Hallo Roel,
Wat een goed schema en heel rustig en relaxed.
Natuurlijk mis je sommige highlights, maar die kan je toch niet allemaal zien in een kleine maand.
Ik ga nu voor de 14e keer naar Viet Nam en ben zeker nog 10 jaar bezig om deze allemaal te zien.
Vind dat je meest elementaire hoogtepunten er wel in hebt zitten.
Misschien dat sommige mensen voor Sapa gaan ipv Mai Chau, maar dat is een keuze en persoonlijk vind ik Mai Chau mooier en authentieker.
Palmen eiland zul je wel hebben bewust hebben gekozen, dus daar geen opmerkingen over.
Regelen.
Je kan, gezien je schema bijna alles in Viet Nam regelen.
Maar twee dingen zou ik zeker vooraf doen.
Halong Bai
Ik heb het al diverse malen geschreven, wil je een bepaalde boot, bepaalde klasse, route enz. dan vooraf boeken.
Je kan altijd een cruise boeken , maar dan niet op die boot, die route.
Dus op een boot die niet je route vaart, niet je aktiviteiten bied, niet je excursies bied, niet de klasse enz.
Halong is bijna net groot als Nederland en je kan natuurlijk overal in de wereld een trip naar Nederland boeken.
Maar wil je naar A’dam en naar R’dam en de museums en deze trip is volgeboekt.
Dan kan je naar een trip boeken naar Weert en Venlo en dan ben je in Nederland geweest en goedkoper
Misschien een slecht voorbeeld maar denk dat je wel de essentie snapt?
Dus daar even over nadenken.
Phu Quoc.
Ga er even vanuit dat je van Can Tho naar PQ wilt gaan vliegen.
Dit gaat met kleine vliegtuigjes ( 75 a 80 passagiers ) en 4 x per dag.
Heb ook even gekeken op de site van Vietnam Airlines, en deze gaan hard op jouw datums.
Zou dit toch overwegen om dit zeker vooraf te boeken, en echt niet te lang ( 6 maanden of zo ) te wachten.
Visa,
Kan je gewoon 1 maand van te voren regelen en dan is VOA het goedkoopst.
Even nog enkele opmerkingen.
Ik ben op in dezelfde periode ook in Viet Nam.
Sterker nog , kom ook op 4-1 aan in Can Tho.
Blijf daar dan wel 2 nachten en vlieg dan ook naar PQ en blijf dan daar nog 4 nachten.
Misschien komen we elkaar nog wel tegen?
Ik heb overigens wel al mijn vlucht geboekt van Can Tho naar PQ en terug naar Saigon; wil geen risico lopen en kan nog de tijden kiezen.
Dus Roel,
Prima schema en zeker rustgevend voor een zwaar toekomstig jaar.
Gr. Ton.