reisschema 3 weken Vietnam ...?

ik heb de laatste tijd al heel veel op dit forum gelezen, en veel tips meegenomen, toch geef ik hier ons
reisschema voor een ieder die nog goede tips heeft of zaken wil angeven welke we echt moeten gaan zien - doen.

alleen het eerste hotel in hanoi en de trekking met de sapasisters ga ik van te voren boeken, dus bijna alles kan nog.

Zaterdag 19 okt, vertrek ams, 11:45 airoflot via moskou
zondag 20 okt, aankomst Hanoi, 08:20, overnachting in Hanoi, hotel?
Maandag 21 okt, hanoi
Dinsdag 22 okt, hanai, sávonds met slaaptrein naar Sapa
Woensdag 23 okt, Sapa trekking met sapasisters met homestay
Donderdag 24 okt, Sapa trekking met sapasisters met homestay
Vrijdag 25 okt, Sapa trekking met sapasisters sávonds met slaaptrein naar Hanoi
zaterdag 26 okt, doorreizen naar halong bay…
Zondag 27 okt, vliegen van Hanoi naar hue 20,25 uur
Maandag 28 okt, Danang???
Dinsdag 29 okt, Hoi an ???
Woensdag 30 okt, nha trang met de trein??
Donderdag 31 okt, Dalat ???
Vrijdag 1 nov, ???
Zaterdag 2 nov, saigon
Zondag 3 nov, saigon, excursie mekong delta / cu chi-tunnels
Maandag 4 nov,
Dinsdag 5 nov, naar Can Tho Hung Home stay
Woensdag 6 nov, Can Tho Hung Home stay
Donderdag 7 nov, naar saigon
Vrijdag 8 nov, saigon
Zaterdag 9 nov, vertrek 11,05 naar amsterdam

Hallo Hans,

Ik zie dat je aan je schema gewerkt hebt.

Maar na 27-10 is het een beetje onduidelijk met de vraagtekens.

Ik denk , dat je na aankomst in Hue, je daar moet overnachten, en de dag erop de stad , citadel en een mausoleum, moet bezoeken.
Dit is dus op de 28e.

Dan kan je wel naar Hoi An, in de middag, maar dan is het ochtend programma in Hue, wel een echte haastklus.
Zou overnachten in Hue en de dag erop naar hoi An.

Je komt dan aan op de 29e aan in Hoi An in de middag.
Dan de 30e voor Hoi An Houden.

Dan zou je volgens je schema een avond trein / bus naar Nha Trang moeten nemen op 30e.

Aankomst Nha Trang dan dus 31e.

Dan geen Nha Trang en meteen door naar Dalat en, en, en , gaat het vervolgens mijn niet worden, is onmogelijk!

Ik denk dat je vanaf 27e moet gaan bedenken wat je wilt.

Voorstel

27 op de 28e overnachten Hue.
28e , dag tour Hue + overnachting
29e
Naar Hoi An
30e
Hoi An
31e
vliegen naar Saigon.
1e
Saigon
2e
mekong delta dagtrip
3e
Cu Chi
4e volgens schema.

Ik denk dat het niet anders kan.

Cu Chi en Delta in 1 dag is niet leuk, hoewel het wordt aangeboden, echt niet doen want je zit vele uren in een bus.

Vliegen in het voorstel lijkt duur , maar is goedkoper dan trein, maar wel duurder dan een nachtbus.

Kan Dalat en Nha Trang er niet in passen helaas, of je moet dagen gaan schrappen in het noorden, maar dat is aan jouw.

Hoop dat deze toevoeging je wat verder jan hwlpen.

Gr.
Ton.

Hallo Hans,

Vanaf Nha Trang naar Dalat zou in een 2 of 3 daagse trip met de Easy Riders kunnen doen, een onvergetelijke ervaring voor ons!
Vanaf Dalat naar Saigon kun je vervolgens met een binnenlandse vlucht doen (hebben wij ook gedaan een avond van te voren geboekt).
Anders is dat een busreis van 9 uur.
De sapasitsers hebben wij ook gedaan en dat was geweldig, onze gids was Chi en we kennen gids Penn ook.

Groetjes Ingrid.

bedankt,
ik ga mijn schema een beetje aanpassen met deze tips, de rest zien we wel als we er zijn.

Ingrid,

af en toe lees ik wel eens dat er een “mindere” gids is getroffen, zou het zinnig zijn om Chi of Penn te vragen?

de Easy Riders lijkt me ook erg leuk, gaan we waarschijnlijk terplaatse probren te regelen.
ook bedankt voor je reactie

groeten Petra en Hans

Hallo Hans,

Wanneer je iets met de Er wilt gaan doen, is in je oorspronkelijke schema alleen mogelijk in Hue en dan naar Hoi An.

Dus dan op de 28e de Er boeken, en dan een trip tot de 29e.
Houd in dat je na de overnachting in Hue op de 27/28 in de ochtend daar aan begint en dan via de Er een overnachting doet op de 28/29e.
Dan nog een Dag ER.

Dan moet even gaan rekenen.

Laat je je op de 29e afzetten bij een hotel of op de 30e.
Kan je echt wel wat geld schelen.

ER zijn best wel aan de prijs, je moet een beetje denken aan 70 usd pp per persoon.
Voor dat geld heb je, in die regio, een zeer luxe hotelkamer in een 4 sterren resort.
Ook de transfers prive en / of excursies prive ( gelijk aan de Er ) ( afhankelijk van welk resort / hotel / kamer ) kan je dan voor hetzelfde geld erbij hebben

De Er is een keuze, maar wil wat meer luxe is de prijs wat goedkoper of gelijk, maar je mist dan wel de ervaring van een motor.

gr.
Ton.