reisschema 3 weken vietnam

Hallo allemaal,

Ik en mijn vrouw willen 3 weken gaan rondtrekken in vietnam (18 dec- 10 jan 2014). We starten in Hanoi en eindigen in Ho chi min. Zou iemand ons kunnen helpen met een mooi reisschema. De laatste paar dagen willen we lekker relaxen op het strand.
Alvast bedankt voor de hulp.

Hallo Roel,

We willen je graag helpen, maar kan je AUB wat meer informatie geven?
Denk dan aan bijv. waar jullie van houden, budget, hoe binnenlands te reizen ( trein / bus vliegen ) strand, oorlog, cultuur, prive excursies soms, enz.

Hoop dat je deze vragen kan begrijpen?

gr.
Ton

Hallo Ton,

Dank voor je reactie. Ik heb ondertussen een reisschema gemaakt. Wil je eens kijken of dit een beetje logisch in elkaar steekt en wat we eventueel kunnen verbeteren. We willen graag de highlights van het land zien maar ook lekker relaxen aan het strand daar het een zwaar jaar voor ons is/wordt.
Binnenlands willen we reizen per vliegtuig omdat we zo het minst tijd kwijt zijn.

Dag 1 Donderdag 18-12-2014 Vliegen vanaf Ams
Dag 2 Vrijdag 19-12-2014 Aankomst Hanoi
Dag 3 Zaterdag 20-12-2014 Hanoi
Dag 4 Zondag 21-12-2014 Hanoi - Halong Bay
Dag 5 Maandag 22-12-2014 Halong Bay - Hanoi
Dag 6 Dinsdag 23-12-2014 Hanoi - Mai Chau
Dag 7 Woensdag 24-12-2014 Mai Chau
Dag 8 Donderdag 25-12-2014 Mai Chau - Hanoi
Dag 9 Vrijdag 26-12-2014 Hanoi - Hoi An Vlucht
Dag 10 Zaterdag 27-12-2014 Hoi An
Dag 11 Zondag 28-12-2014 Hoi An
Dag 12 Maandag 29-12-2014 Hoi An - Danang - Nha Trang Vlucht
Dag 13 Dinsdag 30-12-2014 Nha Trang
Dag 14 Woensdag 31-12-2014 Palmeneiland
Dag 15 Donderdag 1-1-2015 Palmeneiland
Dag 16 Vrijdag 2-1-2015 Palmeneiland - Ho Chi Minh Vlucht
Dag 17 Zaterdag 3-1-2015 Cu Chi tunnels
Dag 18 Zondag 4-1-2015 Mekong Delta - Can Tho
Dag 19 Maandag 5-1-2015 Can Tho- Phu Quoc
Dag 20 Dinsdag 6-1-2015 Phu Quoc
Dag 21 Woensdag 7-1-2015 Phu Quoc
Dag 22 Donderdag 8-1-2015 Phu Quoc
Dag 23 Vrijdag 9-1-2015 Phu Quoc - HCM
Dag 24 Zaterdag 10-1-2015 Phu Quoc- HCM- AMS Vlucht
Dag 25 Zondag 11-1-2015 aankomst Ams

Is het logisch om alles ter plekke te regelen of zijn er ook zaken die je echt vooraf dient te regelen.

Vriendelijk dank,

Groeten Roel

Hallo Roel,

Wat een goed schema en heel rustig en relaxed.

Natuurlijk mis je sommige highlights, maar die kan je toch niet allemaal zien in een kleine maand.
Ik ga nu voor de 14e keer naar Viet Nam en ben zeker nog 10 jaar bezig om deze allemaal te zien.

Vind dat je meest elementaire hoogtepunten er wel in hebt zitten.
Misschien dat sommige mensen voor Sapa gaan ipv Mai Chau, maar dat is een keuze en persoonlijk vind ik Mai Chau mooier en authentieker.

Palmen eiland zul je wel hebben bewust hebben gekozen, dus daar geen opmerkingen over.

Regelen.

Je kan, gezien je schema bijna alles in Viet Nam regelen.
Maar twee dingen zou ik zeker vooraf doen.

Halong Bai

Ik heb het al diverse malen geschreven, wil je een bepaalde boot, bepaalde klasse, route enz. dan vooraf boeken.
Je kan altijd een cruise boeken , maar dan niet op die boot, die route.
Dus op een boot die niet je route vaart, niet je aktiviteiten bied, niet je excursies bied, niet de klasse enz.

Halong is bijna net groot als Nederland en je kan natuurlijk overal in de wereld een trip naar Nederland boeken.
Maar wil je naar A’dam en naar R’dam en de museums en deze trip is volgeboekt.
Dan kan je naar een trip boeken naar Weert en Venlo en dan ben je in Nederland geweest en goedkoper
Misschien een slecht voorbeeld maar denk dat je wel de essentie snapt?

Dus daar even over nadenken.

Phu Quoc.

Ga er even vanuit dat je van Can Tho naar PQ wilt gaan vliegen.
Dit gaat met kleine vliegtuigjes ( 75 a 80 passagiers ) en 4 x per dag.

Heb ook even gekeken op de site van Vietnam Airlines, en deze gaan hard op jouw datums.
Zou dit toch overwegen om dit zeker vooraf te boeken, en echt niet te lang ( 6 maanden of zo ) te wachten.

Visa,
Kan je gewoon 1 maand van te voren regelen en dan is VOA het goedkoopst.

Even nog enkele opmerkingen.

Ik ben op in dezelfde periode ook in Viet Nam.
Sterker nog , kom ook op 4-1 aan in Can Tho.
Blijf daar dan wel 2 nachten en vlieg dan ook naar PQ en blijf dan daar nog 4 nachten.
Misschien komen we elkaar nog wel tegen?

Ik heb overigens wel al mijn vlucht geboekt van Can Tho naar PQ en terug naar Saigon; wil geen risico lopen en kan nog de tijden kiezen.

Dus Roel,
Prima schema en zeker rustgevend voor een zwaar toekomstig jaar.

Gr. Ton.

Hallo Ton,

Bedankt voor je tips. Ik ga ermee aan de slag en ga het schema nog wat perfectioneren.
Ik zag dat je ook uit Tilburg komt. Mochten we elkaar tegen komen in Can Tho kunnen we ff een drankje doen. Gezellig.

Bedankt en willicht tot ziens.

Roel

Hey Ton,

Nog even een vraagje. Weet jij een goed 2 sterren hotel in Ho Chi Min City. Beetje in een leuke wijk en waarvan we excursies kunnen maken naar de chi chu tunnels en kunnen door reizen naar de mekong?

Thnx

Hoi,

Je kan ook overwegen om van Mai Chau met de trein naar Hoi An te gaan.
Bijvoorbeeld om 21.00 vanaf Ninh Binh. Je bent dan rond 10.30 in Hoi An.(danang)

Ook zou je kunnen overwegen om in Ning Binh een moter/auto met chauffeur te huren en daarmee naar Mai Chau te gaan.

Veel succes met verder plannen.

Marijke

1 like

Goed idee marijke, ben net met dezelfde puzzel bezig…voordeel treinen vanuit Ninh Binh levert tijdwinst op, hoeven we niet weer terug naar Hanoi en dan naar beneden zakken. Weet jij of er ook Sleeperbussen gaan van noord naar midden of gaan die alleen andersom?

Sleeperbuseen gaan alle kanten op.
Zelf zou ik de trein nemen. Stuk comfortabeler EN veiliger!

Marijke

Hallo Jolinde,

Even een aanvulling op Filia,

Wanneer je van Mai Chau naar Ninh Binh wilt gaan in 1 dag is dat best wel een gereis en je kan mooie plekken missen.
Misschien om daar 2 dagen voor uit te trekken om het wat rustiger te houden.

denk dan bijv. om van Mai Chau naar de Tam Coc omgeving te gaan en daar te overnachten, of Hoa Lu ed.

Ben het helemaal eens met Filia om de trein te nemen, is wel wat duurder, maar zeker veel veiliger dan de bus.
Wanneer je in Viet Nam bent snap je dat wel.

gr.
Ton.

Hallo Roel,

Ik ben niet zo bekend in de 2 sterren hotels, omdat ik altijd in Continental verblijf.

Maar voor een prima centrale plek in Saigon, moet je zoeken rond Ben Thanh market; daar zijn tientallen hotels, hostels enz.
Je kan daar echt van alles vinden in alle prijsklasses.

Is wel geen 2 sterren, maar 3 sterren, hotel waar ik vele goede ervaringen van lees is Elios hotel.
Hotel ligt midden in het backpackers gebied.

Daar ook vele reisbureautjes waar je van alles kan boeken, en mensen kan ontmoeten om ervaringen te delen.
Houd er wel een beetje rekening mee dat je in het hoogseizoen reist en de prijzen dus wat hoger zijn dan van iemand die in het Nederlandse hoogseizoen heeft gereisd; is in Viet Nam dan laagseizoen.

gr.
Ton.

Ps.
Biertje in Can Tho of Phu Quoc, Saigon?

Hey Ton,

Dank je weer voor de tips. Biertje is altijd gezellig. Laten we in Phu quoc afspreken. Aan het strand smaakt ie toch altijd wat lekkerder…
Stuur ff je nr in een PM dan laat ik je tzt wat weten. Wij zitten trouwens in mango bay resort.

Hallo Roel,

Helemaal goed voor een biertje.

Heb net even gekeken waar Mango Bay precies ligt, maar dat ligt vlakbij mijn resort.
Wij verblijven in "Chen Sea resort & spa Phu Quoc ".

Zag bij google dat dit resort niet aan zee lag, maar ligt echt wel aan zee.
Dit is een foto van onze beach front villa van afgelopen januari; hebben weer deze geboekt.

gr.
Ton.

Dan moet het helemaal goed komen. Wij zijn er van 5 tot 11 januari.
Mag ik je vragen via welke site je dit resort hebt geboekt? We hebben dit resort ook bekeken en kon nergens boeken na 1 januari.

Hallo Roel,

Heb net even gekeken wanneer ik de boeking heb gemaakt en dat blijkt op 2-5 te zijn en dan weer de beach front villa voor januari 2015.
Ik heb de boeking laten doen via Bufallo Tours icm andere boekingen zodat ik de transfers van en naar vliegvelden gratis kreeg.

Wij zijn er overigens van 7-1 en vertrekken weer op 11-1, met de vlucht van 12:30 naar Saigon.

gr.
Ton.