaf. Super bedankt, hebben daar ook geslapen en hebben ook de Halong bay Tour via hun geboekt echt allemaal super geregeld! Thanks nogmaal, is iig echt een super mooi land om te zijn geweest, mooie ervaring rijker.

Gr. Joke

Hallo Joke,

Goed om te horen dat het bevallen is en dat je iets aan mijn tip hebt gehad. Ik verliet dat hotel (en Vietnam) met pijn in mijn hart:). Dat kwam waarschijnlijk ook omdat ik op weg was naar het vliegveld om terug te vliegen naar Nederland…
Ik heb ook heerlijk gegeten daar in de buurt, dat restaurant zat schuin tegenover het hotel (weet de naam even niet meer). Nog kennisgemaakt met de Bia Hoi terrasjes?
Wat wordt de volgende bestemming…?

Grtz,
Eric

Hoi hoi Eric,

Ja was echt super blij met jou tip! Hahaha dat gevoel ken ik ja, we hebben ook echt mega mooie dingen gezien en mogen ervaren (toevallig van het weekend de foto’s nog eens gezien, was weer heerlijk om aan herinnerd te worden). Haha gevoel komt bekend voor, het moment van vertrek richting Nederland :(!

Jaaaaaaaa daar heb ik ook met mijn broertje gegeten heet dacht ik New Day (of zoiets)! De terrasjes zijn echt geweldig, we hebben op een gegeven moment ook heerlijk ergens gegeten waar je allemaal rauw vlees en diverse groentes voorgeschoteld kreeg en dat allemaal op een gourmet kon bakken heerlijk!!

Toevallig vandaag nog zitten kijken, zoals ik er nu voor sta wordt het waarschijnlijk Indonesie, ik heb in Vietnam mijn Padi open water gehaald en 2 weken geleden op Malta mijn Padi Advanced open water gehaald. En ik heb gehoord dat het duiken in Indonesie super mooi is dus dat is iets wat ik zeker nog wil meemaken, maarja Filipijnen schijnt ook heel mooi te zijn en Maleisie (Borneo) ook :s beetje lastige keuze hahaha!
En jij dan, weet jij al waar je nu naartoe wilt gaan? Wat vond jij eigenlijk het mooiste aan Vietnam?

Groetjes, Joke

Ja ik heb echt een week bij moeten komen qua cultuur. Het gevoel dat ze daar met zo weinig tevreden zijn (en ook niet beter weten) en dat veel mensen hier altijd wel iets te zeuren hebben.

New Day was het idd. Heb daar een paar keer gegeten en mensen leren kennen, aangezien je gewoon aanschuift bij andere aan tafel:).
Wat ik het mooiste vond aan Vietnam, dat vind ik een lastige want het land heeft zoveel moois te bieden. Maar als ik dan toch moet kiezen vond ik Sapa heel bijzonder, heb daar 2 daagse dorp trekking gedaan met homestay. Hoi An vond ik ook geweldig, heerlijk eten en zo relaxed. Maargoed wat ik al zei, vond het land sowieso geweldig. Wat heeft op jou het meeste indruk gemaakt?

De volgende bestemming is Thailand, daarna wil ik naar Laos/Cambodja of Maleisie met ook Borneo idd. Maargoed ik wil eigenlijk heel de wereld nog wel zien, in Afrika heb ik ook nog genoeg landen die ik wil zien of Zuid-Amerika. Tijd tekort…

Indonesie ben ik ook geweest, op Bali en Lombok, de onderwaterwereld is idd erg mooi daar! En ik ben gek op de Indonesische keuken. Denk dat je jezelf daar zeker gaat vermaken, weer met je broer?

Groetjes,
Eric

Bizar is dat, als je dan naar jezelf gaat kijken en ziet waar wij als westerse niet tevreden over zijn en waar zij juist super blij mee zijn, realiseer je je des te meer dat je gelukkig moet zijn met wat je hebt en niet alleen maar meer wilt hebben!

Hahaha ja dat was ook zeker een leuk tentje om te eten. We zijn daar een keer geweest, was ook erg gezellig iig goed vermaakt! Heb ook veel van Sapa gehoord alleen zijn wij ipv Sapa naar Pu Luong Nature Reserve gegaan. Ongeveer hetzelfde als Sapa maar iets lager gelegen en in geen mijlen toeristen te bekennen. Je hebt echt het gevoel dat je midden tussen de mensen staat en niemand wil je oplichten of iets verkopen, je krijgt het gewoon zonder dat je er ook maar naar gevraagd hebt, echt geweldig mooie ervaring was dat. Hoi An was ook echt zo heerlijk layed back en alles op zijn tijd. Hebben daar ook onze Padi gehaald, dus ook heerlijk van het strand kunnen genieten en de zee! Dalat vond ik ook heel mooi weer totaal anders en dat maakte het ook wel weer heel bijzonder :)!

Thailand is ook heel mooi, ben daar een aantal jaren geleden geweest. Vriendin van mij heeft deze zomer een reis gemaakt van 4 wkn door Noord Thailand naar Laos en Cambodja. Ook zeker de moeite waard en absolute aanrader heb ik begrepen! Was iig wel aan de foto’s te zien dat Cambodja en laos mooie landen zijn. Haha wie zou dat nou niet willen, heb ook nog zoveel landen op mijn verlanglijstje, zoveel landen om te ontdekken zo weinig tijd :s! Vorig jaar naar Midden Amerika geweest, ook erg mooi. Zuid Afrika staat bij mij ook nog hoog op het verlanglijstje!

Ben ook erg benieuwd, doe je zelf ook duiken of alleen snorkelen? Wil graag naar Sumatra en Java en bali misschien Gili Islands meepakken maar vrees dat mijn vakantieperiode daar te kort voor zal zijn :s! Mijn broertje gaat niet mee, wel nog gevraagd, maar roept dat ie niet mee gaat! Dus aankomend jaar ga ik er alleen op uittrekken zoals het er nu naar uitziet, ook niet erg!

Spreek je!

Groetjes, Joke